Když se po tříleté odmlce objevilo zpět v nabídce BMW jednoválcové GS, dalo se očekávat, že se brzy objeví i velmi oblíbená offroadová verze, dříve zvaná Dakar. A skutečně, po roce je tu. Přivítejte BMW G 650 GS Sertão

Upřímně, bylo na čase. Klasické G 650 GS je skvělá motorka, ale terén jí příliš nesvědčí. Ostrá verze Sertão je oproti ní postavena na drátěných kolech s rozměry 90/90-21 a 130/80-17. Takže vpředu jedenadvacítka místo devatenáctky, jásáme!

 

Další zásadní změnou jsou prodloužené zdvihy pérování a to na slušných 210 mm vpředu i vzadu. Tím samozřejmě došlo také ke změně geometrie, prodloužení rozvoru, závleku a také výšky sedla. To si budete moct zvolit ve dvou variantách, přičemž standardní bude ve výšce 86 cm a extra na 90 cm. A to je dokonce o centimetr víc, než má R 1200 GS.

 

Rám neprošel žádnými změnami, stejně tak jako motor. Ten i u offroadové verze nabídne 48 koní a 60 Nm. Hmotnost stoupla o pouhý kilogram (193 kg pohotovostní) a taky by měl jednoválec motorku bez potíží zvládnout. A kde ten kilogram najdeme? Oproti standardnímu GS má Sertão navíc bástry, hliníkový kryt motoru a vyšší plexi.

 

Kde se vzal název? BMW si pro něj sáhlo do portugalského slovníku, v překladu Sertão znamená divočinu, divokost. Stejným termínem pojmenovali v dobách objevování Portugalci rozsáhlá území ve vnitrozemní Asii a také Brazílii. Zde se dodnes název Sertão používá pro polosuché regiony v severovýchodní části státu. A to jsou přesně ta místa, kde chcete s malým GS trávit volné chvíle a drancovat jeho pneumatiky.

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno