Yamaha útočí na city přetočenými ojničními čepy a servíruje při otočení plynem fascinující zvuk i zátah. Novinky pro sezonu 2022.
Když jste si dřív chtěli koupit nabušený motor, skvělé brzdy a pevný podvozek, museli jste chtě nechtě sáhnout po sportovní motorce s řídítky dolů. Jinými slovy, po superbiku. Ta doba už dávno skončila a nová MT-10 to znovu dokazuje.
Letos dostala navíc i akustický zesilovač zvuku v podobě otvorů s mřížkami u krytu nádrže. Ta nálož hrnoucí se na zadní kolo, když to naplno otevřete, je veliká a návyková.
Kvůli přechodu na normu Euro 5 dostala jednotka z R1 nové hliníkové písty a úplně jinak naladěné vstřikování. Výsledkem je vyšší výkon, který se usadil na hranici 165 koní, a razanci tomu bude dodávat i 112 Nm točivého momentu.
Tuhle palebnou sílu bude nově krotit a distribuovat inerciální jednotka ze superbiku R1, takže už se nebude jednat o základní asistenty, ale všechno bude plně integrované a spolupracující.
Náklonové ABS, stejně jako kontrola trakce v pěti úrovních nebo nově systém kontrolovaného prokluzu SCS doplní i obousměrné rychlořazení, které tam bude sázet milimetrově přesné meziplyny.
Vylepšené jsou i brzdy – na předku teď bude tlačit do pístků radiální pumpa Brembo. Představena byla už i nakutější verze MT-10 SP se špičkovým semiaktivním podvozkem Öhlins SMART EC 2.0 a pancéřovanými brzdovými hadicemi.
Motor: řadový čtyřválec
Objem: 998 cm3
Výkon: 165 koní
Váha: 212 kg s náplněmi
zdroj, foto: Yamaha