Sport Production, spojení, které všem milovníkům okruhového náčiní rozbuší srdce. U Ducati se zkratka SP poprvé objevila v 1991 u modelu 851.

A od té doby vyznačuje ty nejlépe vybavené top edice. Nejinak je tomu samozřejmě u současné čtyřválcové Panigale. Ta si pro letošek prošla řadou úprav, a tak se nám změn dočkala i SP. A co čeká na toho, kdo vytáhne ten zhruba milion z účtu (přesná cena zatím není známa)?

Tak předně čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1 103 cm3 vyladěný na 215,5 koní. Převodovka má delší jedničku, dvojku, šestku, a hlavně suchou spojku STM-EVO SBK. U té lze pomocí pružin nastavit úroveň brždění motoru. Kdyby nestačilo, že to jde elektronicky…

 

 

Samozřejmě tu totiž nechybí kompletní závodní elektronika a to včetně GPS modulu s automatickým lap timerem a Ducati Data Analyzerem. Elektronika se stará také o nastavování podvozku, máme tu totiž co do činění s vidlicí Öhlins NPX25/30 a zadním tlumičem TTX36, plus samozřejmě s elektronicky ovládaným tlumičem řízení.

Když už jsme u toho podvozku, je třeba zmínit přední třmeny Brembo Stylema R s radiální pumpou MCS. A vynechat nesmíme ani karbonové ráfky, které se chlubí o 1,4 kg nižší hmotností, než ty kované na V4 S. Celkově se SP2 dostala na suchou hmotnost 173 kilogramů. Ach, bože!

No a oko potěší hliníková nádrž, karbonové komponenty a nějaká ta Rizoma. Tohle by fakt bylo škoda rozmlátit při tréninku! Zajímá-li vás víc, mrkněte na www.ducati-czech.cz.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno