Jan Witteveen hovořil na téma letošní změny pravidel WSBK a také o tom, proč Dorna v tomto šampionátu potřebuje účast továren

  S novými pravidly v šampionátu Mistrovství světa Superbiků, která na začátku letošní sezony vstoupila v platnost, se měly především srovnat rozdíly mezi privátními a továrními týmy. Tento účel, za kterým také Dorna nová pravidla zavedla, se ale minul účinkem.
 
I po polovině odjeté sezony mají výkonnostně jasně navrch tovární týmy a například jezdci továrního týmu Kawasaki vyhráli značnou část doposud odjetých závodů. O této situaci hovořil bývalý šéf továrního týmu Aprilia Jan Witteveen.
 
 
„ Když Dorna převzala šampionát WSBK, měla v plánu udělat z kategorie superbike něco podobného stockům. Taková změna ale nakonec nenastala, protože Dorna zjistila, že by ztratila účast továren, což je vždy důležité pro celkovou rivalitu. Jakmile vám z šampionátu odjedou továrny, ztratíte také značnou část sponzorů. Pokud by zde nebyly továrny, ale pouze privátní týmy, šla by i technická úroveň šampionátu dolů, privátní tým si sám těžko postaví novou zadní kyvnou vidlici atd. Myslím si, že superbiky by měly především kopírovat sériové stroje, které je možné následující den koupit u dealera. To je také důvod, proč musela Dorna dělat při změně pravidel kompromisy,“ řekl Jan Witteveen pro Speedweek.

Foto: wsbk.com, kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here