Zajímavou informaci přinesl minulý týden magazín speedweek.com o nepříliš působivých výkonech motocyklů Honda v královské kategorii MotoGP.

 

V článku je shrnuto posledních několik let trápení, které dle redaktorů SPEEDWEEKu začalo při lednových testech v Sepangu 2020, ve kterých Honda propadla s novým motocyklem. Od té doby se japonskému výrobci nedaří, Marc Márquez si již veřejně stěžuje na kvalitu materiálu a žádá od manažerů továrny rychlé řešení, které však nepřichází. Nepřišly ani nyní, kdy při předsezónních testech Honda opět jen paběrkovala pozice ve druhé desítce.

„Marc už po desátém místě v Mugellu 2022 požadoval po HRC změny a během srpnové návštěvy GP Rakouska mluvil jasně. Tehdy pochválil rychlost vývoje evropských výrobců MotoGP, kritizoval nedostatek technického riskování a příliš konzervativní přístup Japonců,“ píše SPEEDWEEK v článku, který dále pokračuje…

 

 

„Aby HRC demonstrovala vůli ke změnám, vyzkoušela na testech v Misanu 6. a 7. září 2022 poprvé kyvná ramena od společnosti Kalex. V případě výfukového systému Honda od letošního roku spoléhá na slovinského specialistu Akrapovic. Stejně postupují továrny od Ducati a Yamahy až po KTM a GasGas. Jedinou výjimkou je Aprilia. Přestože Honda v posledních třech letech obsadila šesté a poslední místo v mistrovství světa konstruktérů, a tato zastaralá technologie z Japonska stejně nikoho nezajímá, představitelé HRC zpřísnili své šílené předpisy o utajení. Členové týmu nesmějí s médii mluvit ani o počasí, natož aby na testu v Sepangu prozradili, zda nová kyvná vidlice 2023 pochází také z konstrukce Kalexu v Bobingenu, nebo z Japonska. SPEEDWEEK.com to však po několika minutách v Malajsii zjistil: Kalex bude i letos dodávat kyvky pro RC213V.“

Vždy celkem dobře informovaný SPEEDWEEK však přinesl další, zajímavá odhalení. Honda zadala Kalexu požadavek na stavbu kompletního podvozku pro motocykl Honda RC213V, na kterém tak do budoucna bude japonský pouze motor „Poté, co loni na podzim vyšla najevo spolupráce mezi HRC a Kalexem, se SPEEDWEEK.com v říjnu zeptal výkonného ředitele Kalexu Alexe Baumgärtela, zda jeho tým nyní připravuje kompletní podvozek pro RC213V,“ vznesli dotaz redaktoři magazínu. „”K Hondě nemohu nic říci,” vysvětlil před pěti měsíci na dotaz SPEEDWEEK.com výkonný ředitel Kalexu Alex Baumgärtel.“

Informace, která z největšího výrobce motocyklů a jednoho z nejúspěšnějších subjektu v MotoGP udělá pouhého dodavatele motorů pro královskou kategorii. „Podle zjištění serveru SPEEDWEEK.com si HRC objednala u Kalexu výrobu hliníkových variant podvozku pro nový RC213V ještě před testem ve Valencii 15. listopadu 2022,“ píše SPEEDWEEK a hned dodává:

„Podle našich informací si bude moci [poznámka – myšleno Marc Márquez] nový podvozek Kalex poprvé vyzkoušet až v pondělí 1. května po GP Jerezu a porovnat ho s japonským podvozkem. Testovací jezdec Stefan Bradl bude na GP Jerezu (28.-30. dubna) startovat s divokou kartou. Se strojem Kalex GP by se mohl zúčastnit GP Španělska a připravit ho na pondělní test pro esa Repsolu Marca Márqueze a Joana Mira.“

 

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: repsol.media

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno