Za účelem návratu do MotoGP továrna KTM připraví zcela nový stroj, který ponese název RC16. Mělo by se jednat o prototyp, jež je plánován stavět v počtu maximálně stovky kusů a měl by být nabízen zákaznickým týmům

V roce 2005 se rakouská KTM pokusila ve spojení s KR Teamem prosadit do elitní MotoGP. Projekt tehdy ztroskotal a jak prozradil generální ředitel KTM, pan Stefan Pierer, v rozhovoru na stránkách německého Speedweeku, bylo to tehdy kvůli několika negativním vlivům, mezi které pan Pierer zařadil špatný motor, nevyhovující elektroniku, absenci sponzorů Teamu Roberts a jezdci Shane ByrneJeremy McWilliams nepatřili mezi nejlepší piloty. Nyní se KTM chce vrátit a cílovým datem by měl být rok 2017.
 
„V roce 2016 budou nová pravidla pro MotoGP, Suzuki a Aprilia se vrátí. KTM se pak také musí zamyslet a říci si, jdeme do toho opět,“ říká Stefan Pierer na stránkách serveru speedweek.com.
 
Za účelem návratu do MotoGP továrna KTM připraví zcela nový stroj, který ponese název RC16. Mělo by se jednat o prototyp, jež je plánován stavět v počtu maximálně stovky kusů a měl by být nabízen zákaznickým týmům. KTM dle Pierera neplánuje plně tovární tým, ale podobně jako v kategorii Moto3 hodlá nabídnout tovární podporu několika týmům v královském šampionátu.
 
Stefan Pierer
 
„Motocykly přesahující výkon 200HP nepatří na veřejnou silnici. Vyrobíme nový superbike a jeho specifikace bude poměrně jednoduchá – bude odpovídat předpisům pro MotoGP 2016, takže bude o objemu 1000 ccm,“ pokračuje na stránkách speedweeku generální ředitel KTM Stefan Pierer. „Již jsme dokázali v Moto3, že ohledně motoru, podvozku a mechaniky můžeme držet krok s nejlepšími, MotoGP je tedy pro nás další logický krok. V květnu 2015 budeme testovat motor V4.”

První jízdní zkoušky modelu RC16 plánujeme na podzim roku 2015. Celý rok 2016 bude věnován konečnému vývoji motocyklu, který by měl být připraven k závodění na konci roku 2016. Pro tento rok 2016 potřebujeme rychlého testovacího jezdce. Jako v Moto3 postavíme motocykl s trubkovým ocelovým rámem, který osadíme vlastním pérováním WP. V Moto3 nabízíme ročně 70-80 motocyklů, představa tedy je dodat ročně až sto motocyklů RC16. Bude se jedna vyloženě o závodní motocykl a jeho cena by měla být mezi 150 až 200 tisíci Euro.“

 

Foto: ktm.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno