Smutné zprávy se na nás z Doningtonu valily už od počátku roku. Začalo se ukazovat, že plány CEO Nortonu Stuarta Garnera nebyly až tak promyšlené a firma se topí v dluzích.

Nepomohl prodej akcií ani další investoři. Loď se potápěla. Posledním hřebíčkem do rakve bylo zjištění, že Norton dluží přes 300 000 na daních. Koncem ledna přešla firma do nucené správy a se značkou Norton to nevypadalo vůbec dobře. Nucenou správu dostala na starosti významná auditorská společnost BDO International, která samozřejmě hned začala hledat potencionální kupce. Podle zpráv se nakonec pustila do jednání se třemi významnými zákazníky z různých částí světa. Nakonec se vítězem stala indická TVS Motor Company, která za pomoci jedné ze svých dceřiných společností získala „určitá aktiva společností Norton Motorcycle Holdings Limited a Norton Motorcycles (UK) Limited“, a to za 16 milionů liber.

 

Sudarshan Venu, výkonný ředitel TVS Motor Company, okomentoval akvizici: „Je to pro nás v TVS Motor Company významný okamžik. Norton je ikonická britská značka oslavovaná po celém světě a představuje pro nás nesmírnou příležitost se podílet na její další historii. Norton se svou vzrušující nabídkou produktů bude i nadále uspokojovat potřeby náročných zákazníků po celém světě. Připravili jsme naši plnou podporu pro Norton, aby znovu získal svou slávu.“ To nám vůbec nezní špatně.

TVS patří mezi největší indické výrobce motorek. Zaměřuje se především na mopedy, tříkolky a elektrické skútry, ale spolupracují také s BMW na projektu G310R/GS. S ročním obratem 8,5 miliardy dolarů jde o opravdu silného hráče, který se očividně chystá víc a víc dobývat i globální trhy. Spojení s Nortonem by jim v tom mělo výrazně pomoci. Konkrétní kroky, které se nyní v Nortonu odehrají, ale TVS zatím nezveřejnila. My jen doufáme, že bude pokračovat výroba a dostane se i na připravované modely Atlas.

Další zajímavá zpráva týkající se Nortonu dorazila z Číny. Tam totiž vloni prodal Norton práva na užívání svého řadového dvouválce 650, který by měl být pohonnou jednotkou právě pro Atlasy. Čínský obr Zongshen, který je od Nortonu koupil, nyní ohlásil na rok 2021 výrobu modelu Cyclone RX6 a RK6 právě se zmiňovaným dvouválcem. Vypadá to na docela zajímavou konkurenci třeba pro Yamahu Tracer 700.

 

 


text: Jan Somerauer, foto: archiv značek

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno