Co takhle po ránu zase jednou nějakou oldschoolovku? Norton 850 Commando je pro mnohé svatý grál, na který by se nemělo sahat, ale podle nás se tahle přestavba z Kanady dost povedla

Tento kousek mají na svědomí pánové z firmy Federal Moto (web), začínající kanadské custom dílny, Commando je jejich první motorkou (si na začátek dovolili dost). Trojice přátel Shaun Brandt, Randy VenhuisJustin Benson má krásný záměr – vytvářet jedinečné motorky, které budou skvěle fungovat. Funkčnost podle fotek nepoznáme, ale jedinečnost rozhodně popřít nejde.

 

„Starých japonských motorek je všude po BC, Albertě a Saskatchewanu hromada. Narazit na britskou motorku je mnohem těžší, a pokud už ji vidíte, tak je většinou daná do původního stavu. To jsme chtěli změnit,“ komentuje výběr stroje Brandt. Základem se stal Norton 850 Commando z roku 1974, který našli na farmě v Rimbey ve zbědovaném stavu.

 

Cíl – postavit motorku ve stylu tracker, na které by se dalo v pohodě jezdit do města, nebo vyrazit na cestu přes Skalnaté hory až k pobřeží. Mise splněna. Základem bylo odlehčení, pryč šel každý přebytečný kus železa, všechny držáky pro blatníky, světla, výfuky nebo zápalko se vyráběli znovu. Výsledkem je 14 kilogramů dolů.

 

Motor zůstal v originále, krom elektrického zapalování, ale bylo potřeba ho kompletně zrepasovat. Takže rozebrat, vyčistit, vyleštit, nové ventily, písty a kroužky. Výfuky pochází původem z Nortonu Commando SS 1971, ale svody byly zkráceny a koncovky nahrazeny australskými Modern Motorcycle Company. Kompletně nová je elektrika s 4článkovou baterií schovanou pod sedlem. Pryč jsou také původní velké budíky, které nahradil drobný tachometr Smiths.

 

Brzdy se zdáli na dnešní dobu nedostačující, takže předek vyměnili za dvoupístky ze Suzuki Katana 750. Zadní bubnovka zůstala. Pak už drobnosti, jako řídítka z BSA A10/A65, blatníky z jakéhosi Triumphu z padesátých let. Sedlo vystřihnul místní čalouník Tlyer Wheeler. Původní nádrž bylo třeba opískovat a nalakovat.

 

Různých scramblerů a trackerů se za poslední roky vyrojilo hodně, ale Nortonů mezi nimi moc nepotkáme. Federal Moto si vzali jako svoji prvotinu dost velké sousto, ale za nás klobouk dolů. Na dílně mají připravenou Hondu CB360 1974 a BMW R75 1971, takže nezbývá, než se těšit na jejich další kousky.

Foto: Federal Moto

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno