Evropě se během uplynulých 37 let prodal více než milión skútrů řady SH, což názvu SH propůjčuje status značky ve značce, k němuž přispívá i známá kvalita zpracování a spolehlivost typická pro výrobky Honda.

eSP+ motor modelu SH350i disponuje maximálním výkonem 21,5 kW a svou sílu dává najevo v celém rozmezí otáček, což je zárukou rychlé akcelerace. Motor plní emisní normu EURO5.

Zcela nový vzhled je dalším krokem postupného vývoje receptury strojů SH založené na kompaktních rozměrech a praktičnosti pro každodenní použití jak při jízdě, tak při parkování. Pod elegantním pláštěm se skrývá lehký hlavní rám. USB zásuvka je umístěna ve schránce pod sedlem, přístrojový panel je tvořen LCD displejem.

 

Model SH350i pro rok 2022 bude dostupný v následujících barevných provedeních:

Bílá perleťová Pearl Cool White 
Matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic
Matná stříbrná metalíza Mat Ruthenium Silver Metallic
Černá

 

Dvě verze Sporty Edition:  

Šedá perleťová Pearl Falcon Gray **NOVINKA**
Matná černošedá metalíza Mat Blacky Gray Metallic **NOVINKA**

Obě provedení Sporty Edition jsou vybavena několika dalšími prémiovými prvky: matně šedými koly, spodními prvky vidlice, zadním nosičem a kryty motoru, dále pak červenými švy na sedle, červenými a šedými proužky na kolech či červeným logem Honda v přední části a červeným logem SH na boku.

 

 

 

Vzhled a výbava

  • Sofistikovaný SH styl zahrnuje typickou plochou podlahu
  • USB C zásuvka pod sedlem
  • Inteligentní klíč Smart Key, LCD přístrojový panel
  • Výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS) upozorní ostatní účastníky silničního provozu na prudké brzdění

 

SH350i je skútr, který je na silnici vždy dobře rozpoznatelný díky svým prémiovým SH tvarům kombinovaným s novým designem vycházejícím z proporcí jeho menšího sourozence a bestselleru SH125i. Jeho charakteristickými rysy jsou „svalnaté proporce“ a „povrchové napětí“.

Stroj se odlišuje zejména svým „obličejem“: LED světlomet je nově tvořen centrálním hlavním prvkem, který odděluje dva potkávací světlomety, zatímco poziční světla se nacházejí nad krytem řídítek a vytvářejí štíhlý a moderní vizuální podpis. Na zádi je mezi hliníkovými madly pro spolujezdce elegantně umístěno zadní LED světlo a ukazatele směru.

Funkce je však u každého SH stejně důležitá jako vzhled. Jízdní pozice poskytne pohodlí jezdcům různých velikostí a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 160 mm, šířka činí 742 mm a výška je 1 161 mm. Minimální světlá výška dosahuje 131 mm.

Pod sedlem je prostor pro uložení integrální přilby, sedlo se nachází ve výšce příjemných 805 mm (pouze o 5 mm více než u SH125/150). K dispozici je také USB-C zásuvka, která umožňuje pohodlné nabíjení mobilních zařízení. Standardní plochá podlaha u skútrů řady SH (její šířka dosahuje 435 mm) umožňuje přepravu předmětů a usnadňuje jezdci nastupování i vystupování. Praktickým doplňkem je také sklopný háček na předním panelu.

Atraktivní LCD přístrojový panel obsahuje všechny kontrolky – včetně indikace zásahů HSTC a ABS – elegantně uspořádané kolem středového digitálního rychloměru a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti.

Přední a zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí automatického vypínání a systémem výstražných světel pro nouzové brzdění. Pokud ABS rozpozná probíhající brzdění, nouzové ukazatele směru svým blikáním upozorní ostatní účastníky silničního provozu.

Praktickým prvkem, který usnadňuje rušný život v pohybu, je inteligentní klíč Smart Key, který kromě zapalování a schránky v kapotáži ovládá také volitelný 35litrový vrchní kufr. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky odemkne a poté, co jezdec od stroje odejde, se opět zamkne. Je možné ho zamknout také přímo klíčem.

 

 

Motor

  • Motor o objemu 330 cm3 disponuje maximálním výkonem 21,6 kW a točivým momentem 32 Nm
  • Technologie eSP+ zajišťuje spotřebu paliva pouhých 3,3 l/100 km (v režimu WMTC)
  • Motor plní emisní normu EURO5

 

Kapalinou chlazený čtyřventilový SOHC agregát s přímým vstřikováním paliva disponuje maximálním výkonem 21,6 kW při 7 500 ot./min. a maximálním točivým momentem 32 Nm při 5 250 ot./min. Z klidu SH350i akceleruje na vzdálenost 200 m za 10,2 s.

Vrtání motoru je 77 mm, zdvih 70,7 mm; kompresní poměr činí 10,5:1. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,85 litru.

Vzduch je přiváděn přes 5,5litrovou vzduchovou komoru. Škrticí klapka o průměru 36 mm přivádí s maximální efektivitou palivo k sacím ventilům o průměru 28 mm. Sání zajišťuje efektivní přívod vzduchu do motoru a díky vířivému proudění ve válci je zajištěno rovnoměrné prohoření paliva. Výfukové plyny z válce vycházejí přímým výfukovým potrubím.

Pro snížení odporu výfukových plynů je tlumič výfuku opatřen dvěma komorami. Trubka vedoucí do expanzní komory společně s velikostí a umístěním katalyzátoru byly optimalizovány pro lepší průtok a čištění spalin.

Vnitřní tření se podařilo dále snížit díky o 5 mm předsunutému válci, hydraulickému nastavování vačkového řetězu a sacímu čerpadlu. Podobně jako u dalších výkonných strojů i zde čerpadlo snižuje vnitřní tlak v motoru, snižuje promíchávání oleje a vyznačuje se nižšími sacími ztrátami a vnitřním rotačním třením. Vyvažovací hřídel dále snižuje vibrace a přispívá k hladké a příjemné jízdě.

Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.

Motor je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „T“ na digitálním displeji.

Spotřeba paliva činí pouhých 3,3 l/100 km (v režimu WMTC); 9,1litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 270 km.

 

 

Podvozek

  • Lehký ocelový rám
  • 35mm teleskopická vidlice a dva zadní tlumiče
  • Stabilita díky 16palcovým kolům

 

Osvědčený podvozek modelu SH350i má za úkol zajistit dynamiku a vyváženost ve všech situacích. V rámci změn pro rok 2021 došlo k úpravě průměrů a tloušťky stěn trubek. Materiály jednotlivých součástí rámu přispěly k lepší stabilitě a komfortu při vyšších rychlostech a zároveň přispěly k tomu, že rám je o 1 kg lehčí.

Skvělé pohlcování nerovností 35mm teleskopickou vidlicí, dvěma zadními tlumiči, kyvným ramenem z litého hliníku a olejovou vzpěrou pod motorem, která napomáhá lepší ovladatelnosti a přispívá k pohlcování rázů.

Sklon přední vidlice a závlek činí 27°5’/99 mm, rozvor kol dosahuje 1 452 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Pohotovostní hmotnost dosahuje 174 kg.

Pneumatiky mají rozměr 110/70-16 vpředu a 130/70-16 vzadu; dvoukanálový systém ABS je spojen s jedním 256mm kotoučem vpředu a s jedním 256mm kotoučem vzadu.

 

Příslušenství

Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

* 35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
* Plexi štítek s chrániči rukou
* Vyhřívané rukojeti
* Krycí plachta

 

Technické parametry

Cena: 139.900,- Kč

MOTOR
TypČtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³)330 cm3
Počet ventilů na válec4
Vrtání ´ zdvih (mm):77 x 70,7 mm
Kompresní poměr10,5 : 1
Maximální výkon21,6 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment32 Nm při 5 250 ot./min.
Olejová náplň1,85 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže9,1 l
Emise CO2 (WMTC)77,8 g/km
Spotřeba paliva3,3 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektrické
Kapacita baterie12 V / 11,6 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyAutomatická, odstředivá
Typ převodovkyV-Matic
Stálý převodKlínový řemen
RÁM
TypRám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV)2 160 x 742 x 1 161 mm
Rozvor kol1 452 mm.
Záklon rejdového čepu27,5°
Závlek99 mm
Výška sedla805 mm
Světlá výška157,8 mm
Pohotovostní hmotnost174 kg
Poloměr otáčení2,2 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu35mm teleskopická vidlice
Typ vzaduKyvné rameno s duálními tlumiči
KOLA
Velikost ráfku přední16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Velikost ráfku zadní16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Pneumatika vpředu110/70-16
Pneumatika vzadu130/70-16
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový
VpředuJeden kotouč o průměru 256 mm s dvoupístovým třmenem
VzaduJeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelLCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key
SvětlometLED
Zadní světloLED

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno