Dneska není žádná guma špatná, to je zcela zřejmý fakt. Jsou ale takové, které dokážou překvapit svým univerzálním charakterem a schopnostmi. A Dunlop TrailSmart je přesně takový. Fantastická přilnavost na suchu i vodě a výborný feeling z nich dělají jasnou volbu pro cestovní endura, která preferují více silnici před terénem. Redakce doporučuje se vztyčenými palci.

 

Co říká výrobce?

* TrailSmart disponuje mimořádnou přilnavostí na mokru a pyšní se ovladatelností v terénu na vrcholu třídy a vysokým kilometrovým proběhem.

* Nové pneumatiky se pyšní mimořádnou přilnavostí na mokru i na suchu, skvělou ovladatelností na zpevněných i nezpevněných cestách a výborným kilometrovým proběhem.

* Pneumatiky TrailSmart staví na úspěších pneumatiky Dunlop Trailmax TR91. Nabízí výkonnostní parametry odpovídající životnímu stylu motocyklistů na silničních endurech, kteří mají stále vyšší nároky. Ti očekávají výkonnost na úrovni závodních endur a současně požadují všestranné schopnosti a komfort pro dlouhé cesty. Hledají moderní vymoženosti a zároveň chtějí jet tvrdě vpřed za dalším dobrodružstvím.

* Mimořádná přilnavost na mokru je dosažena díky směsi s vysokým podílem siliky a zaoblenému tvaru běhounu s protínajícími se drážkami, přičemž byla zachována výborná přilnavost na suchu. Navíc, pneumatiky TrailSmart nabízejí výjimečné vlastnosti také mimo zpevněné cesty díky vyššímu poměru plochy drážek k ploše běhounu a optimalizovaným úhlům sklonu drážek mezi sebou.

* V neposlední řadě se tato pneumatika může pochlubit několika vlastnostmi pozitivně ovlivňujícími kilometrový proběh a opotřebení. Optimalizovaný počet segmentů pneumatiky, vyvážená tuhost bloků a optimalizovaná šířka drážek se společně zasloužily o kilometrový proběh zvýšený o 14 %.

 


Co říká redakce? (testuje celá redakce na KTM 1290 Super Adventure S)

 

* Přezout na nový gumy, to je absolutní balzám na duši a posunutí zážitků za řídítky o úplně jiný level dál. Kačenka na Dunlopech krásně ožila.

* Výrobce sice tvrdí, že jde o cestovní pneumatiku, ale my můžeme říct, že si z hlediska přilnavosti nic nezadá s mnohem sportovnějšími modely. Co ta snese, tomu se až nechce věřit.

* Velmi slušně drží okamžitě po vyjetí a není nutné ji dlouho ohřívat, v tom je hodně silná. V rejdech je ihned cítit pevnost a zpětná vazba.

* Jakmile se dostanou na provozní teplotu, může se tahat! Obě stupačky jsou zkrácené, a to je má 1290 hodně vysoko. Jenom to potvrzuje, že gripu je tady spousta.

* Máme na nich najeto přes tři tisíce kilometrů a zatím není na citu v řízení vůbec znát jejich opotřebení.

* Šetřit je rozhodně nehodláme. KTM jezdí často nadoraz, plně naložená ve dvou nebo v dlouhých táhlých smycích.

* Velmi dobrá přilnavost na vodě! Té se není třeba vůbec bát, protože Dunlopy si s ní dokážou poradit. Ani v rychlostech překračujících dálniční limit se motorka nikdy nedostala do smyku nebo aquaplaningu.

* Dá se s nimi i do lehkého terénu. Louku nebo polňačku v klidu zvládnou.

 

www.dunlopmotorcycletires.com

1 komentář

  1. Ahoj Kadle,
    čeká mě taky výměna gum na Kačeně, tak se chci zeptat, jestli zůstat u původních pirellek, nebo mám zkusit tyhle dunlopy. Jezdím 99% silnici.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno