Autodrom Most o nadcházejícím víkendu pohostí závody mezinárodního šampionátu Alpe Adria, při kterém se zároveň jede mezinárodní mistrovství České republiky silničních závodů motocyklů na závodních okruzích. Jde již o předposlední závody roku naší sezóny a závěr sezóny v Alpe Adrii. 

O víkendu od 27. do 29. září 2019 se uskuteční již šesté kolo letošní sezóny mezinárodního mistrovství České republiky silničních závodů motocyklů na závodních okruzích. Závody se celou sezónu jezdí spolu s mezinárodním motocyklovým šampionátem Alpe Adria, promotéra LUTEC Racing. Z pohledu českého fanouška je tento závodní podnik zajímavý hlavně v tom, že se díky finanční podpoře Autoklubu ČR navrátil na český okruh – konkrétně na Autodrom Most. Blíž už jezdce z těchto dvou šampionátů letos neuvidíme, takže jde o skvělou pozvánku víkend navštívit. V českém mistrovství jde o předposlední závodní podnik roku, v Alpe Adrii jde už o finále.

Závody budou tradičně vypsány pro třídy Supersport 300, Superstock 600, Superstock 1000 a Superbike. Zároveň se naši jezdci mohou zúčastnit Alpe Adria Cupů 600 a 1000 a Honda Talent Cupu. Oproti předchozím závodním podnikům je tu navíc třída Supermono, která se jede v rámci MMČR SZM na přírodních okruzích. Třídy Supersport 300, Superstock 1000 a Supermono se zároveň celou letošní sezónu jedou jako evropské poháry.

V neděli se v Mostě pojede memoriál Gerharda Ittnera a všichni společně uctí památku této české motoristické legendy. Nejlepší čeští jezdci při této příležitosti obdrží slavnostní medaile, které se budou předávat spolu s poháry. Na neděli je během polední pauzy naplánováno  společné focení všech jezdců na startovním roštu.

 

Supersport 300

Nejslabší třídou je kategorie Supersport 300, kde si průběžné vedení udržuje Jiří Nespěšný s celkovými 152 body. Jen o 14 bodů za ním je Maxim Repák ze Slovenska, který si výrazně polepšil po minulých dvou vítězství. Závodů se bohužel nemohou zúčastnit jezdci ACCR Czech Talent Teamu – Willi Race, kteří tento víkend míří na závody mistrovství světa Superbiků ve Francii. Nejlépe z nich je na tom Miloslav Hřava, který v MMČR udržuje třetí místo, ale na závěr sezóny byl angažován také na závody WorldSSP 300.

Superstock 600

Velice početné zastoupení můžeme letos sledovat ve střední třídě Superstock 600. Celkem 17 jezdů tu letos bodovalo a nejlepším z nich je prozatím Kevin Ranner z Rakouska, nicméně stejný počet bodů má i Jiří Mrkývka, takže v Mostě můžeme mezi oběma očekávat pěkný souboj. Právě Jirka by mohl využít domácího prostředí a navázat na poslední čtyři vítězství. Na místě třetím se drží Tomáš Šubrt, který na vedoucí trojici ztrácí 28 bodů.

Superstock 1000

Třída Superstock 1000 má v čele Michala Práška, který získal 131 bodů a náskok 25 bodů na Tomáše Svitoka, takže stačí jedno zaváhání a situace se může otočit. Nedaleko je také Marek Szkopek, takže i zde se bude bojovat o každé místo.

Superbike

Karel Hanika si udržuje první pozici ve třídě Superbike, navíc má za sebou velice úspěšný start sezóny v mistrovství světa Endurance ve Francii. Díky tomu můžeme očekávat, že bude chtít opanovat i domácí závody. Za něj se po minulých závodech dostal na druhou pozici Marko JermanOndřej Ježek naopak klesl na místo třetí.

 


 

Kompletní průběžné hodnocení:

https://www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2019/08/prubezne-vysledky-grobnik-2019.pdf

Dění na trati v Mostě můžete sledovat živě:

přes live timing: http://www.chronomoto.hu/livetiming/aa/

a přenosy na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCty4sO0xBj65HvLbyJbod8g

Poslední závody této sezóny MMČR SZM na závodních okruzích se pojedou na Slovakiaringu od 11. do 13. října 2019. Zde budou tradičně vypsány všechny třídy, které můžeme sledovat při závodech MMČR SZM na závodních okruzích celou sezónu, navíc ale také kategorie 125 SP, 125 GP / Moto3. I přes to, že na toto téma vyšla již jedna tisková zpráva, vzhledem k dalším dotazům přichází další vyjádření předsedy komise SZM:

 

Matěj Smrž

“Sekretariát Autoklubu i já dostáváme dotazy od skupiny jezdců a doprovodů, kteří si mylně vysvětlili možnost startovat se stroji 125SP, 125GP a Moto3 na Slovakiaringu. Řekl jsem to již jednou ve druhé polovině srpna v tiskové zprávě ze dne 16. 8. 2019 a musím to tedy zopakovat. Jezdec, který si chce zajezdit na závodním okruhu může tento závod využít, jelikož SMF tuto třídu vypsanou má, ale mezi českými jezdci se bude jednat o nebodované závody. Před sezónou došlo k výrazné změně a to vypsání MMČR na přírodních okruzích (oproti předchozímu Přeboru ČR), kde jsou mimo jiné třídy 125SP, 125GP/Moto3. Upozorňuji ale na fakt, že tyto třídy nejsou vypsané při MMČR na závodních okruzích – ročenka str. 85! Z tohoto důvodu není možné říjnový podnik na Slovakiaringu bodovat ani jako MMČR za závodních okruzích a už vůbec není možné body sčítat s MMČR na přírodních okruzích. Při závodech na závodních okruzích se nejhorší výsledek sezóny škrtá a bylo by při nejmenším úsměvné oceňovat Mistra ČR z jedné jízdy a závody na přírodních okruzích pro mnohé skončily. Nebylo by fér ke konci sezóny přidat předem nevypsaný závod a ještě k tomu mimo ČR. Ať chceme nebo ne, Slovensko není Česká Republika a proto je použití licence zcela jednoznačná věc a to znamená mezinárodní licence + adekvátní pojištění. Vyhlašování vítězů bude stejné jako při jiných závodech na přírodních okruzích – první tři jezdci 125SP a první 3 jezdci 125GP/Moto3. Rád bych i touto cestou poděkoval Slovenské motocyklové federaci v čele s Milošem Balážem za možnost závodění na Slovakiaringu a věřím, že i naši jezdci ocení jeden závod k dobru.”

Dušana Harvanová

“Vítám možnost si přijet zazávodit spolu se zahraničními jezdci na Slovensku. Pro dovysvětlení všem  jezdcům kubatury 125SP, 125GP / Moto3, od kterých přišly dotazy ohledně posledního závodu, jsem upřímně smutná za vzniklé nedorozumění. Osobně jsem se snažila objasnit situaci, za jakých podmínek se pojede poslední podnik na Slovakiaringu, vč. přeposílání  předchozí vydané tiskové zprávy ze srpna 2019. Pokud jde o zahraniční závody, již tři roky povolení ke startu českým jezdcům k národní licenci nevydáváme a startovat v zahraničí mohou pouze s platnou mezinárodní licenci.”¨¨

 

Harmonogram víkendu v Mostě

 

Pátek 27. 9. 2019

ČasTřídaTrénink
09:00 – 09:20Alpe Adria Cup 6001. volný trénink
09:25 – 09:45Alpe Adria Cup 10001. volný trénink
09:50 – 10:15Honda TC Dunlop1. volný trénink
10:20 – 10:45Supersport 3001. volný trénink
10:50 – 11:25Superstock 6001. volný trénink
11:30 – 12:05Superstock 10001. volný trénink
12:10 – 12:50Superbike1. volný trénink
12:55 – 13:15Supermono1. volný trénink
13:15 – 13:45Přestávka 
13:45 – 14:05Alpe Adria Cup 6002. volný trénink
14:10 – 14:30Alpe Adria Cup 10002. volný trénink
14:35 – 15:00Honda TC Dunlop2. volný trénink
15:05 – 15:30Supersport 3002. volný trénink
15:35 – 16:05Superstock 6002. volný trénink
16:10 – 16:40Superstock 10002. volný trénink
16:45 – 17:20Superbike2. volný trénink
17:25 – 17:45Supermono1. kvalifikační trénink

 

Sobota 28. 9. 2019

ČasTřídaTrénink
09:00 – 09:20Alpe Adria Cup 600kvalifikační trénink
09:25 – 09:45Alpe Adria Cup 1000kvalifikační trénink
09:50 – 10:15Honda TC Dunlopkvalifikační trénink
10:20 – 10:45Supersport 300kvalifikační trénink
10:50 – 11:15Superstock 600kvalifikační trénink
11:20 – 11:45Superstock 1000kvalifikační trénink
11:50 – 12:15Superbikekvalifikační trénink
12:20 – 12:40Supermono2. kvalifikační trénink
PRVNÍ ZÁVODY
StartTřídaDélka závodu
13:05Alpe Adria Cup 6009 kol (37,90 km)
13:45Alpe Adria Cup 10009 kol (37,90 km)
14:25Supersport 30011 kol (46,33 km)
15:10Superstock 60012 kol (50,54 km)
15:55Superstock 100012 kol (50,54 km)
16:40Superbike13 kol (54,75 km)
17:25Supermono13 kol (54,75 km)

 

Neděle 29. 9. 2019

ČasTřídaTrénink
09:00 – 09:10Alpe Adria Cup 600Warm Up
09:15 – 09:25Alpe Adria Cup 1000Warm Up
09:30 – 09:40Honda TC DunlopWarm Up
09:45 – 09:55Supersport 300Warm Up
10:00 – 10:10Superstock 600Warm Up
10:15 – 10:25Superstock 1000Warm Up
10:30 – 10:40SuperbikeWarm Up
10:45 – 10:55SupermonoWarm Up
DRUHÉ ZÁVODY
StartTřídaDélka závodu
11:10Alpe Adria Cup 6009 kol (37,90 km)
11:50Alpe Adria Cup 10009 kol (37,90 km)
12:30Honda TC Dunlop11 kol (46,33 km)
13:05 – 13:35Přestávka
13:55Supersport 30011 kol (46,33 km)
14:40Superstock 60012 kol (50,54 km)
15:25Superstock 100012 kol (50,54 km)
16:10Superbike13 kol (54,75 km)
16:55Supermono13 kol (54,75 km)

 

 


zdroj: TZ AČR, foto:lutecracing.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno