Rok se s rokem sešel a jak už je tradicí, tak poslední listopadový týden patří hromadným přejímkám ve francouzském přístavu LeHavre. Tentokrát však nepůjde o klasickou technickou přejímku. Tu pořadatelé ve Francii vynechají a veškerá kontrola technického stavu a vybavení se odehraje až začátkem ledna v Limě. Jelikož se jedná o stovky závodních a doprovodných speciálů, tak uvidíme až na místě zda šlo o správné rozhodnutí či nikoliv.

Český tým Moto Racing Group (MRG) odcestuje už na svůj 6. závod v jihoamerických končinách. Už šestý Dakar, nejnáročnější dálková rallye, u které nikdy nevíte, co se může stát až do posledního kilometru poslední etapy. Pro tento ročník se výprava MRG opět o něco rozšířila.

 

Základní kostru týmu tvoří už pět let zkušený Milan Engel. Během svých pěti startů na Dakaru se střídavě dočkal cílové rampy, nebo skončil v dunách buď vinou technické závady, nebo pádu a následnému zranění. Tak jako tomu bylo v roce 2018. Jeho nejlepším umístěním je 30. místov jeho prvním startu na Dakaru. Pokaždé, když už byl na dohled cíl a vidina celkového výsledku v top 20, přišlo vyřazení. „Tento Dakar pro mě bude těžký. Navigace bude náročná a zrádná, takže to určitě nebude procházka růžovou zahradou, ale myslím si, že jsem během přípravy odjel několik závodů, které byly hodně navigační a těžké a doufám, že mě dostatečně připravily na to, co nás v lednu bude čekat“, doplnil Milan Engel a dodává, že nepodcenil ani fyzickou přípravu, kterou bude pilovat až do poslední chvíle. Stejně jako loni pojede Engel na motocyklu KTM 450 RallyReplica. „S technikou jsem maximálně spokojený. Pro její přípravu jsme udělali maximum a věřím, že mě dostane až na cílovou rampu.“

Do třetice všeho dobrého. To je věta, kterou si určitě Tomáš Kubiena opakuje i ze spaní. Třetí Dakar v řadě znamená, že jeho motivace dostat se do cíle po dvou technických výpadcích bude možná větší než kohokoli z jeho soupeřů v kategorii QUAD. Loni i rok předtím jej zastavily technické potíže. Přesto Kubiena ukázal, že patří mezi elitu ve své kategorii a pokud bude mít spolehlivější techniku, může bojovat o velmi solidní umístění na špici závodního pole. I letos pojede s QUADem HAWK 690 se kterým během roku najel spoustu testovacích kilometrů. „Na následující Dakar se hlavně těším. Duny mám jako většina jezdců rád.Je to terén, na kterém se úžasně jezdí. Bude to fyzicky náročné a hodně jezdců bude asi i chybovat. Obtížná navigace znamená neustálé ohrožení penalizacemi. Ale pečlivě jsme se připravovali celý rok. Technika je otestována na několika závodech především v písku. Proto si myslím, že jsme pečlivě připraveni a myslím si, že se zase hezky na Dakaru pobavíme a věřím, že konečně uvidím cíl a spolu s týmem budeme mít důvod k radosti.“

 

 

Velký rozruch vzbudila Ollie Roučková už letos v lednu, kdy se stala první a zatím jedinou českou závodnicí, která se kdy dostala do cíle dakarské rally. Celkově si dojela pro pěkné 26. místo v kategorii QUAD a je nutné zmínit, že mezi ženami dokončila Dakar 2018dokonce bronzová. Letos se Ollie rozhodla přijmout další výzvu. Ještě před pár týdny by možná ani ona sama nevěřila, že si na konci listopadu poveze svůj Can-AmMaverick do LeHavru a předá pořadateli klíče, aby do Mavericka v podstatě poprvé usedla až v peruánské poušti. „Byla to hrana. Kluci na Can-AmMaverick makali poslední dny ve dne v noci. Ještě pár dnů zpět jsme měli v dílně jen rám a všude plno dílů a šroubů. Teď ale máme hotovo, složeno, polepeno a nezbývá než se těšit na start mého druhého Dakaru“. Se svým navigátorem Danielem Zelenkou spolu zažijí vůbec první velký společný závod. „Pokud si polezeme na nervy, zkrátka vypneme intercom“, shodují se s úsměvem na tváři. Přesto, že se jedná o vůbec první start Ollie Roučkové v kategorii SxS, tak určitě nechce jet takovou dálku jen tak na výlet. „Jsem žena, ale jsem také závodnice a jedu závodit. Máme to štěstí, že máme podporu výhradního zastoupení BCE z Mníšku pod Brdy a oni stejně tak jako celý tým kolem mě udělali tolik práce, že chci za každou cenu dojet. A dojet co nejlépe. Budeme určitě hodně kopat v písku, ale takový je Dakar a já Dan se na to moc těšíme.“

Posledním a zároveň nejnovějším jezdcem české party Moto Racing Group se stal Joan PedreroGarcia. Tento zkušený španělský mazák byl s týmem trénovat už během léta na soustředění ve Španělsku a Francii. Po společném testování přišla náročná navigační rallyHeartsofMarocco, kterou Pedrero vyhrál a nyní se intenzivně připravuje ve své vlasti na svůj další Dakar. Během své bohaté kariéry (na startovní listině Dakaru naleznete u jeho jména označení „Legend“, což si zaslouží pouze ti piloti, kteří absolvovali 10 startů a více na této rally) dojel několikrát v top 5 a jako tovární jezdce Sherco obsadil v roce 2018 skvělé desáté místo.“Jsem rád, že jsme mohli k Milanovi získat tak silného parťáka, jakým Joan Pedrero jednoznačně je. Slibuji si od toho, že vytvoří dvojici, která bude bojovat o co nejvyšší příčky, a věřím, že Joan může znovu dokončit do desátého místa.“

„Motorka funguje skvěle a s týmem od začátku fungujeme jako rodina. Testování se nám povedlo a závod v Maroku byl přínosný i po navigační stránce“, dodává Pedrero.

„Takže za tým MRG bych chtěl říct, že jsme připraveni. Udělali jsme maximum, co jsme mohli. Teď už jen musíme doufat, že nás nepotkají nějaké větší problémy. Ale je to Dakar. Vždy něco nastane a asi musíme být připraveni i na to, že ne všichni se dostanou do cíle. Měli jsme několik kvalitních závodů v přípravě, takže letos opravdu věřím, že se nám snaha vyplatí víc než kdy jindy. Důležitá je samozřejmě také parta a my máme už poměrně konzistentní a sehraný tým.“, připojil na závěr svůj komentář k Dakaru 2019 manager týmu, Ervín Krajčovič.

 

Teď už nezbývá, než držet všem palce. Písky v Peru budou náročné a ze všeho nejdůležitější bude zbytečně nenabírat penalizace za navigaci a také přijet dobře fyzicky připravený. Což věříme, že jsme!

 


ZDROJ: TZ týmu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno