Rok 2023 je sice teprve v plném proudu, ale o roce 2024 se už mluví a jeden jezdec je hodně v kurzu – Toprak Razgatlioglu.

Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) nedávno absolvoval svůj druhý test v sedle Yamahy MotoGP YZR M1. Tentokrát za účasti Lina Jarvise. A vzhledem k prostoru pro možnou změnu v továrním týmu MotoGP čelil Jarvis samozřejmě otázkám:

 

Lin Jarvis
generální ředitel závodního oddělení Yamahy

 

*„Toprak je nyní ve WorldSBK, ale projevil zájem zjistit, jak by si vedl v MotoGP. Myslím, že to bylo pro něj, aby začal lépe chápat potřebu MotoGP, a pro nás, abychom viděli jeho rychlost. Ze dvou dnů testování se toho moc říct nedá, je to prostě hodně odlišné.“

*„Myslím, že závěr, který by vám asi dal on a z naší strany také, je, že jezdit na R1 na Pirelli je hodně odlišné od MotoGP M1 na Michelin. Potřebujete více času na adaptaci. Bylo to zajímavé, dobrý test a dobrá příležitost strávit společně čas. Z naší strany jsem tam byl já, byl tam Maio Meregalli, měli jsme speciální testovací tým pro Cala a pro Topraka. Měli jsme pro něj YZR M1 specifikace 2023, takže to byly dobré dva dny.“

*„Loni jsme pro něj dělali test v Aragonu, ale bohužel ten test nevyšel. Nedostal tolik času na trati, kolik chtěl nebo kolik bychom si přáli, protože začalo pršet. V Jerezu jsme našli příležitost, protože jsme tam s Calem stejně museli být na soukromém testu MotoGP, kde byly KTM, Aprilia, Honda a Yamaha. Byl tam klid bez médií. Počasí bylo po oba dny perfektní, první den byl o něco teplejší než druhý, ale svítilo nám sluníčko.“

*„Toprak strávil čas s Calem, který mu vysvětloval, jak se motorka chová. Pro Topraka bylo na tomto testu nejdůležitější poznat a pochopit, jaký typ stroje je motocykl MotoGP, jaké jsou jeho nároky, jeho pocity z něj. Byla to dobrá příležitost ověřit si, jaký je jeho potenciál pro MotoGP do budoucna.“

*„Kdybych to měl shrnout, nebylo pro něj snadné získat skutečný pocit z motorky. Když sledujete Topraka při jízdě na Superbiku, dokáže na motorce dělat zázraky a má neuvěřitelně dobrý cit zejména z přední části motorky. Viděli jsme to na jeho brzdách a neuvěřitelných nájezdech do zatáček To na M1 nebylo tak snadné najít, protože motocykl je mnohem tužší než Superbike, což je logické, protože ten vychází ze sériového motocyklu. Myslím, že aby mohl dosáhnout rychlosti na motocyklu MotoGP, musel by dost výrazně upravit svůj jezdecký styl. To je můj poznatek z těchto dvou dnů.“

 

 

 


zdroj: bikeracing.cz, foto: yamaha.racing.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno