Na první pohled je jasné, že i nově přestavěný Fat Boy (ve své nejposlednější specifikaci 2018) hodně posouvá svůj vzhled směrem k soudobému designovému mainstreamu.

Masivní dominantní hranatý tvar čelního světlometu (namísto toho tradičního kulatého) z něj dělá naprosto současnou záležitost. A to je jenom začátek! Navrch připočtěte jasně a bíle svítící LEDkovou lucernu a ohromující dojem dokreslující dvojici masivních do sebe zapuštěných vidlic.

A vyjde vám z toho peklostroj, před jehož majestátem – už na stojánku – zaklepete bradičkou.

 

 

O co tady šlo…

Při prvním letmém pohledu pochopím, o co tady ve skutečnosti konstruktérům šlo. O snahu vyladit celou motorku na filozofii moderních terminátorů. Něco na roveň nejtěžších bojovníků MMA. To srovnání mi pak přijde dvojnásob výstižné, když si nového Fat Boye v podzemní garáži dokola dvakrát obejdu.

Je lehce nagelovaný, slušně upravený, vycíděný a vyrýsovaný do přesných hranatých kontur. Přitom z každého jeho úderu srdce cítíte, že je připraven na nejbližší konfrontaci. Cvičí, sportuje, moc nežere, ale když mu doopravdy dáte tu jeho očekávanou výzvu, rozdrtí vás v jediném zátahu. Cítím se na chvíli jako v Oktagonu…

„Houby,“ vrací mě na zem Carlos po společném příjezdu do redakce, „jako by za mnou jel parní válec.“ Ale já se na něj nezlobím, on ještě prostě nemá ten rozum…

A tak si jdu dál pokračovat v osahávání a osedávání toho božského stroječku. Nový Fat Boy působí sice modernějším, ale stále svým nízkým a zavalitým dojmem. Byť má být sedlo údajně o 5 mm výš než u jeho předchůdce, tu špetičku rozdílu nikde nepocítíte. Sedlo je široké a pevné, nohy položené na dvojici doširoka rozevřených ploten a mezi koleny nádrž tak široká, že už ani širší být nemůže, neb by se pak dala lehce zaměnit i za erotickou pomůcku! Ne, takhle to má být, chvála majestátu… Každý ujetý metr se rovná obrovskému zážitku.

Trocha technokracie: pro aktuální provedení Fat Boye jsou k dispozici nově dva motory. Slabší s označením Milwaukee Eight 107 o objemu 1745 kubických centimetrů a silnější s označením Milwaukee Eight 114 a s objemem 1868 kubíků. Je to rozdíl nějakých 145 Nm versus 155 Nm a my se dnes svezeme na té „slabší“ variantě z jednoho prostého důvodu – aby i nám neznabohům došlo, že výběr varianty motoru je až to poslední, co by tady mělo při výběru rozhodnout. Protože – a to vám musí být jasné, ještě než to sem napíšu – ono to všechno jede, jako když vás kopne rozzuřená kráva(!!!), a je úplně jedno, kterou pod sebou právě máte variantu motoru.

 

 

Podstatný je zvuk a žádné dírky

Další opticky dobře viditelná změna oproti předchozí specifikaci Fat Boye je větší užití chromů a leštěných prvků. A to hlavně na koncovkách, výfukové soustavě a motoru. Tohle diváky moc baví, motorka jako by shodila montérky a oblékla se zpátky do šviháckého.

Rozhodně nás bude hodně zajímat i zvuk. Ten je samozřejmě už novodobě utlumený, ale pořád navýsost dunivý a hutný v projevu. S přibývajícími otáčkami pak jako by se sám rozplýval nad svou vlastní potencí a sílou, což s sebou přinese takové charakteristické slití vibrací v jeden ohromný rezonující celek. Vůbec největší sílu má new-terminátor okolo 3000 otáček, ale při běžném trajdání v ulicích vás ani nenapadne přibližovat se k takové hranici.

Rychlostní skříň pro nás má přichystáno šest kvaltů. Ty první tři jsou hodně tvrdě na sílu (kvůli silnému rozjedu), čtyřku a pětku mezi sebou často pocitově zaměníte a konečně šestka, to je ryzí dálniční udržovák poskládaný zřejmě kýmsi kdesi z daleka, nejspíš v buddhistickém chrámu.

A teď ty kola. To je podle mě snad nejdůležitější téma pro celou tuhle motorku. Nejdřív jejich vzhled. Ten si dál, a správně, drží filozofii plných disků, ty ovšem naštěstí upustily od předpotopních kulatých otvorů po obvodu (à la plecháče Škodovky 1201) a nově žádné otvory nemají, jen řadu naznačených hranatých paprsků. Zadní kolo se tím pádem stalo jedním z motocyklových oltářů a nezaměnitelných monumentů. Navíc při tom, jak širokou má navlečenou pneumatiku!

 

 

Dojmy z jízdy

Zůstaneme u těch kol. Přední pneu je rovněž úctyhodných rozměrů, 160 na předku jen tak v motocyklovém světě nenajdete. Jenže ve spojení s nízkým sportovním profilem té gumy to celé na silnici dává neskutečný smysl.

Sebejistota toho stroje při pohybu vpřed je až omračující a rovněž se není o co strachovat, když potkáte někde zatáčku. Jasně, jako každý Harley to už při pidi náklonu dře o asfalt plotnou, ale tady zkrátka jako byste měli dovnitř zakódovanou ještě větší jistotu. Nový rám, progresivní tlumení, nové rozložení váhy, to vše hraje roli. Jak je to H-D velké, tak to celé pošlu suverénně do zatáčky jenom tím, že převalím v puse žvejkačku.

Brzdy jsou taky v pohodě, ono by to sem ani nepasovalo, kdyby v sobě měly ukrytou nervozitu. Řídítka široká zalomená ke mně, tedy se během pár metrů usadím přesně intuitivně na to místo, ze kterého se už během jízdy ani nehnu.

Co se týče spotřeby, zapisuji si něco okolo 6 litrů a přidám ještě jednu informaci – ani tentokrát mi to z toho prapodivného Harley-Davidson stojánku nespadlo!

 

Kam ho tedy dát?

Přesně tam, kam to kormidluju. Fat Boy je motorka pro velký kluky, užije si ji ten, kdo už má nějaký jízdní zkušenosti, a bonusem je tady její neskutečné a neuchopitelné charisma plné MMA bojovnosti. Přesně jedna z těch „navždycky“, kterou když jednou budete mít v garáži, už nebudete chtít měnit.

 

DOSLOV: Snad jen drobné upřesnění na závěr. Ten skok ve filmu Terminátor 2 nebyl skutečný, v reálu kaskadéra i s motorkou spouštěli seshora na širokých modrých popruzích, které posléze v počítači animátoři pečlivě vyretušovali. Tolik na vysvětlenou, Carlosi, proč jsme ti tlustého chlapce nakonec ani tentokráte nepůjčili… 😉

 

 

Kup si ji, když…

  • doceníš klasiku,
  • máš rád Den zúčtování,
  • potřebuješ maso ke štěstí.

Nekupuj si ji, když…

  • vážíš 45 kilo i s postelí,
  • nedoceníš ji, protože nemáš zkušenosti.

 

 

Technické údaje – Harley-Davidson Fat Boy

Motor
Typ:    vzduchem chlazený dvouválec
Označení:       Milwaukee-Eight 107
Objem:            1745 cm3
Točivý moment:         145 Nm @ 3000 ot./min.
Vrtání × zdvih:          100 × 111 mm
Počet rychlostí:          6
Sekundární převod:    řemen

Podvozek
Rám:   ocelový trubkový
Přední brzda:  1× disk, 4pístek
Zadní brzda:   1× disk, 2pístek
Pneu přední:   160/60-18
Pneu zadní:     240/40-18

Rozměry
Rozvor:           1665 mm
Výška sedla:   675 mm
Objem nádrže:            18,9 l
Pohot. hmotnost:        317 kg

 

 

 


text, foto: Honza Karásek, vyšlo tiskem Motohouse 4/2019

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno