Rakouská KTM stále více expanduje, prodeje se daří a je to vidět na množství nových produktů. K těm se v nejbližší době přidají také dvouválce s objemem pod litr

KTM a véčkový dvouválec, to patří už spoustu let neodmyslitelně k sobě. Motor LC8 dobře slouží jak v cestovních endurech Adventure, tak v naháči Super Duke nebo superbiku RC8 R. Honba za výkonem postihla i rakouskou značku a tak se nám postupně z objemu 950 cm3 dostal tento motor až na 1299 cm3. Ani slovo kritiky proti tomu, ale pravdou je, že tím nutně vznikla díra v nabídce KTM. Jednoválce končí na 690 cm3 a krom toho třeba do cestovní motorky nejsou tím nejvhodnějším.

 

Zmiňovanou díru se, jak to vypadá, chystají v Mattighofenu zalepit. Kápo KTM Stefan Pierer v rozhovoru pro britské MCN uvedl: „Během tří let chystáme u KTM novou střední třídu. Pracujeme na v-twinech o objemu 600 až 800 cm3.“ Tak to mluví za vše a nám se hned rozjela představivost. Vidíte taky malého Super Duka a Adventura?

 

Zároveň s tím Pierer potvrdil, že s těmito motory bude pracovat také druhá ze značek této firmy, tedy Husqvarna. Ta se za velmi krátkou dobu, po kterou pod KTM spadá, vyprofilovala jako exkluzivnější a designově extrémnější značka. To mimo jiné ukázal letošní veletrh EICMA v Miláně, kde Huska představila supemoto 701 a dva koncepty na základě Duke 390. Máme se na co těšit.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here