Závod Grand Prix České republiky 2015, který se na Masarykově okruhu koná 14. – 16. srpna, přinese řadu novinek v organizaci uvnitř areálu. Především držitelé základních vstupenek SILVER by proto měli cestu na okruh dopředu naplánovat


Prodej vstupenek

Grand Prix České republiky zřejmě zaznamená vyšší návštěvnost než v předchozích letech. V předprodeji si podle výsledků ke konci července vstupenku na závod koupilo asi o 10 procent více lidí. „Zajímavý trend vykázaly vstupenky na sedadlové tribuny. Ty byly letos už na konci července vyprodány,“ uvedl marketingový ředitel Automotodromu Michal Klouda.
 
Stejně tak už nejsou k dispozici vstupenky do kempu na tribuně A, ani na čtvrteční Pit & Paddock Walk. Po celý závodní víkend tak budou v prodeji pouze vstupenky na přírodní tribuny. „Fanoušci se nemusí být, že by bylo o víkendu vyprodáno. Kapacita přírodních tribun je v zásadě předimenzovaná,“ doplnil Klouda.
 
Základní třídenní vstupenka SILVER bude stát 2100 korun, vstupenka GOLD přijde na 2700 Kč. „Základní cena vstupného je stejná jako loni,“ zdůraznil Klouda.


 
 

Změny v průchodu areálem

Po loňském ročníku, kdy byla tribuna C naplněna na hranici své kapacity, přistoupil Automotodrom Brno k rozdělení přírodních tribun do dvou zón, které jsou odděleny cenově. Díky tomu by se mělo ulevit nejen nejoblíbenější tribuně, ale i průchodu areálem.
 
„Zejména pro držitele vstupenek SILVER, tedy těch základních, to znamená oproti loňsku změnu v tom, že nebudou moci procházet podchodem pod dráhou v prostoru startovní rovinky,“ upozorňuje marketingový ředitel okruhu Michal Klouda. Zjednodušeně řečeno – základní vstupenka SILVER neumožňuje průchod do vnitřního prostoru okruhu. Její držitel se může pohybovat jen po cestách a tribunách po vnějším okraji dráhy. „Na našem webu jsou pro přehledně uvedené docházkové časy z jednotlivých parkovišť, doporučujeme tedy všem, aby si trasu dopředu naplánovali,“ doplnil Klouda.
 
Nově k tomu dopomůže i projekt Panorama na webu mapy.cz. Díky němu si může návštěvník virtuálně celý okruh projít, a to včetně pěších tras mezi jednotlivými tribunami. „Všem, kteří areál dobře neznají, doporučujeme prohlédnout si mapu a zjistit si, kam se svojí vstupenkou může. Prosíme také, aby se lidé vstupu na místo, kam přístup nemají, nedomáhali. Ostraha je bez platné vstupenky, jejíž kód projde čtečkou, vpustit nemůže,“ žádá Klouda. V areálu a jeho okolí bude letos zvýrazněn navigační systém, tak aby lidé intuitivně věděli, kam se svojí vstupenkou mohou.


 

Změny v parkovištích

Spolu s rozdělením vstupenek došlo ke změnám v parkování motocyklů. Parkoviště Střelnice, označované jako P-S, je určené pouze pro držitele vstupenek GOLD nebo vstupenek na sedadlové tribuny. Pokud na něj někdo přijede se vstupenkou SILVER, bude muset parkoviště opustit, nebo si vstupenku rozšířit na GOLD a doplatit cenový rozdíl 600 korun,“ upozornil Klouda. Naopak pro držitele vstupenek SILVER vzniklo nové motocyklové parkoviště přímo na tribuně D. Má kapacitu 400 motocyklů a je situováno přímo u vstupu na tribunu.
V organizaci automobilové dopravy se nic nemění.


 

Domácí fandí na Déčku

Abajafans, fanklub Karla Abrahama, inicioval na letošní Grand Prix projekt nazvaný „Domácí fandí na Déčku“. Jeho cílem je dostat co nejvíc domácích fanoušků na tribunu D. Pro návštěvníky tribuny bude v neděli připraveno 4000 kusů českých vlajek, fanklub připravuje pro tribunu choreografii. „Účastnit se může každý, není třeba se nijak hlásit. Stačí přijít v neděli na déčko a zapojit se,“ zve předseda KPO – Abajafans Jiří Dočekal. O vlaječky si budou moci návštěvníci říct přímo u vstupu.

„Myslíme, že tribuna D je neprávem podceňovaná. Výhled z ní se dá srovnat s nejoblíbenějším céčkem, ale není tam tak plno,“ míní Dočekal. Automotodrom Brno aktivitu fanoušků podporuje. „Věříme, že domácí fanoušci budou na tuto aktivitu slyšet a díky tomu opět trochu ulevíme tribuně C,“ podotkla Ulmanová.
 
Na stejné tribuně se o víkendu potkají i čeští fanoušci úřadujícího světového šampiona Marca Marqueze.



 

Nové názvy parkovišť a orientačních bodů

Pro lepší orientaci v areálu sjednotil Automotodrom Brno také názvy parkovišť a podchodů pod dráhou. „Léta se tu používala hovorová terminologie a spousta fanoušků byla zmatená, ne každý ví, co je tubík nebo kde je střelnice,“ usmívá se Ulmanová.
 
Změny se dotkly parkovišť a podchodů pod dráhou. V novém formátu jsou uváděny ve všech informačních materiálech i na webu.
TUNEL START: podchod pod dráhou v prostoru startu a cíle, hlavní cesta z P-VN na tribunu C
 
TUNEL SCHWANTZ: podchod pod dráhou v prostoru Schwantzovy zatáčky, dříve nazývaný „tubík“. Spojuje tribuny C a F s tribunami D, E a G.
P-VN tradičně největší záchytné parkoviště naproti hlavnímu vstupu do areálu označované jako „pod vysokým napětím“. Je určeno pro motocykly i pro auta, má nejlepší přístup na dálnici D1.
P-S motocyklové parkoviště v centrální části areálu v bývalé střelnici. Je vhodné zejména pro motorkáře mířící na tribunu C. Nelze na něj jet se vstupenkou SILVER.
 
P-D nově zřízené motocyklové parkoviště na tribuně D je určeno především pro návštěvníky tribuny D
 
P-O druhé největší parkoviště pro automobily leží nad Ostrovačicemi. K okruhu lze dojít pěšky, nebo na část cesty využít kyvadlovou linku X.
 
P-Z automobilové parkoviště v Žebětíně má kapacitu omezenou na 200 vozů. Je vhodné pro návštěvníky sedadlových tribun T4 a T6.


 
 

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno