V Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a na Bucharce čtyři. I tak jsme ale museli skočit do zateplených věcí a dát si prvních pár kilometrů na nové Hondě X-ADV roku 2021. Tohle vám o ní můžeme už říct:

  • Kratší kvalty motoru a o 3kW vyšší výkon udělaly X-ADV mnohem živější a jde krásně za plynem. Dodávka síly je přímá a bez zaváhání. Upaluje to velice slušně a absolutně nic nemá šanci vyhrát Velkou cenu na semaforu. Kolik otočíš, tolik ti motor dá.
  • Moc hezky je zkalibrovaná funkce dvouspojky DCT. Motorka řadí jemně, nedělá žádné zmatené akce a v režimu Sport tam sází při podřazení agresivní meziplyny, kdy výfuk doslova vyštěkne. Asi chápete, že tohle jsem si doopravdy užíval.
  • To mě přivádí ke zvuku. Začal to už loňský Fireblade a X-ADV v trendu ostrýho a nabroušenýho soundtracku pokračuje. Vážně, vrčí to moc pěkně – sytě, hutně, a to mě moc příjemně překvapilo. Nejde to z výfuku, ale spíš z motoru samotného. Špica, tohle vás bude bavit a motorku díky tomu budete chtít ždímat. Umí to i na pohodu, ale ten čertík zkrátka bude potřeba občas vypustit.

 

 

  • Jaký je na tom posez? Je to něco mezi Afrikou a velkým maxiskútrem. Správná festovní řídítka, celkem vysoké sedlo s širokým sedákem, který roztáhne nohy (měl jsem to akorát na špičky) a nohy si můžete dát buď dopředu na plotny nebo si stoupnout na vzadu umístěné stupačky. Ty jsou offrodově zubaté, ale když se do nich vyhoupnete, tak je zadní strana stehem opřená o celkem ostrou kapotáž. To mě vadí. Samozřejmě to není žádné enduro, ale když už tam nějaké terénní ambice jsou, rád bych je využil naplno.
  • Ovladatelnost je super. Lehká, intuitivní a motorka vede skvěle přední kolo. Jde z něj jistota a zakrojovat zatáčky je úplná radost. Tohle mají zmáknutý.
  • Je praktická? No jasně! Má stavitelný štítek, schránku na drobnosti na pravé straně kapoty, velké místo pod sedlem s USB zástrčkou. Hezký je i nový displej a těším se až vyzkouším hlasové ovládání pomocí komunikátoru v přilbě. Baví mě objevovat tyhle nové fičury.
  • Je to takové SUVčko mezi motorkami, ale rozhodně s ním není nuda. Naopak mě překvapilo, jak poňouká k nepravostem. Na jaře jí naložím pořádný kilometry a pak se uvidí. A hodně se mi líbí design. Předek je díky LEDkám ostrý a v černé barvě vypadá doslova zle.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno