Chci, aby mě zase bavilo závodit, říká Abraham na prahu své desáté sezony. V Praze jsme si mohli dnes prohlednout jeho novou motorku, odvozenou od speciálů MotoGP

Po desáté stojí Abaja na prahu nové sezony mistrovství světa silničních motocyklů. V roce 2005 do ní nastupoval jako patnáctiletý nováček. Na prahu roku 2014 se stále zotavuje z těžkého zranění ramene a říká: „Nemá smysl říkat, co chci nebo nechci dokázat. Důležité teď je, aby mě závodění bavilo. Věřím, že to ostatní pak přijde samo,“ říká čerstvě čtyřiadvacetiletý jezdec, který ve čtvrtek odhalil nový motocykl pro sezonu 2014.

Karel Abraham MotoGP 2014, Honda RCV1000R 

Karel Abraham se na novou motorku poprvé posadí první únorový týden na zimních testech v malajském Sepangu. „Že jsem se na ní nesvezl na podzim ve Valencii, neberu jako sportovní hendikep, ale mrzí mě to. Člověk je samozřejmě zvědavý a hlavně tohle byla úplně nová motorka. Ani se nemám koho zeptat, jaká vlastně je,“ říká jezdec s úsměvem.

Po podzimu, který strávil rehabilitací po operaci ramene, začal opět naplno trénovat. Parťáka mu v přípravě dělá kickboxer Tomáš Hron. „Musím teď nabrat co nejvíc síly a když vás někdo motivuje, jde trénink vždycky líp. I tak je pro mě podzimní pauza hendikep, který mě bude limitovat. Věřím, že ne v rychlosti, ale ve výdrži určitě. Dřív jsem na testech běžně odjezdil kolem padesáti kol denně. To minimálně na prvních testech ještě nepůjde,“ odhaduje Abraham. „Všechno směřujeme k tomu, abych byl stoprocentně připravený na oficiální březnové testy v Kataru. A samozřejmě na první závod,“ doplnil jezdec.

 Karel Abraham MotoGP 2014, Honda RCV1000R

Šampionát MotoGP čeká hned na začátku delší zámořské turné, než bylo obvyklé. Po tradičním večerním závodu v Kataru a po texaském Austinu zamíří paddock do Argentiny. Tam naposledy jezdci světového šampionátu závodili v roce 1999. „Zatím to vypadá docela dobrodružně, okruh je úplně nový a je hluboko ve vnitrozemí. Už jen doprava tam je docela komplikovaná, tak jsem zvědavý, co nás čeká,“ podotkl Abraham.

Teprve poté – na začátku května – se šampionát přemístí na evropský kontinent. Domácí Grand Prix České republiky pak českého jezdce MotoGP se dalšími dvěma Čechy – Jakubem Kornfeilem a nováčkem Karlem Hanikou v Moto3 – čeká od 15. do 17. srpna…

Karel Abraham MotoGP 2014, Honda RCV1000RKarel Abraham MotoGP 2014, Honda RCV1000R


 

Abajova Honda RCV1000R

Novinka roku 2014, zcela nová technická specifikace OPEN. Stroj konstrukčně vychází z loňského továrního materiálu Honda RC213V, se kterým startoval například i mistr světa Marc Marquez. Stejný základ má rám i motor – vidlicový čtyřválec, jehož válce svírají úhel 90°.

Honda RCV1000R by měla konkurovat především obdobně koncipovaným produkčním strojům Yamaha, nejlepším motocyklům již zaniklé kategorie CRT a satelitním strojům značky Ducati.

Karel Abraham MotoGP 2014, Honda RCV1000R

Od prototypu se třída OPEN liší:
– konvenční rozvod – motor používá k ovládání ventilů konvenční pohon pružinami místo pneumatického
– jednotná elektronika Magnetti Marelli.
– větší nádrž, motocykly OPEN mohou používat 24 litrů paliva, prototypy mají objem nádrže 21l.
– jiné, měkčí, směsi pneumatik
– vetší počet motorů na sezonu

Základní parametry Honda RCV1000R:
Hmotnost (suchá):  165 kg
Výkon: 235 koní
Max. rychlost více než 340 km/h
Objem nádrže: 24 litrů
Technické parametry Honda RCV1000R:
Motor: vodou chlazený čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, válce svírají úhel 90°
Objem: 999 ccm
Převodovka: 6 rychlostní
Spojka: suchá lamelová
Řetěz: ReginaPodvozek: Honda, hliníkový odlitek
Přední vidlice: Öhlins o průměru Ø 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy přední: Brembo, čtyřpístky
Kotouče: 2x kotouč 320 mm
Brzdy zadní: Brembo, ocelový kotouš
Kola:  16,5″ hořčíkové Marchesini
Pneu: Bridgestone

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno