Velké návraty slavných jmen jsou lákadlem, kterým výrobci těžko odolávají. Po 190 tisících prodaných kusů Suzuki Hayabusa první a druhé generace, brázdí silnice aktuální třetí generace.

Původně zrozená v devadesátkách, avšak i dnes její koncept působí jako nějaká vesmírná loď. Suzuki s osvědčeným receptem zbytečně neexperimentovala a poslední generace je spíše evolucí než revolucí.

Přece jenom svoji třidu prakticky založila ona sama. Pořád je ztělesněním nenucené rychlosti. V roce 1999 byla nejrychlejší sériově vyráběnou motorkou.

 

 

Základem je sametový čtyřválec s mocným zátahem. Kvůli Euro pětce nabyl na objemu na 1340 ccm. Snížil se špičkový výkon, ale mohutně posílil střed otáček. Rám s dvojitými hliníkovými nosníky si s vyšší váhou (264kg pohotovostní hmotnosti) bez problémů poradí.

Zdatně mu sekunduje plně nastavitelný podvozek KYB. Jízda na Hayabuse je jako let na Aladinově kouzelném koberci. To díky ideální rozložení hmotnosti 50/50. Současná Hayabusa disponuje moderními elektronickými systémy.

10 stupňová kontrola trakce a náklonové ABS, tři palivové mapy, oboustrané rychlořazení, tempomat nebo asistent rozjezdu do kopce. O zastavení se starají brzdiče Brembo Stylema, které byly poprvé použity u Panigale V4. Je pohodlná a přívětivá. Ohromný výkon dávkuje nezáludně.

Velká přístrojová deska s dominantními analogovými budíky navazuje na předchozí generace. Vidět rafičku olizovat hodnotu tří set kilometrů za hodinu, je zážitek, který žádný digitální budík nezprostředkuje.

 

 


foto: #motohouse_magazin

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno