Už ve středu jsme okoukli místo, kde jsme měli letos stát a opět jsme byli „vrátní“, tedy hned za hlavní branou hořického depa, kde jsme se usadili již potřetí během posledních let. Navážet stany, motorky a další nezbytné týmové zázemí jsme ale začali až v pátek

V sobotu ráno nastoupil Indi do úvodního tréninku šestistovek na mokrých pneumatikách, protože bylo stále mokro a nebyla ještě vyjetá suchá stopa. Téměř až do konce kvalifikace si udržoval průběžnou třetí startovní pozici. Někteří jezdci ale počkali v boxové uličce na suchých pneu na závěr tréninku, a poté v posledních kolech zajeli lepší čas, takže se Indi posunul až na pátou startovní pozici, tedy do druhé řady. Bohužel odpolední trénink postihlo velmi špatné počasí a vytrvalý déšť, a tak si Indi už nemohl postavení na startu vylepšit.

„V prvním tréninku jsme chtěli hlavně motorku vyzkoušet. Bohužel počasí nám udělalo trochu čáru přes rozpočet, protože druhý trénink jsme už neabsolvovali, a tak nám čas musel stačit pouze z prvního. Samozřejmě jsem chtěl do první řady, protože je to lepší výchozí pozice, ale nezbývalo mi, než si prostě poradit. Letos mám skvěle připravené motorky díky Motopointu a mechanikům z K2 moto, takže jsem se tolik nebál, že bych nestíhal tak jako v předchozích letech, kdy jsme měli sériový motor bez sebemenších úprav.“

V kvalifikaci Supertwinů opět Indi přesvědčil, že zde nemá konkurenci a bez problémů s velkým náskokem obsadil první místo a to i celkově, protože se jelo opět společně se Supermony. Druhá kvalifikace byla opět za deště, a tak se v neděli prodloužil ranní warmup na dvacet minut, který se zároveň počítal jako druhý měřený trénink. Na poleposition Indiána to ale nemělo už žádný vliv.

„Supertwiny jsou třída, která mě opravdu baví. Letos jsme připravili mnohem lepší materiál díky Motopointu a firmě Novaks.cz, ale ten je určen hlavně na TT Isle Of Man, kde chceme letos co nejlépe uspět v rámci našich možností. Opravdu bych nechtěl odradit potencionální závodníky téhle třídy u nás a všem Supertwinařům moc fandím. Doufám, že to nebude trvat dlouho a i v Supertwinech se vytvoří silná konkurence.“

V litrové třídě jsme použili naši druhou Yamahu, a to hlavně z tréninkových důvodů na TT. Tohle byla totiž poslední příležitost, kdy jsme mohli vyzkoušet ostrý start obou motorek. První trénink se jel za suchého počasí a tomu odpovídaly i časy. Druhý trénink byl zrušen a opět nahrazen ranním warmupem. Indi obsadil v superbikové konkurenci čtvrté místo na startovním roštu.

„V litrech jsem si to opravdu užil. Konečně jsem mohl vyzkoušet ostřejší tempo, takže jsme se měli od čeho odrazit v nastavení podvozku a převodech. Čtvrtej flek byl pro mě celkem překvapení, ale to mě jen utvrdilo v tom, že jsme se letos dobře připravili.“

V neděli ráno na nás sice na chvíli vykouklo sluníčko, ale asi jen proto, aby se nám vysmálo, protože po zbytek dne už bylo zataženo a my jen čekali, kdy přijde déšť. Indiánovi se navíc ráno v zahříváku Supertwinů podařilo při najíždění do depa uklouznout na bílé postranní čáře a narazit loket, takže měl o náladu postaráno. Ta se mu ale vylepšila hned v prvním závodě šestek, což byl asi nejzajímavější závod dne, protože nebyl poznamenaný žádným přerušením ani deštivým počasím. Po neskutečném souboji Pearsona s Indiánem, sice projel Pearson cílem jako první, ale rozhodně to neměl zadarmo a na tyhle dva tenhle den prostě nikdo jiný neměl. Potvrzují to i časy, kdy jen oni dokázali zajet pod magickou hranici 2:20 a to zdaleka ne za ideálních podmínek.  

„Šestky byly závod jako řemen! Po startu jsem sice nebyl zrovna vepředu, a do vedení se dostal Červený pronásledovanej Pearsonem, ale brzy jsem se dostal za ně, a pak Michael Pearson předjel Marka. Věděl jsem, že se musím před Marka dostat co nejdřív, aby neměl Michael možnost poodjet. Párkrát jsem to zkusil a před Křížkem se mi to povedlo. Pak už jsem se jen snažil co nejvíc dotáhnout na Pearsona. Brzy už jsme byli na sobě a já to na něj začal zkoušet. Bylo dost momentů, kdy už jsme jeli vyloženě vedle sebe, ale Michael to nechtěl za žádnou cenu jen tak nechat a zavíral mě, co to šlo. Chtěl jsem ho předjet, ještě než potkáme kolaře, protože to je pak vždycky loterie a já už dvakrát o vítězství v Hořicích přišel právě kvůli tomu jen o pár metrů. Přes pár kolařů jsme se sice dostali stejně rychle, ale pak přišla skupinka několika jezdců, kde jsem ztratil, a bylo rozhodnuto. Myslím, že to byl fakt nabitej závod, a že jsme si to s Michaelem oba perfektně užili!“

Díky naší spolupráci s GoHD.cz, dovozcem kamer GoPro, se už brzy můžete těšit na nová pecková videa ze závodů, protože jsme měli kamerami motorku doslova ověnčenou.

Závod Supertwinů postihl déšť těsně před startem, a tak jezdci dostali deset minut na přezutí. Po startu se Indi okamžitě ujal vedení a s náskokem minutu a půl na druhého jezdce Gavina Luptona vyhrál.

„Vyhrát byla tak trochu moje povinnost. Jsem rád, že pořadatelé umožnili jezdcům přezout, byť byly všechny závody vyhlášeny jako mokré. Co mi ale udělalo velkou radost, bylo vidět se mnou na stupních vítězů Stefana Holze, který se vrátil zpět do sedla po těžké nehodě na TT.“

Bohužel déšť se nevzdával a na závod litrů se opět rozpršelo. Po týmové poradě padlo rozhodnutí nestartovat, protože by to byl velký risk takto těsně před TT Isle Of Man. Všichni v týmu víme, že je sice Indián skvělý „vodník“, a tak by měl rozhodně šanci na třetí pohár, ale riziko je na vodě vždy obrovské, takže jsme se rozhodli nechat čtvrtou pozici na startovním roštu prázdnou, a na závod se jít podívat jako diváci. Hned po startu došlo ke kolizi Michaela Pearsona s motorkou Bičištěho a závod byl přerušen. Michael byl odvezen do nemocnice, takže nás to jen utvrdilo v tom, že rozhodnutí bylo správné. Tímto bychom chtěli Michaelovi za celý tým MIRT popřát brzké uzdravení a rodině hodně sil.

Závod 300 Zatáček Gustava Havla je definitivně za námi a tým MIRT právě balí směr TT Isle Of Man! Budeme se snažit opět informovat každý den nejen v motocyklových médiích ale i na našem novém webu http://www.motopoint-racing.com/a nezapomeňte, že se pořád soutěží o repliku Indiho Yamahy R6 na facebooku Motopoint!


 

Foto: MIRT.RACING

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno