Občas se ve světě zjeví přestavba, která na první pohled nedává naprosto žádný smysl, ale čím déle na ní koukáte, tím víc ho nacházíte.

Pokud byste chtěli postavit motocykl oslavující legendární Norton Manx, jaký byste zvolili základ? Určitě by to chtělo vzduchem chlazený motor a kolébkový rám. Přesně takovou myšlenku měl i Francouz Sebastien Beaupere. Jako základ si zvolil moderní Buell XB12S

.

Jenže velmi brzy přišla změna: „Buell jsem si vybral pro jeho skvělý vzducháč, který jsem chtěl zabudovat do trubkového rámu podobného tomu z Manxu. Jenže pak mi došlo, jak je Buell skvěle postaven. Krátký rozvor, nízké těžiště, to všechno bych mohl rozbít.“, říká Sebastien. A tak se vydal prapodivnou cestou, kdy spojil retro vzhled Manxe s moderním litým rámem Buellu XB.

„Chtěl jsem spojit moderní konstrukci s retro vzhledem. Proto jsem zvolil nelakovaný hliník, kůži a drátěná kola, ale zároveň podvozek od Öhlinsu a radiální brzdiče Brembo s disky Beringer“, osvětluje zvláštní styl motorky její stavitel.

Samostatnou kapitolou je potom moderní přední světlo, které se sice drží kulatého tvaru, ale v něm je umístěno 60 diod srovnaných do tvaru číslice 1 připomínající startovní číslo Manxu na Isle of Man. Velkou lahůdkou je pak dvojice GP koncovek výfuku schovaných pod motorem.

Na rozdíl od některých jiných přestaveb je tento stroj postavený pro každodenní použití, Sebastien na něm často jezdí. „Baví mě jak motorka funguje jak technicky, tak po stránce designu. Kdekoliv zastavím, lidé se zastaví a ptají se, co je to za motorku. Obzvlášť, co se Norton vrátil znovu do hry…spousta si myslí, že je to nový prototyp.“, chlubí se Beaupere.

Co na to říkáte? Podle mě divná motorka, hodně divná, ale také bych se u ní rozhodně zastavil.

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno