První dojem je doslova okouzlující. Po dlouhé době doopravdy pěkná Jawa:

1/ Pohled na kapličku s tachometrem mě dostal svou uvěřitelností. Z tohohle hlediska je tahle motorka naprosto jedinečná.

2/ Motor není žádný silák, ale taky bych neřekl, že je to úplná vydechlina. Jsou tady příjemné vibrace, které se k vám dostanou před velmi tvrdé sedlo s nízkým polstrováním.

3/ Osmdesát je tam hned a do téhle rychlosti je jízda velice příjemná a svižná. Motor necuká, dávkování je příjemné a klidné. Těch 120 dá!

4/ Velmi slušná je převodovka s pozitivním chodem.

 

 

5/ Jawa vyžaduje opravdu hodně klidnou jízdu s minimem naklánění, protože je doopravdy hodně nízká a hlavní stojánek je na zemi téměř pořád. Na rychlejší svezení zapomeňte.

6/ Brzdy jsou adekvátní – žádný zázrak, ale ani vyložený průšvih.

7/ Když zastavíte, tak tachometr dobíhá do nuly s malým zpožděním krásně plynule.

8/ Zpracování… Z dálky je to vážně hezká motorka, při detailnějším pohledu najdete ne zrovna vábné sváry a některé konektory a kabely jsou dost na ráně.

9/ Přijde mi super, že vznikla. Můžeme se hádat o jejím indickém původu, ale já jsem rád, že existuje. Dojem návratu do minulosti je tady vážně skvělý.

 

 

…aktuálně redakční test motocyklu Jawa 300 v zpracováváme. K dispozici v plné verzi bude tiskem v Motohouse 7/2020

 


text: Karel Táborský, foto: Honza Karásek

5 KOMENTÁŘE

  1. přitom nápad super, z několika metrů je to nádherná motorka, ale pak přijdeš blíž a začneš zkoumat detaily a máš co dělat, aby ses nepoblil, hnus a fušeřina. Styděl bych se to prodávat. Obrovský zklamání

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno