Zrádné výjezdy po lesních cestičkách, přeskakování spadlých kmenů, pád do bahna… Libor Podmol má za sebou první oficiální trénink na Dakarskou rallye.

V Srbsku najezdil v minulém týdnu na motorce skoro 1000 kilometrů, poprvé se učil pracovat s road bookem a objevoval taje navigace. „Bylo to pro mě takové odpanění. Pochopil jsem, co to je být dálkovým rallye jezdcem,“ prohlásil freestyle motokrosař. V týmu Orion Moto Racing Group mu v prvních testovacích kilometrech pomáhal Milan Engel, který se Dakaru pětkrát účastnil.

V lesích kdesi u srbského Zlataru světový šampion ve freestyle motokrosu a vítěz prestižních X-Games započal svoji rallyeovou kariéru. Libor Podmol se učil jezdit se svoji motorkou značky Husqvarna v náročném terénu a do toho ještě vyhodnocovat navigaci. „Velmi mě to bavilo. Navigování podle road booku je jako stolní hra pro velké kluky, jen u toho sedíte na motorce. Neustále musíte dávat pozor a seřizovat si kilometry, při tom všem ještě pozorovat kudy jedete a snažit se být co nejrychlejší,“ popisoval Podmol, který se připravuje na Dakarskou rallye.

 

Kilometr 74 mě včera tady v Srbsku trošku potrápil. Omlouvám se za vulgarismy…😅 Kameru jsem zapnul hned po 2. pádu v lese, kde jsem trocha bloudil… Tak ty emoce ze mě lehce lítaly…😅Chvíli po té jsem v tom lese zapadl v bahně a motorku od tamtud doloval sám asi 20minut… Byl jsem úplně mokrej a pot mi kapal z helmy do očí. Motorku jsem vydoloval, snažil jsem se vrátit lesem mezi stromy do kopce a najít správnou cestu, když jsem jí objevil úplně vyřízenej, měl jsem sundané zamlžené brýle a přes cestu byl keř🌲. Zavřel jsem oči a uhnul hlavou, jak jsem vrátil pohled zpět, měl jsem přední kolo v blbé zarostlé drážce od traktoru a za milisekundu opět letěl k zemi…🔥 Pád č.4 ten den… Motorka má 170kg. Čekalo mě dalších 90km do cíle👌🤦🏽‍♂️. Když se daří, tak se daří 😅. Ale jo baví mě to😁. Km 74 here in Serbia right after my crash number 2. Muddy, woods… moment after this 2 stupid crash i got in to big mud, couldnt go out for 20 min. Sweating as F*ck. Than went thru the forest trying to find my way back, (thinking about lost mines from last war here…😅). When i finally found i had no goggles ,cause of sweating in mud. There was 🌲bush going in to my face so i turned my face and closed my eyes. When i look back, my front wheel was in shit Traktor rat and i eat shit for 4.time that day. 90km in front of me…😅👌🔥 But yes im having fun on my way to @dakarrally 👊Díky @moto_racing_group za cool tréninkovej camp a @hardenduroadventures.serbia za azyl👊.@rockstarenergy @podmolbros @mercedesbenzvans_cz @husqvarna.motorcycles @husqvarna_czsk @husqvarnaczech @moto_racing_group @shoei.cz @dgcorse @slimgrafix #rally #moto #enduro #serbia #crash #motocross

Zveřejnil(a) Libor Podmol FMX rider dne Čtvrtek 16. července 2020

 

Navigační trasy po večerech vytvářel jeho týmový kolega Milan Engel. „Občas jsme skončili u nějaké rodinky na dvoře nebo u koní,“ dodal se smíchem Podmol, který každý den najel v lesích, po kamenných cestičkách nebo po dlouhých stepích téměř 200 kilometrů. Průvodcem jim byl zdejší Janko Selakovič, který v Srbsku organizuje náročné enduro výlety. A co elitnímu světovému freestyle motokrosaři dělalo největší problémy? „Patrně rychlost na úzkých cestách. Na tom musím zapracovat. Jinak navigaci jsem snad celkem pochopil,“ dodal Podmol.

Nováčka dálkových soutěží jeho týmový parťáci chválili. Prý neudělal žádnou zásadní chybu. Pádu se však Podmol nevyhnul.Za pobyt jsem hodil tlamu z motorky šestkrát, dvakrát jsemměl málem srážku s krávou, dvakrát s traktorem a třikrát s autem. Pokaždé vyjeli náhle ze zatáčky. Jsem rád, že mé první dakarské soustředění dopadlo dobře,“ pochvaloval si Podmol, kterého čeká za měsíc první ostrý závod, a to mistrovství Evropy v Řecku. „Tam se chci hlavně soustředit na rychlost a dojet do cíle. Na závodní endurové husqvarně si neustále zvykám a když je možnost, tak na ní furt sedím.

 

 


zdroj: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno