Bylo tak nějak jasné, že po představení silniční verze S nového 1290 Super Adventure (test najdete už v Motohouse 4/2021) nebudeme dlouho čekat na víc do offroadu zaměřené eRko. Pár týdnů a máme ho tady. A změn je rozhodně víc, než dost:
* motor upravený pro Euro 5 – 160 koní, 138 Nm a servisní intervaly po 15 tis. km,
* kompletně přepracovaný výfukový systém s lepším zvukem,
* přepracovaný systém chlazení se dvěma chladiči – zlepšený odvod tepla,
* upravený kratší rám (hlava o 15 mm vzadu) a delší kyvná vidlice (+15 mm) pro lepší agilitu i stabilitu,
* dostupnější vzduchový filtr,
* zcela nová ergonomie,
* nové sedlo s nižší výškou (880 mm),
* nové nastavitelné tlumiče WP XPLOR (zdvihy 220 mm),
* optimalizované rozložení hmotnosti s níže umístěnými palivovými nádržemi (23 litrů),
* nový 7“ TFT displej s přehlednou grafikou,
* nové ovladače na řídítkách s podsvícením,
* přepracované elektronické systémy s novým jízdním režimem Rally (9stupňová kontrola trakce),
* suchá hmotnost 221 kg,
* cena od 499 900 Kč.