KTM bere svůj vstup od nově vzniklé třídy Moto3 opravdu vážně. Nejenom, že bude mít ve svém továrním týmu tři piloty, ještě staví svoji vlastní motorku a pomáhá vyvíjet firmě Kalex svůj vlastní podvozek.

Rakouská továrna před několik dny uvolnila informaci, že ve svém továrním týmu bude mít tři mladé jezdce, kteří povedou útok na zisk světového titulu v nově vzniklé třídě Moto3. Ta příští rok nahradí odcházející dvoudobé dvacky.

KTM angažovala zkušeného Sandra Corteseho, kterého doplní Danny Kent a Arthur Sissis – ten si odbude svůj debut v GP. Rakouská fabrika se tak vrací do seriálu Grand Prix, který opustila v roce 2009 a od té doby to byl vlastně “Piaggio cup” – všechny závody ovládly motorky Aprilia nebo Derbi (což jsou vlastně Aprilky s jiným znakem na kapotě).

Fabrika má už za sebou první ostré testy své nové motorky, které proběhly na okruhu v Cartageně. Prototyp, který testoval Michael Ranseder, jezdil s upraveným podvozkem ze stopětadvacítky a jednoválcovým motorem o objemu 350 cm3, který dodala kroska SX-F. Tento motor byl použit z důvodu jeho nízké hmotnosti, výkonu a také rozměrům, které se velmi podobají čtyřdobé dvěstěpadesátce. S tímto objemem pojedou všechny motorky Moto3.

Novou KTM Moto3 má používat i tým AJO Motorsport, který chce nasadit dvě motorky. KTM tak bude mít příští rok v nové třídě velmi dobré zastoupení. A my se už nemůžeme dočkat, až ty motorky uvidíme na trati. Podle všeho to budou pěkné závody, i když jsou zatím “mototrojky” pomalejší než dvoutaktní dvacky.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno