Kostelecký závodník Karel Pešek má po startech v sériích jako IDM, WSBK nebo GP za sebou novou zkušenost se závody na mezinárodní úrovni, kdy se společně s týmem ENERGIE ENDURANCE 91 zúčastnil osmihodinového závodu na Slovakia ringu, v mistrovství světa vytrvalostních závodů EWC. V závodě sedlal Kawasaki ZX-10 v kategorii SST společně s italskými bratry Fredericem a Christianem Napoli. V kvalifikaci tým získal 9. místo ve své kategorii SST, 26. místo celkově

Karel Pešek: Kvalifikace pro mě byla velmi těžká a plná překvapení, jelikož nás čekala celá na vodě a já nestihl v ranním tréninku ani jedno kolo za těchto podmínek. Věděl jsem, že to bude obtížné, protože jsem se stále necítil moc dobře na motorce v suchých podmínkách. Bylo důležité si zvyknout na motorku a hlavně jí přivézt v pořádku pro mé kolegy. I tak to nebylo úplně nejhorší, přestože voda není můj dobrý kamarád, nechal jsem za sebou velmi rychlé jezdce. Kvalifikace mohla dopadnout lépe, ale výsledný čas se počítá jako průměr od všech jezdců.V první kvalifikaci měl kolega pád a ve druhé nestihl přezout na osychající trať.

 

 

 

Závod tým dokončil na vynikajícím 8. místě v kategorii SST a 21. místě celkově. Což je také prozatím největší úspěch tohoto týmu.

 

Karel Pešek: Závod proběhl úplně skvěle, jsem nadšený z atmosféry v depu. Závod jsem chtěl začínat, ale nakonec jsme se dohodli, že bude lepší, když pojedu druhý a zkusím něco nahnat. To se taky povedlo, myslím že Federico mi předával z 26 místa motorku, já po svém stintu jsem byl i na 13. místě, takže jsem svou práci odvedl myslím dobře. Drželi jsme se dlouho na 17/19 místě, hodně blízko od prvních třech týmů kategorie SST, ale bohužel, dostali jsme 30 sekundovou penalizaci za přejetí bílé čáry, ale to by úplně tak nevadilo, když ale Federico přijel po pár kolech ve 3. stintu s upadlou stupačkou řazení, ztratili jsme 4 kola a to už se těžko dohání. Aby tomu nebylo málo, přišla další penalizace opět za to stejné a k tomu jsme museli ještě vyměnit nádrž, protože někdo z nás utrhl sponku na víčku nádrže a ta se pořád otevírala. Myslím, že na to všechno, co se nám stalo, jsme to zvládli dobře a tým byl velmi spokojený, a to je to hlavní.

 

 

Karle, máš za sebou starty na mezinárodní úrovni, poprvé jsi však startoval v seriálů vytrvalostních závodů. Jaké to bylo?

Karel Pešek: Není to úplně jednoduchý, motorku musíme nastavit na tři jezdce. Byl mezi námi velký váhový rozdíl a já nejsem zvyklý jezdit s tvrdou motorkou. Situace je ale stejná pro všechny a je to další dobrá zkušenost.

Oproti sprint závodům, na které jsem zvyklý, je to opravdu dlouhé, jeden stint je v podstatě dvojnásobek délky krátkého závodu. Měl jsem trochu obavy, jestli to zvládnou ruce a naštěstí zvládly. Velký dojem na mě udělali i ostatní týmy a jezdci. Hvězda vedle hvězdy, piloti ze všech možných závodních seriálů. Jsem rád, že s nimi můžu jezdit, člověk se pořád učí.

 

Tým stejně jako ty používá motocykly Kawasaki ZX-10. Cítil ses hned jako doma, nebo je to úplně o něčem jiném?

Motorky mají společného pouze to, že jsou obě zelené, jinak je všechno úplně jiné. Jinak nastavená, elektronika, větší nádrž, jiné brzdy, geometrie motorky.

Jsem zvyklí na Pirelli, ale tým jede Dunlop. Nevidím v tom žádný rozdíl, každá guma má něco pro a proti. Nejvíce jsme se potýkali s nastavením pro tři jezdce, museli jsme udělat nějaký kompromis, ale bylo vidět, že to nikomu nevyhovuje na 100%. Každý máme jiný styl, jinou váhu, v tom vidím největší problém. Nejvíce nás potrápily vibrace na předním kole, jakmile jsme chtěli trošku víc tlačit na pilu, tak jsme nemohli, jinak bychom leželi v každé zatáčce, to nás taky trošku omezovalo v dosažení lepších času.

 

Startoval jsi za poměrně úspěšný francouzský tým ENERGIE ENDURANCE 91. Jak došlo k dohodě o startu na Slovakia ringu a jak se ti s týmem spolupracovalo?

Byl jsem osloven týmem pro start na tomto závodě, podařilo se najít společnou řeč a dohodli jsem se. Musím říci, že jsem potkal super tým i závodníky, sedli jsme si hned od první chvíle. Tým pracuje neuvěřitelně profesionálně, mechanici jsou velmi rychlí při pit stopech, je na nich vidět nadšení pro závody a to se mi líbí.

 
Další závod EWC se pojede začátkem června na německém Oscherslebenu. Budeš tam také?

 Ano, k dohodě o dalším startu došlo ihned po skončení závodu na Slovakia ringu, tým byl spokojený se mnou a já s týmem, takže dohodě nic nebránilo.

 

Umíš si představit start v závodě na 24 hodin?

To je otázka, ale když nezkusíš, tak nevíš, a já mám rád výzvy. Tak že za mě určitě ano. Ale nevím, za jaký tým, mám tři nabídky na Bol d´Or, tak uvidíme co bude nejlepší a jak to celé dopadne.

Závěrem bych rád poděkoval týmu ENERGIE ENDURANCE 91 za tuto příležitost a svým partnerům firmám Uniserv, EP-SC, Bona Vita, Motoforza, Vágner sport, SBK a tiskdo1000.cz za podporu.

 

 

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno