Model 2025 Yamaha MT-07, který se poprvé objevuje na platformě CP2, je vybaven systémem Yamaha Chip Controlled Throttle, který se dříve používal u modelů s větším objemem řady MT.
Použití této technologie plynu ride-by-wire umožňuje modelu MT-07 využívat celou sadu elektronických asistenčních systémů, které umožňují přizpůsobení a pomáhají vychutnat si jízdu. Vynikající odezva motoru MT-07 na plyn nyní zahrnuje tři nastavení YRC (Yamaha Ride Control), která mění výkonové charakteristiky podle preferencí jezdce a podmínek na silnici.
YCC-T také umožňuje standardní přepínatelnou kontrolu trakce, převodovku Y-AMT a montáž třetí generace rychlořazení Yamaha nahoru a dolů jako volitelného příslušenství pro standardní verzi. Exkluzivně pro model 2025 MT-07 Y-AMT je součástí standardní výbavy také tempomat, který zvyšuje komfort a snižuje únavu při jízdě po dálnici.
Na MT-07 jsou přednastaveny dva tovární režimy YRC, Sport a Street, přičemž třetí vlastní nastavení si může uživatel definovat prostřednictvím přístrojového panelu TFT nebo bezplatné aplikace MyRide.
Jezdec si může vybrat ze tří výkonových map a dvou úrovní kontroly trakce a také může zásahy systému vypnout. Sportovní režim byl vyvinut pro nadšenější jízdu, například na okruzích nebo klikatých silnicích. Je přednastaven tak, aby nabízel nejreaktivnější výkonovou mapu (PWR1) a nižší úroveň kontroly trakce (TCS1). Silniční režim určený pro každodenní použití využívá jemnější dodání výkonu (PWR2) a nejvyšší úroveň zásahu (TCS2).
Třetí nastavení výkonu (PWR3) poskytuje nejmírnější výkon, který je vhodný pro mokré počasí a podmínky s nízkou přilnavostí, a uživatelé si mohou zvolit libovolné ze tří nastavení výkonu a tří nastavení kontroly trakce (včetně možnosti úplného vypnutí zásahu) pro vlastní předvolbu.
U motocyklů MT-07 vybavených systémem Y-AMT další nastavení YRC dále odpovídají zvolenému jízdnímu režimu. V manuálním nastavení (MT) používá MT-07 Y-AMT stejné režimy jako manuální verze. Každé ze dvou nastavení AT má svůj vlastní režim YRC. V režimu D systém poskytuje vyváženou kombinaci reakce plynu, TCS a řazení, která je vhodná pro všechny podmínky. V režimu D+ poskytuje YRC jinou úroveň zásahů TCS a déle drží každý převodový stupeň – jezdec tak může motor CP2 vytočit a uvolnit nejživější úrovně výkonu, které tento inovativní způsob řazení nabízí.
Nová jízdní pozice
zlepšuje zážitek z jízdy
Kromě nové kapotáže modelu MT-07 přináší upravená jízdní pozice sportovnější pocit a větší pocit splynutí se strojem.
Díky úzkému pasu a výšce sedla 805 mm je model MT-07 2025 přístupný širokému spektru jezdců, přičemž má stále kvalitní proporce a je dostatečně prostorný i pro jezdce s větší postavou.
V porovnání s předchozím modelem má nový MT-07 aktivnější pozici řídítek, která jsou o 18 mm širší, o 22 mm nižší a o 9,3 mm více vzadu, zatímco stupačky jsou o 10 mm níže, což zvětšuje prostor pro nohy.
Aby byl motocykl přístupnější a aby byl zdůrazněn pocit spojení s motocyklem, je kryt palivové nádrže užší, přestože se v něm nachází nové elektronické ovládání plynu YCC-T a kanály pro nový akustický zesilovací systém. Tato konstrukce jezdci usnadňuje sevření palivové nádrže koleny, což dodává více jistoty při průjezdu zatáčkami při jízdě na trati. Samotná konstrukce palivové nádrže je nová, ale zachovává si stejný objem 14 litrů jako dříve.
K většímu pohodlí jezdce přispívá nové dvoudílné sedlo, které má vylepšenou velikost, tvar a polstrování pro jezdce i spolujezdce. Jejich kombinace usnadňuje jezdci nasedání na motocykl, podporuje přesouvání těžiště během jízdy a také usnadňuje sevření nádrže koleny při sportovní jízdě.
Motor CP2
s vylepšeným zvukem
Čtvrtá generace modelu MT-07, poháněná legendárním paralelním dvouválcovým motorem CP2 o objemu 690 cm3, je vybavena inovativním akustickým zesilovacím systémem, který skutečně zlepšuje zvukový zážitek z jízdy a zintenzivňuje spojení mezi jezdcem a strojem.
Motor CP2 již nyní vydává jedinečný zvuk díky nerovnoměrnému časování zážehu a nyní bylo sání vyladěno tak, aby optimalizovalo zvuk motoru pod plynem, což vytváří charakteristické vrčení zejména při akceleraci ve středním pásmu.
Aby bylo dosaženo požadovaných výsledků, optimalizovali konstruktéři velikost, tvar a uspořádání komponent sání, včetně vzduchového filtru, sacího potrubí, trychtýře sání a krytů sání. Samotný zesilovač zvuku se skládá ze čtyř otvorů na novém krytu palivové nádrže, které zesilují optimalizovaný zvuk motoru a pečlivě vytvořené zvukové vlny směrují k jezdci.
Výsledek by měl být nejvíce patrný při výjezdech ze zatáček s nízkou rychlostí, při 25–50 % plynu, a vytváří větší symbiózu mezi jezdcem a jeho strojem, což vede k napínavější jízdě a oslavě vlastností oceňované pohonné jednotky CP2.
Nové odpružení
a brzdové třmeny s radiálním upevněním
Přední část nového motocyklu MT-07 zdobí nová 41mm vidlice upside down nabízející modernější a prémiovější vzhled a pocit větší stability přední části stroje. Upside-down vidlice v kombinaci s novým šasi zajišťuje sportovnější a více vzrušující jízdu, zatímco nové brýle vidlice z litého hliníku se u velkoobjemového motocyklu Yamaha objevují poprvé. Nová konstrukce je téměř o půl kilogramu lehčí než u předchozího modelu MT-07, což hraje významnou roli v celkovém snížení hmotnosti a přispívá k lehkému a agilnímu řízení, pro které byl tento model vždy vysoce ceněn.
Vzadu došlo k optimalizaci tlumiče a přepákování s ohledem na novou přední část a další úpravy šasi, přičemž je možné nastavit předpětí a tlumení odskoku, což jezdci umožňuje přizpůsobit jízdu osobním podmínkám a stylu jízdy.
Spolu s novým odpružením jsou u modelu MT-07 poprvé použity také dva čtyřpístkové brzdové třmeny s radiálním upevněním. Ty nabízejí lepší tuhost pro vyšší a konzistentní brzdný výkon.
Spojka A&S
zajišťuje lehčí a plynulejší podřazování
Standardní model MT-07 je nyní vybaven asistenční antihoppingovou spojkou Assist & Slipper (A&S®)*, která se stará o lehčí a konzistentnější chod spojky.
Spojka využívá dvě vačky, asistenční a kluznou, čímž vytváří hladší a stabilnější jízdu stroje při podřazování a snižuje sílu potřebnou ke stlačení spojkové páky přibližně o 22 %.
Konstrukce spojky A&S® potlačuje zpětný točivý moment a nadměrné brzdění motorem, které mohou vznikat při podřazování, což umožňuje konzistentnější a přesnější vjezd do zatáčky, zatímco úroveň skluzu nabízená u nejnovějšího modelu byla vyladěna tak, aby úroveň brzdění motorem odpovídala sportovnímu charakteru modelu MT-07.
*„A&S“ a „Assist & Slipper“ jsou registrované ochranné známky společnosti FCC Co., Ltd.
Přepracované šasi
nabízí větší pevnost a tuhost
Čtvrtá generace modelu MT-07 používá přepracovaný rám a šasi, které byly upraveny pro zlepšení ovladatelnosti a usnadnění implementace nových technologií, které jsou nyní nabízeny v rámci standardní výbavy.
Využívá vysokopevnostní trubkovou ocel s vysokou úrovní tuhosti a pevnosti. Rám má stejnou hmotnost jako rám předchozí generace MT-07, tedy přibližně 14,8 kg, přestože nabízí o 12 až 13 % vyšší torzní, podélnou a příčnou tuhost. Od starého modelu se výrazně liší zejména kyvná vidlice, která má nový tvar, tloušťku a výztuhy, takže je důležitým prvkem určujícím vyvážení motocyklu a jeho ovladatelnost.
Ačkoli je vzhledově podobný rámu předchozího modelu, stejná zůstala pouze hlavová trubka. Průměr a tloušťka ocelových trubek byly kompletně upraveny, stejně jako výztužné desky. Změny byly provedeny nejen proto, aby se zlepšily jízdní vlastnosti modelu MT-07 2025, ale také proto, aby bylo možné použít novou škrticí klapku YCC-T a Y-AMT, aniž by se snížila kapacita vzduchového filtru nebo palivové nádrže.
Výrazně inovovaný rám se pojí s přepracovanou kyvnou vidlicí. Asymetrický design je součástí DNA modelu MT-07 od jeho vzniku v roce 2014 a ve čtvrté generaci je poprvé přepracován. Horní plochy byly zmenšeny pro snížení hmotnosti a dosažení modernějšího vzhledu a zároveň byla optimalizována tuhost pro spojení s novým rámem a 41mm upside-down vidlicí.
Nové uspořádání šasi a odpružení nabízí díky změnám větší stabilitu a lepší ovladatelnost při přepravě zavazadel. Když je model MT-07 vybaven originálním topcasem Yamaha o objemu 34 litrů, mohou si zákazníci užít větší všestrannosti na delších cestách.
Nová kola
a pneumatiky
Model MT-07 2025 využívá zcela novou konstrukci kol vyrobených patentovanou technikou Spinforging společnosti Yamaha. Výsledkem tohoto procesu je tenčí, a tedy lehčí ráfek, aniž by byla snížena jeho pevnost. Výsledkem je, že nejnovější model MT-07 má o 480 gramů lehčí kola než předchozí verze, takže motocykl má o 4 % nižší setrvačnost vpředu i vzadu. Tato lehčí kola přispívají nejen k celkovému snížení hmotnosti vozidla, ale také ke zvýšení agility díky snížení setrvačnosti, zejména v přední části.
Kola vyrobená technikou Spinforging jsou spojena s pneumatikami Dunlop Sportmax Q5A, které jsou proslulé tím, že poskytují pocit lehké ovladatelnosti v kombinaci s odolností a skvělými všestrannými jízdními vlastnostmi. Pneumatiky Sportmax dokonale doplňují šasi modelu MT-07 a všestranné schopnosti motocyklu, protože se hodí do mokrých i suchých podmínek a pro širokou škálu použití.
Přístrojová deska TFT
a konektivita
Model MT-07 2025 je vybaven 5palcovým barevným displejem, na kterém si jezdec může pomocí ovládacích prvků na řídítkách zvolit jeden ze čtyř různých motivů.
Kromě rychloměru a otáčkoměru je součástí rozsáhlého přístrojového vybavení také palivoměr, ukazatel průměrné spotřeby paliva, ukazatel teploty vzduchu a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Všechna rozložení dávají rychloměru důležitost, ale informace prezentují různými způsoby, které vyhovují vkusu jezdce nebo jeho stylu jízdy.
Protože se jedná o stroj zrozený z městské kultury, je MT-07 vybaven funkcemi, které jezdci pomáhají pohybovat se v městských ulicích. Přístrojovou desku TFT lze propojit s chytrým telefonem řidiče prostřednictvím bezplatné aplikace MyRide. Aplikace umožňuje jezdci přijímat hovory na cestách, spravovat hudbu během jízdy a také provádět změny nastavení režimu YRC (Yamaha Ride Control).
Jezdci si také mohou nainstalovat bezplatnou aplikaci Garmin StreetCross a spárovat ji s palubní deskou modelu MT-07, aby získali kompletní mapu nebo podrobnou navigaci s dopravními informacemi v reálném čase.
Nový MT-07
systém Y-AMT
Systém automatizované manuální převodovky Yamaha (Y-AMT), který byl poprvé s velkým úspěchem uveden na trh na modelu MT-09 Y-AMT, si svůj debut na platformě CP2 zažije s modelem MT-07 Y-AMT pro rok 2025.
Tento systém eliminuje potřebu ručně ovládat spojku a dává jezdci možnost volby mezi ručním řazením pomocí houpačkové páčky ovládané prsty umístěné na levé straně řídítek a plně automatickým řazením v jednom ze dvou režimů AT.
Technologie Y-AMT, která byla vyvinuta s cílem poskytnout čistší a vzrušující zážitek z jízdy, nejenže zvyšuje zábavnost motocyklu MT-07, ale má také pozitivní vedlejší účinek v podobě ještě přístupnějšího a sebevědomějšího stroje, na kterém se jezdí snadněji než kdy dříve, zejména v nízkých rychlostech. Výsledkem je motocykl zaměřený na jezdce, který je uživatelsky přívětivý, přizpůsobivý a sportovní.
Při nastavení AT (automatická převodovka) může jezdec volit mezi D a D+. Obě varianty nabízejí rozdílná schémata řazení. D poskytuje vyvážené řazení pro každodenní jízdu, zatímco D+ nabízí sportovnější jízdu s řazením nahoru při vyšších otáčkách. Technologie Y-AMT pracuje v souladu s jízdními režimy MT-07 YRC a dále přizpůsobuje výkonové charakteristiky a nastavení kontroly trakce tak, aby odpovídaly jízdním požadavkům jezdce. MT-07 Y-AMT je také vybaven tempomatem, který nabízí klidnější jízdu na delších cestách po dálnici.
Pro co nejsportovnější zážitek bylo vyvinuto nastavení MT (manuální převodovka), které jezdci poskytuje plnou kontrolu. Řazení se aktivuje pomocí taktilního kolébkového spínače umístěného pohodlně v dosahu prstů levé ruky jezdce. Jezdci mohou buď řadit palcem a ukazováčkem nahoru pomocí páčky plus a dolů pomocí páčky mínus, nebo se rozhodnout pro sportovní jízdu jedním prstem, kdy se k řazení používá pouze ukazováček, a to tak, že zatáhnutím za páčku plus se řadí nahoru a zatlačením na ni se řadí dolů, čímž se dosáhne dokonalé sportovní jízdy.
Bez spojky může jezdec snáze načasovat řazení a zároveň se soustředit na vedení a další ovládací prvky. Díky absenci tradičně montovaného pedálu řazení může jezdec v zatáčkách lépe držet spodní část těla, což mu zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a ještě jistější spojení s motocyklem.
Nízká hmotnost technologie Y-AMT zajišťuje, že celková hmotnost modelu MT-07 Y-AMT je pouhých 186 kg, což z něj dělá stroj, který je ještě dostupnější pro jezdce hledající svůj první motocykl s velkým objemem, i pro zkušenější jezdce požadující plnohodnotný stroj, který je ovladatelný, vzrušující a bez jakýchkoli kompromisů.
Yamaha MT-07 2025
technické údaje:
- Možnost Y-AMT s tempomatem
- Nový kompaktní design s novou jízdní pozicí
- Přepracovaná jednotka LED světlometu s dvojí funkcí
- Nový plně barevný 5″ TFT displej s možností připojení chytrého telefonu a navigací
- Elektronické asistenční systémy včetně kontroly trakce a tří režimů výkonu (STREET, SPORT, CUSTOM).
- Přizpůsobitelný jízdní zážitek díky nastavení Yamaha Ride Control (YRC)
- Nový rám a kyvná vidlice optimalizují tuhost a zlepšují jízdní vlastnosti
- Upravená poloha řídítek a stupaček pro aktivnější zážitek z jízdy
- Nové dva čtyřpístkové radiálně upevněné přední brzdové třmeny
- Nová 41mm přední vidlice upside down a jednotka zadního odpružení
- Optimalizovaný zvukový zážitek díky technologii akustického zesílení
- Nejnovější čtyřventilový kapalinou chlazený dvouválec DOHC CP2 o objemu 690 cm3 splňující normu EU5+
- Lehká kola SpinForged s pneumatikami Dunlop Sportmax
- Spojka A&S pro plynulejší řazení dolů
- Nové ovládací prvky a automaticky vypínané ukazatele směru se signalizací nouzového zastavení
Originální příslušenství
Nová řada všestranného modulárního originálního příslušenství Yamaha umožní jezdcům přizpůsobit si svůj motocykl MT-07 díky speciální konstrukci s vícebodovou montáží umožňující snadné nasazování a sundávání a nabízející svobodu výběru příslušenství v závislosti na jízdní situaci.
Řada příslušenství přináší další funkce a také možnost vyladit si MT-07 do konkrétního vzhledu nebo stylu.
Řada modulárního příslušenství pro MT-07 zahrnuje:
- Základna pro vícebodovou montáž
- Čelní štít
- Vyšší čelní štít
- Hliníkový chránič
- Základna na konec řídítek
- Deflektory rukojetí
zdroj: TZ YAMAHA