Naked bike, to je opravdová esence motorkaření. Silný motor, široká řidítka, žádné kapoty a tuny stylu. To všechno k pořádnému naháči patří a s těmihle pěti budete v roce 2011 zaručeně cool.

Aprilia Tuono V4 R

Z motorky, která v roce 2010 vévodila závodům světových superbiků, postavila Aprilia naháče, na kterého čekal snad celý motorkářský svět. Konečně jsme se všichni dočkali a ta obrovská hromada dotazů a spekulací má konečně jasné odpovědi. Začneme tím, že motor V4 v Tuonu produkuje masakrálních 162 koní a podle Aprilie bude plnit sen všech hardcore  moto nadšenců.

Tohle Tuono totiž nevychází jen z RSV4, ale vychází z její poslední generace, se všemi vylepšeními, takže nechybí poslední generace ride by wire nebo vylepšený výfukový systém, který je oproti tomu na RSV4 R o 2 kg lehčí.

Ze sportovní motorky se úmyslně přebralo pár jiných vychytávek. Zejména systém APRC (Aprilia Performance Ride Control), který je založený na dvou gyrospokech a dvou senzorech zrychlení a sdružuje v sobě další podsystémy.

Ducati Diavel

Vedení Ducati je buďto neuvěřitelně geniální, nebo ujíždí na slušným materiálu. Při troše fantazie můžete totiž v téhle novince vidět stavbu choleru, a to už je pořádný úlet. Dobrá, stačí trochu zaostřit a je nám hned jasné, že Diavel je spíš muscle bike. Jde ale o to, že svojí stavbou nepřipomíná žádnou Ducatku, která kdy spatřila světlo světa.

Nabušený dvouválec Testastretta Evoluzione 11° ze sebe umí vymáčknout až 162 koní a 127,5 Nm, což je ve spojení s 210 kg suché váhy velký argument. Základní poznávací prvky značky zůstaly zachovány – špičkové čtyřpístky Brembo Monobloc, trubkový příhradový rám nebo zadní letmák. Na tom se roztáčí (nebo spíš protáčí?) nejširší kolo v historii značky. Gumařský expert Pirelli vyvinul speciálně na něj nový rozměr zadní pneu 240/45-17.

Takového rozměru kolikrát nedosahují ani nejsilnější power cruisery. Vývojáři nešetřili moderními technologiemi, motorka je vybavena elektronickým plynem ride-by-wire, možností přepínání mezi 3 palivovými mapami (Sport, Touring, Urban) a v neposlední řadě propracovaným systémem kontroly trakce DTC.

Jako bonus můžete mít Diavel i ve verzi Carbon, která váží i díky použití dílů z uhlíkových vláken ještě o 3 kila míň. Musíme ho mít co nejdřív!

Kawasaki Z750R

Možná se vám to zdá trochu matoucí, ale je to vážně docela jednoduché. Označení R má za následek přiblížení Zetka sportovněji založeným motorkářům. Právě kvůli lepšímu sportovnímu využití se muselo zapracovat na podvozku, který u modelu Z750 nebyl zrovna v té nejlepší kondici pro agresivní jízdu.

Přední vidlici nahradila ta z modelu Z1000, tedy USD o průměru 41 mm. Původní zadní tlumič nahradil plně nastavitelný, plněný dusíkem. Pro lepší chování byla pozměněna také kyvná vidlice a výsledkem by tedy mělo být zcela bezproblémové chování motorky. Při změnách se samozřejmě nezůstalo jen u podvozku, nové jsou také brzdy v podobě předních zesílených kotoučů z předchozích 4,5 mm na 6 mm, do těch se zakusují vylepšené čtyřpístkové třmeny a my už se těšíme, jak tahle dvojice bude fungovat na silnici.

Motor v podobě řadového čtyřválce o objemu 748 cm3 a výkonu 106 koní protentokrát zůstává nezměněn. Co ale změně neušlo, je design celé motorky. Ta se více přibližuje větší Z1000. Opět se tak projevila touha Kawasaki posunout Z750R více ke sportovní kategorii naháčů. Trochu líto je nám užších řídítek ‒ ty sice se sportovnějším charakterem souvisí, ale podle nás si tuhle úpravu mohla Kawasaki odpustit.

Moto Guzzi V7 Racer

Pamatujete si dva sesterské modely V7 Classic a V7 Cafe Classic? Tak právě ty se v současné době těší velké oblibě, dokonce tak velké, že se Moto Guzzi rozhodla rozšířit jejich rodinku o další přírůstek s označením V7 Racer.

Jde o limitovanou edici, která vzdává hold závodní kariéře modelu V7 Sport, který byl ikonou ve slavné historii značky a ve své době patřil ke špičce své třídy. Tenhle strojek nemá v plánu porážet japonské soupeře nejvyšším výkonem nebo supermoderním podvozkem, chce si získat srdce zákazníků docela jinak. Útočí na zaryté motocyklové fandy, kteří jsou rádi výjimeční, což s V7 Racerem, ze kterého čiší odlišnost na první pohled, rozhodně budou. První věc, která ihned upoutá pozornost, je chromovaná nádrž s emblémem MG a orlicí v barvě rámu, zdobená elegantním koženým řemínkem.

Tento limitovaný model je prošpikován krásnými detaily, jako jsou pevné stupačky, držák výfuku, kryty vstřikování atd. V7 Racer se bude vyrábět v očíslované edici se štítkem na brýlích řídítek. MG vylepšila Racer oproti modelům Classic a Café plně stavitelnou přední vidlicí Marzocchi s gumovými prachovkami a dvojicí plynových, plně stavitelných zadních tlumičů Bitubo. Zůstalo přední 18palcové kolo i úhel krku řízení 27,5°. Výkon i zvuk motoru lze vylepšit výfukovými koncovkami Arrow z originální nabídky MG příslušenství, které určitě budou mít zvuk jako víno!

Triumph Speed Triple 1050

Zdá se, že si pomalu budeme muset zvykat na modernizaci všech motorek, které nám doposud byly ikonami. Téhle modernizaci se nevyhnul ani anglický Speed Triple, který byl tak charakteristický svým hmyzím vzhledem. Letošní novinka poslala jeho tradiční kukuč o level jinam. Bohužel ale došlo k tomu, že má na první pohled s předchozím modelem pramálo společného.

Naštěstí nezůstalo jen u změn kosmetických, ale statečně se hráblo i do ostatních částí motorky. Hodně se mluví o úpravách podvozku, některé prvky, jako krásně tvarovaný rám a jednostranná kyvná vidlice, byly sice zachovány, ale geometrie je úplně nová. Posunutím motoru dopředu a přemístěním baterie před airbox bylo zlepšeno rozložení hmotnosti a dosaženo zcela nové úrovně ovladatelnosti.

Tříválcový motor je naopak téměř nedotčený a změny výkonu i krouticího momentu má na starost spíše přeprogramovaná řídicí jednotka. Výsledkem je zvýšení krouťáku na 111 Nm při 7750 ot./min. a zvýšení výkonu o 5 koní (na 135 koní). Ke zlepšení těchto hodnot samozřejmě přispívá přepracovaný výfukový systém. V základní výbavě má tenhle Triumph věci jako masivní řídítka ze slitiny, imobilizér v klíči a vylepšenou přístrojovou desku s digitálním tachometrem, ukazatelem stavu paliva, lap timerem nebo programovatelným řadicím světlem.

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno