Některé velké cestovní motorky začínají v poslední době nabízet pohodlí, které si takřka v ničem nezadá s pohodlím vaší rodinné sedačky.

Je to trend, který se ale ne úplně každému musí líbit. Přece jen, motorky si kupujeme jako zdroj aktivní zábavy a s tím by měl korespondovat i jejich vzhled, a hlavně charakter a jezdcův posez.

BMW R 1250 RS je tedy pro ty lidi, kteří se s tím na cestách zas tak moc „nepářou“. Silný dvouválcový boxer (136 koní) s variabilním časováním ventilů ShiftCam dává jezdci zcela unikátní pocit z jízdy, sportovně jsou laděny tlumiče, při lehce předkloněné pozici jezdce působí neobyčejně vyváženě.

 

 

Pocit naprosté důvěry ve svůj stroj přidává i celá řada asistentů, již v základní výbavě je dynamická kontrola trakce, ABS s možností brždění do zatáček, tři jízdní režimy, asistent rozjezdů do kopce nebo funkce Dynamic Brake Control (DBC), která jezdci pomáhá při nouzovém brždění.

Vlastně již samozřejmostí v dnešní době je i TFT přístrojový panel s plnou konektivitou pro váš telefon. Z příplatkové výbavy doporučíme určitě možnost výbavy s elektronicky řízeným podvozkem Dynamic ESA, k dispozici jsou ale i jednotlivé balíčky s názvy jako Komfortní paket, Cestovní paket, Dynamická soustava, které umějí vyjít vstříc vždy tomu stylu jízdy, ve kterém jste rozhodnuti své „eReS“ provozovat.

Pro sezonu 2023 se událo několik změn, my zmíníme přidání jízdního režimu ECO, který umožní ušetřit na spotřebě, a taky se nám moc líbí nová verze s označením Sport, kde zmizí zadní madla a přibude barevně pěkně sladěné krovka kryjící sedák spolujezdce. To by pak klidně mohla i na závody.

 

1 komentář

  1. Supr recenze potvrzující mé vlastní závěry. Po třech letech a 30 000 km s Brunhildou musím říct, že dokonalá sice není, ale kdybych si teď vybíral novou motorku, bylo by to zase RS. Prostě celkově jsem dosud asi nebyl spikojenější.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno