Továrně Yamaha bude v roce 2023 chybět v MotoGP satelitní tým. Budou jí tedy chybět informace o motocyklu ze zákaznického týmu. Problém, který má řešení…

V roce 1974 se poprvé v MotoGP, tenkrát samozřejmě GP500, představil oficiální tovární tým Yamahy, který si o rok později připsal s Giacomo Agostinim první titul Mistra světa královské kategorie.

Po dalších dvou letech, tedy v roce 1977, se poprvé v Grand Prix nejsilnější kategorie objevily oficiální zákaznické týmy japonské Yamahy. Tehdy to byly týmy Yamaha Canada (se Steve Bakerem) a Venemotos Yamaha (s Johnny Cecottem).

Od té doby byly satelitní týmy součástí MotoGP. Tato situace se v roce 2023 změní. Továrna Yamaha nebude mít v MotoGP svůj zákaznický tým, nicméně stále silněji se ozývají komentáře o přestupu některého ze současných týmů k Yamaze.

 

 

 

Nejsilněji se hovoří o týmu Valentina Roissiho, tedy týmu Mooney VR46 Racing. Ten byl s Yamahou spojován již v loňském roce, kdy se spekulovalo, zda bude mít za technického partnera Yamahu nebo Ducati. Nakonec byl Rossiho týmem vybrán italský výrobce, se kterým se podepsala tříletá smlouva, tedy smlouva platící do konce roku 2024. Může tedy dojít ke změně dodavatele motocyklů? Jak na stránkách speedweek.com připouští šéf závodního oddělení Ducati, pan Gigi Dall’Igna, „člověk nikdy neví…“

 

Gigi Dall’Igna
ředitel závodního oddělení Ducati Corse

„V současné době máme smlouvu s týmem VR46 a jsme se spoluprací s ním docela spokojeni. Cítíme, že tým VR46 je se současnými výsledky docela spokojený. Ale člověk nikdy neví… i pro mě by bylo neobvyklé, kdybych v roce 2023 neviděl na startu soukromý tým Yamahy.“

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz foto: tým VR46

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno