Kolem Pan Americy bylo hodně dotazů. Kolik dokážou z toho motoru dostat? Nebude to moc těžká motorka? Kdo dodá podvozek? A co elektronika? Už známe odpovědi na všechny a mnohem víc. A jedno můžeme říct hned na začátku – u H-D vstup do nového segmentu rozhodně nepodcenili.

Začněme motorem. Tím je nový kapalinou chlazený dvouválec Revolution Max 1250 – úhel válců 60°, vrtání a zdvih 105 x 72 mm, celkový objem 1252 ccm a především zajímavé údaje výkonu a točivého momentu, tedy 150 koní při 8750 ot./min. a 128 Nm při 6750 ot./min. To vůbec není málo! Navíc H-D slibuje díky variabilnímu časování ventilů velmi plynulý zátah motoru v širokém spektru otáček, včetně těch nejnižších, které budou často využívány mimo asfalt. Vnitřek motoru ukrývá nejmodernější prvky, jako jsou kované hliníkové písty, hliníkové válce s galvanickým povrchem z karbidu křemíku, nebo řada hořčíkových komponent. Nechybí dvojice vyvažovacích hřídelí. Hlavy válců jsou samozřejmě čtyřventilové, výfukové ventily jsou naplněny sodíkem, aby lépe odváděly teplo. O rozvod se stará DOHC postavené nejen pro dlouhou životnost, ale také pro usnadnění servisních úkonů. Motor Revolution Max 1250 se vyrábí v továrně Harley-Davidson ve Wisconsinu.

Dvouválec vyniká velmi úzkou stavbou a zároveň je využit jako nosná část. Tři části rámu jsou pak přišroubovány přímo na něj, stejně jako kyvná vidlice. Tím bylo dosaženo optimalizace hmotnosti. Pan America se nemusí za svoji váhu stydět – 242,2 kg (253,6 kg Special) pohotovostní hmotnosti jsou konkurence schopná čísla. To při objemu nádrže 21,2 litrů. Podvozek má rozvor 1580 mm, H-D slibuje optimální kombinaci stability a mrštnosti. Jak se dalo očekávat, sáhl americký výrobce po kombinaci 19palcového kola vpředu a 17palcového vzadu. Speciálně pro tento model pak Michelin vyvinul pneumatiku Scorcher Adventure. Pozitivní zprávou je použití tlumičů zn. Showa, které jsou navíc plně nastavitelné. Hodnota zdvihů tlumičů je pak 190 mm vpředu i vzadu. Brzdy dodalo italské Brembo, konkrétně je na předku dvojice 320mm kotoučů s radiálními čtyřpístky, vzadu pak 280mm kotouč. Pro úplnost ještě dodáme hodnotu výšky sedla. To je nastavitelné v rozmezí 868 – 894 mm.

Nedílnou součástí moderní motorky roku 2021 musí být také elektronika. A ani tady Harley rozhodně nezahálel a Pan Americu pěkně vyzbrojil. Základem všeho je 6osá jednotku IMU, díky které je Pan America vybavena náklonovým ABS a kontrolou trakce. To samozřejmě ale není vše. Spolu s palivovými mapami a asistentem rozjezdu do kopce vše můžete přepínat pomocí 4 připravených jízdních režimů a jednoho vlastního (u modelu Special další dva navíc). To vše pomocí dotykového 6,8palcového TFT displeje. Ten nabízí několik módů zobrazení a také možnost připojení chytrého telefonu. To pak umožňuje nejen ovládání hovorů a přehrávání hudby, ale také možnost zrcadlit si na palubku navigaci z aplikace Harley-Davidson App.

H-D vypouští Pan Americu hned ve dvou verzích, kromě základní pak Pan America 1250 Special. Ta je vybavena semi-aktivním elektronicky nastavitelným podvozkem také od Showy. Konkrétně zde najdete 5 přednastavených profilů a také jeden vlastní s možností nastavení všech parametrů. Není to ale jediná nadstavba Specialu. Ten je totiž už v sérii vybaven padacími rámy, hliníkovým krytem motoru, centrálním stojanem, systémem kontroly tlaku pneumatik, adaptivními světlomety, vyhřívanými hefty nebo tlumičem řízení. Zajímavou možností je pak zaškrtnout ve výbavě drátová bezdušová kola namísto litých. Poprvé se u motorky objevuje (také doplňkově) systém ARH, který upravuje světlou výšku motorky. Jednoduše si tak můžete nastavit, že při dojíždění a na místě motorka klesne o několik centimetrů dolu, což pomůže při stabilitě na místě. Zajímavá fičurka.

Tak co myslíte, výbava nové Pan Americy vůbec nevypadá špatně, co? Silný motor, nadupaná elektronika, výborné podvozkové komponenty a brzdy… V poměru k tomu všemu je samozřejmě důležitá také cena. Ta začíná u základního modelu na 15815 eur s DPH, což odpovídá cca 410 tis. Kč. Nadupanější Special potom od 18168 eur s DPH, tedy cca 471 tis. Kč. Samozřejmě pak bude na vás, kam až cenu vyšponujete. Už nyní H-d představuje k Pan Americe řadu příslušenství v čele s hliníkovými kufry a také ve spolupráci se značkou Rev It řadu adventure oblečení a vybavení. První motorky by se měly u dealerů H-D objevit během května.

Video s představením nového modelu (uslyšíte i zvuk motorky):

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno