V letošní sezoně máme opět českého zástupce v závodech třídy FIM Superstock 1000 Cup. Je jím závodník Karel Pešek se svým týmem MOTO82, který bude na trati bojovat v sedle Kawasaki ZX10-R.

 

Po hektické přípravě, kdy se vše dávalo dohromady doslova na poslední chvíli, Karel s týmem vyrazil otestovat techniku na Jarní cenu Brna, aby o dva týdny později, nastoupil k prvnímu závodu třídy FIM STK1000 v Holandkém Assenu.

 

KVALIFIKACE BRNO

 

Karel Pešek: před startem sezony v Assenu jsme k otestování techniky využili Jarní cenu Brna na Masarykově okruhu.  S kvalifikací jsem byl celkem spokojený a vzhledem k tomu, že se motorka dávala dohromady v pátek kolem oběda, fungovala celkem dobře. Jen s podvozku jsem ještě neměl ten správný pocit a byl jsem rád že motorka začala v sobotu řadit J.

V první kvalifikaci Karel zajel na 3. místo, nakonec, i přes zlepšení času ve 2. Kvalifikaci, vybojoval pro start do závodů 9. místo a třetí řadu na startovním roštu

Do prvního závodu jezdci vyrazili již v sobotu odpoledne a Karel Pešek v něm získal podiové umístění v podobě 3. místa. Když na své Kawasaki nestačil pouze na dvě BMW, pilotovanými Milošem Čihákem a Michalem Práškem. Druhý závod pak Karel nedokončil.

 

ZÁVOD BRNO

 

Karel Pešek:  Do závodu jsem šel s tím, hlavně to nerozbít a rozjezdit se před Assenem, nakonec jsem si závod neskutečně užíl, celou dobu jsem se držel čelní skupiny, souboje probíhaly až do poslední zatáčky. Spokojený ale budu, až budu vyhrávat.

Ve druhém závodě motorka dělala od začátku psí kusy a v každé zatáčce bylo těžké se na ní udržet. Raději jsem zajel do boxů

 


KVALIFIKACE ASSEN

 

Po skončení Jarní ceny Brna nezbývalo mnoho času na dokončení příprav, protože již za deset dní Karel se svým týmem odjížděl do dějiště prvního závodu FIM Superstock 1000 Cup, do katedrály rychlosti, kultovního okruhu v Holandském Assenu.

Karel Pešek: Assen je okruh, kde jsem v minulosti již závodil a i když se mi tam příliš nedařilo a pokaždé jsem z něj odjížděl zlámaný, velice jsem se tam těšil. Jezdit seriál FIM STK je můj cíl a obrovsky nabité startovní pole mě může posunout dál.

Po rozbalení zázemí nás čekali technické přejímky, které jsme přes nutné drobné úpravy úspěšně absoluovali a Karel tak mohl vyrazit do prvních tréninků

Karel Pešek:  první FP a QP: Na seznámení z tratí bylo opravdu málo času, jen dva tréninky v pátek. Na podmínky co mám nebyl zajetý čas úplně špatný a byl jsem celkem spokojený. Je jasné, že musíme hodně zamakat na technice, která nás proti top týmům limituje.

Motorku jsme před každým výjezdem překopali a podařilo se splnit cíl, kdy každý trénink přinesl zlepšení času. Přesto nás čeká ještě hodně práce v boji s továrními týmy , které mají svá data za několik let. Je ale vždy lepší jezdit proti rychlým než pomalým.

Karel v kvalifikaci uspěl a odstup od jeho nejbližších soupeřů nebyl veliký a sliboval souboj kolo na kolo.

Ještě před nedělním závodem absoloval tým dopolední zahřívací trénink.

 

 

ZÁVOD ASSEN

 

Karel Pešek: warm up: – V zahřívacím tréninku jsme si ověřili správnost zvoleného nastavení a pak už závod. V závodě většinou dokážu zajet své nejrychlejší kolo víkendu a tak jsem předpokládal, že mohu bojovat o body.

Závod byl vypsán na 11 kol

Karel Pešek: závod:   – Přes určitou nervozitu se start do závodu povedl, jen v první zatáčce jsem byl trochu opatrnější, nevěděl jsem co můžu od ostatních čekat. Pokud bych zabojoval trochu víc, mohl jsem na tom být lépe.  Posledních 6 kol jsem se dostal do tempa a začal stahovat skupinu o body, která výrazně zpomalila a mě se dařilo držet svoje tempo. Škoda , že závod neměl o kolo víc a já již nestihl na jezdce zaútočit a vybojovat první body.Cílem projel Karel v silné konkurenci jako sedmnáctý…

 


 

ZÁVOD SLOVAKIARING

 

Dalším závodem pro Karla a jeho tým byla Alpe Adria na Slovakia ringu. Kde Karel vybojoval 6. a  7. místo. V samostatném hodnocení MČR pak obsadil 2x 3. místo.

Karel Pešek:  letos je v Alpe velká konkurence, věděl jsem, že se pojedou rychlé časy a to se v pátek potvrdilo. Ale i přes nefungující podvozek, se mi podařilo zajet do top5. V sobotní kvalifikaci jsme zkoušel měkčí gumy, ale hned bylo jasné, že dokud nevyladíme podvozek, změna gum zlepšení času nepřinese. Je mi jedno co tam teď dám, jestli sc0,sc1,sc2 nebo sc3. Na každé gumě pojedu stejně rychle, jde vidět ze motorka není připravená a strašně mě to omezuje v rychlosti a jedu o 2 vteřiny pomaleji.

První závod pro mě málem skončil již na startu, kdy do mě narazil Jermann a já měl plné ruce práce zůstat v sedle a ztratil jsem hodně pozic. V závodě jsem bojoval  s Jarem Černým a Tomášem Svitkem a byl z toho krásný a zábavný souboj, kdy se mi to podařilo Jarovi poslat do poslední zatáčky na brzdy a bylo z toho 6. Místo v cíli.

Ve druhém závodě start vyšel na výbornou a v prvním kole jsem byl na 4. Pozici. Chvíli jsem bojoval s Michalem Práškem, párkrát jsme si vyměnili pozice, pak se ale naplno začal projevovat deficit v nedoladěném podvozku, který mě limituje a nemůžu zrychlit. Nakonec z toho byl opět souboj s Černým a Paskem. Chtěl jsem si je připravit stejně jako v sobotu na poslední kolo, ale dostal jsem „panty jak kráva“ a byl jsem rád, že jsem to ustál. Díky tomu už nebyl čas zopakovat sobotní scénář. Nakonec 7. Místo v cíli.

Celkově nejsem vůbec spokojený, vím, že dokážu jet rychleji a v tuto chvíli mě limituje motorka, která ještě není stoprocentně doladěná.  Není se čemu divit , motorka je nová a tým velmi malý. Nyní nás na motorce čekají velké změny, a věřím, že v dalších závodech to bude výrazně lepší.

Nakonec bych chtěl všechny fanoušky závodů pozvat na WSBK do Brna, kde bude ve své kategorii STK opět na startu.

 

 


zdroj: TZ zpráva týmu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno