A máme tu další znovuzrození staré značky. Tentokrát se představuje motocykl s nápisem Hesketh a milovníci neobvyklé techniky už zajisté vědí, že tu máme nástupce legendárních britských V1000

Abychom pochopili, co Hesketh znamená, musíme se podívat pár desítek let do historie. Značku Hesketh Motorcycles založil v roce 1980 baron Alexander Fermor-Hesketh, kterého motoristický svět znal jako majitele stáje Formule 1 ve které jezdil legendární James Hunt. Hesketh chtěl využít technické znalosti týmu při výrobě motorek a spolu s týmem specialistů na motory z Weslake Motors dali dohromady dvouválcové véčko s litrovým objemem, které bylo prvním britským motorem se čtyřmi ventily na válec a dvěma vačkovými hřídeli.

 

O dva roky později začíná výroba prvních modelů V1000 v továrně v Daventry. Motorky měly ale i přes zajímavou techniku velké problémy, byly těžké a nespolehlivé, což navíc s hroutícím se britským trhem znamenalo, že po pouhých 139 vyrobených kusech šla firma do konkurzu (1984). Lord Hesketh stihl ještě o rok dříve založit společnost Hesleydon, která vyráběla mírně modifikované V1000 s cestovní kapotáží, které se jmenovaly Vampire. Vyrobeno bylo ale pouhých 40 kusů. Později firmu převzal jeden z členů vývojového týmu Mick Broom, ale vyráběl pouhých 12 motocyklů ročně, než firma usnula definitivně.

 

Nyní se ale značka Hesketh vrací a ne zrovna v malém stylu. Za návratem stojí Paul Sleeman, který koupil práva na značku v roce 2010 a začal ihned s vývojem nové motorky. Původní záměr vyrobit vlastní motor musel vzhledem k finanční náročnosti opustit a jako základ tedy posloužil americký dvouválec S&S X-Wedge s objemem 1950 cm3. Ten si navíc vzali do parády u britských tunerů Harris Performance Engines, díky čemuž se Hesketh může pochlubit výkonem 123 koní a především točivým momentem 197 Nm v 3.000 ot./min.

 

Motor je usazen v rámu vlastní výroby, k tomu samé exkluzivní díly – podvozek Öhlins, brzdy Beringer, karbonová kola BST, řidítka Renthal, budíky Stack. Navíc vychytávka v podobě bezklíčkového zapalování. Celé je to pak završeno lakem, který připomíná formuli Jamese Hunta z roku 1975. Vyrobeno bude pouhých 24 kusů tohoto motocyklu, ale Hesketh plánuje další podobné stroje. Cena stanovena na 35 tisíc liber, tedy cca. 1,2 milionu korun.

Foto: Hesketh

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno