Asi si nebudeme vymýšlet, když řekneme, že nová BMW řady K 1600 jsou těmi nejzásadnějšími cestovními novinkami letošního roku. Včera v Praze měla svoje oficiální představení a my jsme je samozřejmě byli okouknout.

Český importér BMW Group pojal celou akci jak velkou show a v pražském klubu Meet Factory nebylo človíčka, který by se večer nebavil.

Jako první vystoupily String Ladies, což jsou tři nádherný holky, který hrají na smyčcové nástroje do hodně rychlých písniček. Zazněla třeba Nirvana a jejich Smells like teen spirit bylo naprosto odzbrojující. Holky vážně umí a s houslema jim to moc slušelo.

Potom přišla na řadu ohnivá show skupiny Pyroterra, která končila odhalením obou verzí cestovního korábu. Vidět jsme mohli stříbrnou K 1600 GT a černou K 1600 GTL. Sice jsme je viděli naživo už v Mnichově, ale teď bylo trochu víc času. Obě jsou boží a já osobně se nejvíc těším na všechny ty elektronický systémy, kterými jsou tyhle mašiny napěchovaný.

Následný raut byl super, stejně jako módní přehlídka stylovýho BMW oblečení. Hlavně modelky byly krásný a rozdávaly úsměvy na všechny strany. Takže jo, tohle byla dobrá akcička a nabila nás pozitivní energií. Potkali jsme fajn lidičky, dobře pokecali, viděli super motorky – víc asi není potřeba.

A pro připomenutí tady máte pár technických písmenek o obou novinkách.


Na letošní výstavě Intermot bylo představeno nové duo od BMW. Dvojice cestovních motorek se společným pojmenováním K 1600 se dělí na sportovnější verzi GT a luxusní cesťák GTL. Jejich největším lákadlem je bezpochyby motor. Řadový čtyřválec o objemu 1649 cm3 dokáže podat výkon až 160 koní a točivý moment 175 Nm. Velkým argumentem je fakt, že už od 1500 otáček za minutu je k dispozici přes 70 % krouťáku, který je na zadní kolo přenášen přes kardan.

Své umění ukázali němečtí inženýři na hmotnosti agregátu, která činí 102,6 kg, což je na tak velký objem a počet válců velmi dobrá hodnota. Tímto se stal nejlehčím řadovým 6válcem s objemem nad 1000 cm3 v historii motocyklového průmyslu. Abychom ale jenom nechválili, pořád váží nové Káčko hodně.

Lehčí GT ukáže na váze 319 kg bez zavazadel a plnoštíhlé GTL včetně bočních kufrů a topcase váží 348 kg. V porovnání s jinými motocykly této kategorie to ale není tak zlé.

K tradiční výbavě motocyklů BMW patří podvozek skládající se z přední vidlice Duolever a zadního tlumiče Paralever ve spojení s jednoramennou kyvkou. Celý podvozek je elektronicky nastavitelný díky systému ESA II.

Z dalších elektronických pomocníků jsou ve výbavě: kontrola trakce DTC, možnost volby mezi třemi palivovými mapami Rain, Road a Dynamic, elektronický plyn E-Gas nebo ABS.

Oba modely jsou snadno identifikovatelné i ve tmě díky adaptabilnímu xenonovému světlometu s kroužky Angel Eyes.

Foto: Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno