Kdyby měl komiksový hrdina motorku, byla by to 09 ve verzi SP.

Už základ je moc fajn strojek, ale zadní péro Öhlins a vidlice KYB vpředu s progresivními pružinami z ní udělaly doslova okreskový zvíře. Konečně má teď podporu od podvozku, kterou si tak skvělý tříválcový motor zaslouží.

 

Co se povedlo

Hlavní rozdíl je cítit ze zadku, který umožní pneumatice mnohem lepší styk se silnicí, a když jí ze zatáčky pořádně zatopíte, už tam není to znatelné přikrčení. Vlevo je šikovně umístěný štelovák útlumu, který nahmatáte i při jízdě, pokud byste chtěli okamžitě cítit ten rozdíl v tlumení.

Je úžasný pozorovat, co kvalitní podvozek dokáže s motorkou provést, protože tohle je vážně povedený naháč střední třídy. Vlastně nepotřebujete ani moc řidičského umění, abyste z téhle Yamahy vymačkali téměř vše.

Veškeré ovládání je intuitivní a podvozek neklade na pilota žádné přehnané nároky. Funguje prostě velmi dobře. Krátké převody dávají jízdě potřebný důraz, převodovka je přesná a rychlořazení je zkrátka dobrá věc, byť chce ke správnému fungování maličko důrazu.

 

 

Tři hrnky k radosti

Ten motor je jednoduše poklad. Tolik síly, krémovosti, dávkovatelnosti a charakteru se u japonský motorky občas složitě hledá. A 09 to všechno má.

Sedí se hodně nízko na plochém sedle, řídítka jsou vysoko, a tím pádem nejsou občas dostatečně zatížené, tak si předek sem tam poskočí nebo se zavrtí na hrbolech. Nic divokýho, ale ten pohyb je tam cítit.

Je to taková hezká hračka, kterou můžete vymačkat jako citron. Mám rád, když motorku ždímu až na samotný pokraj jejích schopností bez staženého zadku. Ona vůbec dokáže být celkem neposedná a je to jedna z motorek, která vás naučí jezdit po zadním kole, i když to třeba není úplně vaše věc.

 

 

Zvuk a okruh

Soundtrack má správnou intenzitu, řídítka akorátní šířku a na přilnavost pneumatik je spolehnutí, i když trochu lepivější pryže by nebyly od věci. Přece jenom, kdyby to na vás někdy přišlo a chtěli jste zlobit víc než obyčejně.

Najezdili jsme na ní hodně kol na brněnském automotodromu a vůbec jí to nevadilo. Ano, stupačky by mohly být výš, ale na tohle trpí úplně každý naháč s výjimkou MV Agusty.

Hrozně povedená mašina, tahle MT-09. Vůbec se nedivíme, že je to taková prodejní šleha a jedna z nejlepších motorek od Yamahy.

 

 

 


text: dlouhodobý test Motohouse, foto: Jan Stárek (okruhari.cz)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno