MV Agusta Brutale nastrojená do zajímavých kapot, které jsou navíc vyrobeny jedinečnou technologií kovaného kompozitu? Walt Siegl s Davidem Yurmanem vytvořili jedinečný kousek

MV Agusta Brutale 800 je sama o sobě dost speciální motorkou a troufneme si říct, že raritkou. Někomu to ale může pořád přijít málo a touží mít něco ještě speciálnějšího. Tak například výrobce šperků David Yurman, který požádal vyhlášeného stavitele Walta Seigla, aby mu jeho Brutale upravil.

 

Nejpodstatnější úpravou této motorky je komplet nová karoserie s parádní polokapotkou připomínající staré speciály na vytrvalostní závody. A zajímavý není pouze design, ale především technologie, kterou byla kapota vyrobena. Jde totiž o tzv. kovaný komposit. Ten před pár lety vyvinulo Lamborghini společně s výrobce golfových holí Callaway a hodně si tuto technologii chrání. David Yurman ale dostal svolení na její využívání a krom šperků ji použil právě i na MV Agustu.

 

Co je kovaný kompozit? Standardní karbon je hojně využívaný, ale neumožňuje složitější tvary a jeho výroba je poměrně drahá. Uhlíková vlákna v podobě textilu se vrství a zalévají pryskyřicí. V případě kovaného kompozitu jde o krátce nasekaná uhlíková vlákna smíchaná s pryskyřicí, materiál se pak vstřikuje jako klasický plast do forem. Výsledkem je naprosto přesný odlitek, navíc se tenhle typ karbonu může vrtat jako kov, bez nutnosti zesilovat místa vrtání, což je další z problémů konvenčních karbonových vláken.

 

Nedá se předpokládat, že by Lamborghini uvolnilo patent a kovaný kompozit se stal v nejbližší době na motorkách standardním materiálem a tak je Sieglova MV Agusta hodně zajímavým počinem. A rozhodně tím nechceme říct, že si pozornost zaslouží pouze technologie výroby kapot.

Foto: Walt Siegl

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno