BMW poprvé vstupuje s motorkami do legendární sekce M, kterou známe z aut. Že by to znamenalo konec zkratky HP? Každopádně tu máme BMW M 1000 RR! Cíl jasný – podrtit všechny na okruzích.

Takže ne, nepřidali jen pár karbonových dílů, laděný výfuk a jiné tlumiče, tady se makalo mnohem víc. Motor – lehčí kované písty s novým tvarem a vyšší kompresí, lehčí vahadla ventilů, titanové ventily, hliníková sedla, titanové ojnice.

Výsledkem budiž 212 koní a 113 Nm. Spojka samozřejmě antihoppingová, ovšem konstruovaná tak, aby odstředivá síla pomáhala s jejím sepnutím (lépe dávkovatelná při rozjezdu, za jízdy řazení s quickshifterem). Podvozek – lehce snížené brýle a úhel řízení, ale delší kyvná vidlice.

 

 

Geometrie je proměnlivá díky nastavitelnému čepu kyvné vidlice. Tlumiče samozřejmě komplet nové, k tomu předělaná kinematika zadního přepákování. Brzdy – poprvé v historii nesou označení M a pro BMW je dodává americký Hayes. ABS samozřejmě náklonové a nastavitelné.

Karbonová kola jsou velká libovka, stejně jako křidélka, která umí ve 150 km/h přítlak 4,1 kg. Základní M 1000 RR vyjde na 869 999 Kč, ale ještě můžete sáhnout po paketu M Competition (978 000 Kč), kde najdete datalogger, lehčí kyvnou vidlici, bezúdržbový řetěz a pár dalších detailů. No a pak na tom jede Markus Reiterberger jen o 2,1 vteřiny pomaleji než Tom Sykes na WSBK speciálu.

 

 

 

 

Ostrá okruhová zbraň. Najdete na www.bmw-motorrad.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno