Na veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem dnes společnost Honda představila netrpělivě očekávaný, zcela nový CB750 Hornet, čímž se do modelové řady této značky vrací jedno z nejskloňovanějších jmen ve světě motocyklů.

Rychlý, agilní a zábavný. Hornet je zárukou potěšení z jízdy v každé situaci nejen díky nejlepšímu poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě, ale také díky vyváženosti, stabilitě a agilní ovladatelnosti, jimiž jsou stroje značky Honda pověstné.

Zcela nový kompaktní a lehký řadový dvouválcový motor o objemu 755 cm3 ve svých malých rozměrech ukrývá špičková technická řešení. Tradiční výkonové „žihadlo“ modelu Hornet zůstalo zachováno – maximálního výkonu 67,5 kW (91,8 koní) stroj dosahuje při 9 500 ot./min. Zároveň však motor nabízí vysoký točivý moment v celém rozmezí otáček (s maximem 75 Nm při 7 250 ot./min.), jenž je zárukou dynamiky v nízkých a středních otáčkách a příjemné akcelerace v jakékoliv jízdní situaci.

Nový motor je výstavní skříní technického know-how značky Honda. 270° fázování klikového hřídele vytváří pulzující charakter typický pro vidlicové dvouválce a společně se speciálně vyvinutým výfukem produkují atraktivní zvuk; patentované sací vedení s vířivým prouděním Vortex Flow Ducts nasávaný vzduch rovnoměrně rozděluje do celého prostoru vzduchové komory, což přispívá k ostré reakci plynu a rychlému nárůstu otáček; válce motoru jsou podobně jako u CBR1000RR-R Fireblade potaženy kombinací niklu a karbidu křemíku; důmyslné prostorové uspořádání a osmiventilová hlava Unicam přispívají k dosažení mimořádně kompaktních rozměrů.

Nový motor je uložen ve zcela novém lehkém ocelovém lichoběžníkovém rámu o hmotnosti pouhých 16,6 kg, jenž byl vyladěn tak, aby motoru umožňoval naplno využít jeho schopnosti a výkony. K agilitě a zpětné vazbě přispívá inverzní 41mm vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) upevněná v novém vrchním a spodním uchycení. Dalším faktorem pro maximalizaci zábavnosti stroje je zadní tlumič s nastavitelným předpětím, který je s novým ocelovým kyvným ramenem spojen pomocí systému Pro-Link.

K potěšení z jízdy, praktičnosti stroje i k potěšení z jeho vlastnictví přispívá bohatá standardní výbava, které vévodí pětipalcový barevný TFT displej, jenž čitelně zobrazuje všechny důležité informace a umožňuje ovládání všech systémů. Konektivitu zajišťuje systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, jenž je k dispozici pro zařízení se systémem Android a (poprvé i pro) iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění, jenž přispívá k vyšší bezpečnosti jezdce.

Nový Hornet také disponuje 3 jízdními režimy s přednastavenými kombinacemi výkonu motoru, brzdění motorem a úrovně zásahů systému nastavitelné kontroly trakce s integrovanou technologií zamezující zvedání předního kola (Wheelie Control). Ve čtvrtém režimu „User“ si může jezdec sám zvolit preferovanou kombinaci podle aktuálních podmínek a jeho jízdního stylu.

Design modelu Hornet, za který odpovídá výzkumné a vývojové středisko značky Honda v Římě (jehož designéři stojí mimo jiné za úspěšnými modely Africa Twin, X-ADV a za řadou nahých strojů Neo Sports Café), se vyznačuje ostrými rysy, moderním vyjádřením technické krásy a siluetou, liniemi a tvary utvářejícími kompaktní a agresivní proporce. Nejvýraznějším rysem je ostře řezaná palivová nádrž inspirovaná křídly sršně (angl. hornet, pozn. překl.). Kamkoliv se podíváte – od agresivně zkosené přední kapotáže až po ostrou a minimalistickou záď, tam spatříte prvky napětí a agresivity, ze kterých vyzařuje ryzí sportovní charakter.

Pro CB750 Hornet bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství včetně tří paketů – Sport, Style a Touring, které uspokojí potřeby každého jezdce. Model bude k dispozici ve čtyřech barvách: bílé perleťové Pearl Glare White, černé Graphite Black (v obou případech s elegantním rámem lakovaným v červené metalíze Metallic Red Flame a anodizovanou červenou vidlicí), matné šedé metalíze Matte Iridium Gray Metallic a v matné žluté Mat Goldfinch Yellow.

MOTOR
Typ motoruKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou uni-cam
Zdvihový objem755 cm3
Vrtání x zdvih (mm)87 mm x 63,5 mm
Kompresní poměr11,0 : 1
Maximální výkon67,5 kW při 9 500 ot./min.
Max. točivý moment75 Nm při 7 250 ot./min.
Úroveň hluku (dB)Lwot – 77,5; Lurban – 73,5
Max. rychlost205 km/h
Olejová náplň3,8 l
StartováníElektrické
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování PGM-FI
Objem palivové nádrže15,2 l
Emise CO2 (WMTC)100 g/km
Spotřeba paliva4,35 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Kapacita baterie12 V, 7,4 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMokrá lamelová, pomocná třecí spojka
Typ převodovky6stupňová manuální převodovka
Stálý převodŘetěz
RÁM
Typ rámuOcelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 090 mm x 780 mm x 1 085 mm
Rozvor kol1 420 mm
Záklon rejdového čepu25˚
Závlek99 mm
Výška sedla795 mm
Světlá výška140 mm
Pohotovostní hmotnost190 kg
Poloměr otáčení2,7 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Přední vidliceInverzní 41mm vidlice Showa SFF-BPTM, zdvih 130 mm
Zavěšení zadního kolaTlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 150 mm
KOLA
Přední koloZ lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
Zadní koloZ lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
Pneumatika vpředu120/70ZR-17
Pneumatika vzadu160/60ZR-17
BRZDY
Typ ABS2kanálový
Brzdy vpředuDva 296mm x 4mm kotouče s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny Nissin
Brzdy vzaduJeden kotouč o rozměrech 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelTFT displej
SvětlometLED
Zadní světloLED
KonektivitaHSVC
USBTyp C
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínáníAno
Zabezpečovací systémHISS
Další funkceESS, 4 jízdní režimy

 

Zdroj: TZ Honda

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno