Když se do toho teda takhle ponoříte a prohlížíte si obrázky jednotlivých evolucí tohoto modelu, postupně vám dojde, že EN byla vlastně celou dobu vyráběna a také nabízena s určitým nadhledem. A i to mi na ní přijde strašně sympatické. Nikdy to nebylo železo pro ortodoxní ultras, nebyla masivním terčem přestaveb a tak trochu to byla motorka pro holky už i v době, kdy ježdění bab na mašinách nebylo až tak běžné jako dnes.

Tohle zkrátka Kawa pojala naprosto správně, a když v roce 2015 přišla na trh se šestsetpadesátkou Vulcan S, tak se od téhle heavymetalové pupeční šňůry odstřihla definitivně. Zaměření „čopr“ je minulostí, představeno bylo něco moderního, něco, co je postavené mimo všechny kategorie.

Tak trochu moderní retro, tak trochu futuristická studie pro město, tak trochu naháč a zároveň „rozpočtovka, aby to nestálo svět. Motorka, která klidně zahne „za roh“, ale zároveň se na ní překvapivě dobře cestuje.

 

 

Technické minimum

Ještě než přejdeme k samotnému hodnocení od Alice, kterou jsme dnes poprosili o testování, udělejme jen opravdu krátký výčet technických dat, abyste měli jasnou představu o tom, v jaké specifikaci se Vulcan prodává dnes.

Motor je řadový dvouválec o objemu 649 kubických centimetrů s výkonem 61 koní (existuje i možnost 35kW verze), je chlazený vodou, plnění se děje vstřikování, převodovka je šestistupňová a síla je na zadní kolo dopravována klasicky řetězem.

Rám je ocelový trubkový, odpružení vpředu teleskopem, vzadu pak bočně vedeným tlumičem se 7polohovou možností manuálního nastavení předpětí (motorka se dá při vyšší zátěži přitvrdit). Důležitý údaj je, že sedlo je umístěné nízko – ve výšce jen 705 mm a motorka je samozřejmě vybavena ABS.

 

 

… a takhle je pro Alici

Tedy nic, co bychom mohli označit za záludné. A o to tady přeci jde! „Krásně svižný motor,“ už ze sebe sype Alice, „v nízkých otáčkách maličko cuká a při přidání plynu je trochu moc hrrr, ale jak se začne motat, je to radost. Přesný opak líných čoprů, tohle je motorka pro radost z rychlého pohybu. Je taková pořád jakoby napnutá, co se stane teď!“

Vyjížďka začíná ve městě a tady hodnotíme kladně hlavně mrštnost, jak snadno se Vulcan S kamkoli vejde. Řídítka nejsou široká, příjemně nízko uložené je i těžiště, které umožňuje poměrně dlouhou motorku (rozvor 1575 mm) otočit na jeden zátah o 180 stupňů i na obyčejné silnici, což se hodí moc, když třeba bloudíte.

Příjemný při tomto úkonu je i fakt, že při plném rejdu dosáhnete v pohodě na konce řídítek (plyn, brzda, spojka), což u strojů podobné konstrukce není tak úplně běžné. Podvozek se i celkem obstojně vypořádává s dírami a výmoly, přinejmenším je potřeba pochválit to, že při takové „ráně“ drží a nikam neskáče (což byla ta nejúžasnější špatná vlastnost starých EN 450/500).

Nejvíc si ale užijeme jízdu mimo město. „Pěkná je převodovka, rychlá a přesná, jak na sportovní motorce. Celkem vysoko jsou stupačky, takže můžeš i slušně naklánět, tím pádem je to rychlý a plynulý, podvozek vůbec nemá tendenci se rozhoupat. Velice dobrý brzdy i zadek, funguje to opravdu o hodně líp, než jsem čekala,“ povídá Alice a já můžu potvrdit, že za nějakých 20 minut už upalujeme hodně svižně a mám co dělat, abych jí stačil i na naší redakční kačeně (KTM 1290).

 

 

Obhlídnem se za kočkou

Takže to na chvilku stopneme a ještě jednou si motorku prohlédneme zblízka. Chválíme nastavitelný páčky, jelikož víme, že cit máme oba někde jinde. Docela kladnými body hodnotíme i tichý chod motoru, protože to znamená nulové vibrace, a tedy nulovou únavu, když strávíte v sedle třeba celý den.

Na druhou stranu se trochu otřepeme například nad zpracováním stupaček, to je opravdu hrozný. „Uložení se viklá a ty gumy na nich navlečený jsou doslova odporný,“ říká Alice a je to fakt. Je škoda vidět tak ošklivý detail hned třeba vedle motoru, který naopak působí pěkně a moderně.

Točíme další kilometry a naše jezdkyně přidává další pohled. „Určitě je to motorka pro jednoho, sedák vzadu je nouzovka. Ale tady vpředu do motorky dobře zapadnu i s mýma kapánek delšíma nohama, tmavý řídítka mi přijdou cool a budík – to je jedna velká ručička otáčkoměru v hlavní kapličce a pod ní už zas trochu rozpočtový LCD, ale vedle ukazatele rychlosti je tu i ukazatel zařazeného kvaltu, což určitě hodně lidí kvituje jako přínosnou věc.“ Dorážíme i k otázce dotankování. Nějakých šest litrů průměru při takhle svižné jízdě znamená, že normálně bude schopná jet i pod pět!

 

VERDIKT

Na téhle motorce je krásně vidět, jak mocně se posouvá chápání motocyklového světa. Zatímco původní Vulcan byl na přelomu 80. až 90. let neposlušné kůzle s nepatrně vyhraněným názorem, Vulcan tento model 2019 je už motorka naprosto univerzální pro kohokoli – a to si vypíchněme jako asi největší výhodu u takového strojku!

 

 

Kup si ji, když…

  • neřešíš výkon, ale spíš šikovnost,
  • chceš mít ve městě svůj prostor,
  • přijde ti cool mít něco nezařazenýho.

Nekupuj si ji, když…

  • jsi macho,
  • bydlíš v lese,
  • nebo prostě nedoceníš to, jak šikovná je!

 

 

Technická data Kawasaki Vulcan S


Motor
Typ:  vodou chlazený řadový dvouválec, DOHC 8V
Mazaní: tlakové mazání, polosuchá kliková skříň
Objem: 649 cm3
Maximální výkon: 61 koní @ 7500 ot./min.
možné omezení na 35 kW (A2)
Točivý moment: 63 Nm @ 6600 ot./min.
Počet rychlostí:  6
Sekundární převod: řetěz

Podvozek
Rám:  příhradový
Přední odpružení: teleskopická vidlice, ø 41 mm
Zadní odpružení:  asymetrické, 7 poloh nastavení předpětí
Přední brzda: 300mm disk, 2pístek, ABS
Zadní brzda: 250mm disk, 1pístek, ABS
Pneu přední: 120/70-18
Pneu zadní: 160/60-17

Rozměry
Rozvor: 1575 mm
Výška sedla: 705 mm
Objem nádrže: 14 l
Pohotovostní hmotnost: 229 kg

 

 


text, foto: Alice Šulcová, Honza Karásek, vyšlo tiskem Motohouse 7/2019

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno