Nová řada Tiger 1200, která je výsledkem jednoho z nejambicióznějších projektů v historii značky Triumph. Představuje transformaci hmotnosti, výkonu a schopností zaměřených na veškeré myslitelné výzvy, které jezdci očekávají od svých Adventure motocyklů.

Navazuje na všechny silné stránky předchozí generace, včetně praktického kardanového převodu nebo skvělého komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti a osvědčenou platformu s tříválcovým motorem, který se tak skvěle hodí na cestování.

Nová řada Tiger také přichází s novou generaci tříválce T-plane, odlehčeným podvozkem a pokročilou technologií. To vše zaměřeno výhradně na vytvoření nejpohyblivějšího a nejschopnějšího velkokapacitního cestovního endura, které lze koupit.

Motohouse Katalog motocyklů a čtyřkolek 2022

 

 

 

ÚPLNĚ NOVÁ RODINA TIGER 1200

Pod zcela novými názvy reflektujícími nové schopnosti, přichází každý model Tiger 1200 přizpůsoben potřebám a požadavkům různých uživatelů.

Silničně zaměřené nové GT i jeho vyšší specifikace GT Pro je dodáváno s koly z lehkých slitin o rozměrech 19″ vpředu a 18″ vzadu. Navíc se zcela novým semiaktivním podvozkem Showa, vyladěným tak, aby poskytnul maximální prožitek při jízdě po silnici.

Model Rally Pro naproti tomu poprvé přináší kombinaci 21″ vpředu a 18″ na zadním kole. Nabízí bezdušové ráfky s drátěným výpletem a semiaktivní odpružení Showa s ještě většími zdvihy vyladěnými tak, aby bylo dosaženo toho nejlepšího pro jízdu v terénu i pro dlouhé cestování.

Třešničkou na dortu nové produktové řady pěti motocyklů jsou pak dva modely nabízející 30 litrové nádrže. Triumph představuje Tiger Rally Explorer a GT Explorer. GT Explorer je prvním motocyklem v historii, který nabízí kombinaci kol z lehké slitiny a 30 litrové palivové nádrže.

Oba modely jsou navíc vybaveny novým systémem vykrytí mrtvého úhlu Triumph Blind Spot Radar. Jejich výbava tak umožňuje cestování po světě v komfortu, stylu a úrovni specifikací, jaký zde ještě nebyl.

 

 

 

NOVÝ TŘÍVÁLEC T-PLANE

Nová trojitá kliková hřídel T-plane, je navržena tak, aby přinesla veškeré výhody, díky kterým se Tiger 900 stal tolik úspěšným ve střední hmotnostní kategorii. Nabízí to nejlepší z obou světů.

Nízko posazený záběr v nejnižším rozsahu otáček, což jej činí skvělým v terénu v kombinaci se všemi výhodami výkonu tříválce na druhém konci spektra otáček. To činí nového Tigera ještě lepším zejména na silnici, kde jezdci tráví většinu jízdní doby.

Technicky vzato, kliková hřídel ve tvaru T dává novému motoru Tiger 1200 pořadí zapalování 180, 270 a 270 stupňů. Výsledkem je jeden krátký a dva dlouhé intervaly mezi jednotlivými zážehy, což přináší lepší ovladatelnost zejména v nízkých otáčkách.

Nový motor o objemu 1160ccm znamená významný posun v hodnotách maximálního výkonu a krouticího momentu. 150PS při 9000 ot./min, je o 9 PS více, než předchozí generace. To katapultuje nový Tiger 1200 na pozici nejvýkonnějšího motocyklu mezi stroji poháněnými kardanem v kategorii cestovních endur.

 

 

Pozadu nezůstal ani krouticí moment, jeho hodnota 130Nm při 7000 ot./min znamená nárůst o 8 Nm oproti předchozímu motoru.

Kromě zvýšení výkonu a točivého momentu přináší nový motor také vylepšení akcelerace a daleko lepší odezvu a výjimečnou charakteristiku. Nerovnoměrným pořadím zapalování je dosaženo skvělého pocitu a odezvy v nízkém spektru, kombinovaným se opravdu silným výkonem a krouticím momentem tříválce, který je k dispozici v celém spektru otáček až k hornímu rozsahu. K dokončení transformace je každý Tiger vybaven odlehčeným, na údržbu nenáročným kardanem. Klíčovou součástí, kterou na svých cestách ocení všichni jezdci.

Oproti motoru předchozí generace je nové naprosto vše. Včetně vrtání, zdvihu, kliky, hlavy válců, převodovky a spojky a zcela nového kardanu a skříně kuželového převodu. Celkově byla každá jednotlivá součástka navržena tak, aby byla výrazně lehčí a kompaktnější. To novému motoru dovoluje mnohem těsnější rozměry a výraznou změnu jízdní dynamiky.

K tomu všemu přidejte ještě nový výfukový tlumič a výsledkem bude výrazně vylepšený zvuk s novým výrazným tónem a štěkáním tříválce.

 

 

NOVÉ MĚŘÍTKO PRO OVLÁDÁNÍ

Tiger 1200 byl navržen tak, aby nastavil nová měřítka pro svou kategorii v terénu i na silnici. To vše díky výraznému snížení hmotnosti, zcela novému odlehčenému podvozku, špičkové specifikaci a zcela nové ergonomii.

Po rozsáhlé optimalizaci napříč celým motocyklem, která se nevyhnula žádnému komponentu, je nyní nová generace o více než 25Kg lehčí než předchozí Tiger a o celých 17Kg lehčí než jeho nejbližší konkurence s kardanovým převodem a podobnou specifikací.

Každá rodina motocyklů Tiger je v nové specifikaci vybavena zvláštními rozměry kol, aby vyhověla specifickým potřebám jezdců. V případě Rally Pro a Rally Explorer jsou to bezdušová kola s drátěným výpletem o rozměru 21″/18″.

Pro variantu GT, GT Pro a GT Explorer pak paprsková kola z lehkých slitin a rozměru 19″/18″. Modely GT jsou vybaveny pneumatikami Metzeler Tourance zajišťujícími dynamickou jízdu po silnici s vynikající přilnavostí a stabilitou, zatímco modely Rally obouvají Metzeler Karoo Street pro zajištění skvělé jízdy v každém terénu. Pro pokročilé jízdy v těžším terénu jsou výrobcem schváleny pneumatiky Michelin Anakee Wild.

Všechny modely Tiger 1200 jsou na předním kole vybaveny brzdami Brembo Stylema, poskytujícími silný a progresivní výkon. Tento typ byl vybrán tak, aby splňoval jak požadavky na dlouhou jízdu po silnici, tak na pohyb v těžším terénu u modelů Rally.

Mimořádná brzdná síla třmenů Brembo je ovládána pokročilým systémem Otimized Cornering ABS instalovaným ve všech nových modelech. Tento systém je podporován sofistikovanou jednotkou IMU (Inerciální řídící jednotka), která nepřetržitě měří pohyby motocyklu (rychlost náklonu, rychlost zatáčení, intenzitu náklonu, vertikální zrychlení, boční zrychlení, podélné zrychlení) za účelem výpočtu náklonu motocyklu a k tomu přizpůsobené optimální úrovně zásahu ABS.

Nastavitelné brzdové páčky Magura HC-1 přispívají k preciznější kontrole brzdného účinku a zvyšují pohodlí a bezpečnost jezdce.

Nový rám, který je o 5,4 kg lehčí než jeho předchůdce, významným způsobem přispívá k transformaci hmotnosti a ovladatelnosti, je vybaven hliníkovým zadním šroubovaným pomocným rámem a držáky stupaček, což jsou vylepšení vyvinutá na základě zpětné vazby od zákazníků.

 

 

Další úspory hmotnosti přináší hliníková palivová nádrž a zcela nová tříprvková kyvná vidlice, která je o 1,5 kg lehčí a pevnější, než předchozí jednostranné uspořádání a obsahuje menší a lehčí kardan a kuželový převod.

Všechny nové 1200 přinášejí jezdci větší dávku sebevědomí zejména v nízkých rychlostech a manévrování na místě. Například při parkování. Stejně tak lepší pohodlí a kontrolu nad strojem. Nabízejí totiž novou ergonomii sedla, které bylo v místě napojení na nádrž zeštíhleno. Aby bylo každému jezdci umožněno najít svou komfortní zónu, jsou všechny modely dodávány se snadno nastavitelným dvoupolohovým mechanismem sedla, který umožňuje měnit jeho výšku v rozmezí 20mm.

Pro modely GT, GT Pro a GT Explorer existují dvě nastavení výšky sedla – 850 a 870mm, zatímco pro Rally Pro a Rally Explorer jsou to 875 a 895mm. S pomocí sníženého sedla, dostupného v portfoliu volitelného příslušenství, lze snížit polohu sedla o dalších 20mm.

Další vylepšení jízdního komfortu reprezentuje nový snadno nastavitelný větrný štít s možností nastavení jednou rukou. Dále pak nové aerodynamické difuzory, které odvádějí proudící vzduch od jezdce i spolujezdce.

Poloha řídítek byla optimalizována tak, aby vyhověla každému modelu nové řady Tiger 1200. To přispívá k lepší mrštnosti stroje a skvělému pohodlí jezdce. Pro lepší kontrolu nad strojem v terénu byla řídítka nové generace rozšířena o 20mm. Na modelech GT Explorer a Rally Explorer jsou řídítka o 16mm vyšší než u ostatních modelů této řady, aby poskytovala ještě působivější pozici. Také postavení stupaček bylo vylepšeno, aby poskytnulo maximální pohodlí a optimální kontrolu pro každý model.

Všechny modely v rámci řady Tiger 1200 mají rozsáhlou úroveň ochrany zajišťující bezpečnější a pohodlnější jízdu. Chrániče rukou jako standard u všech modelů, hliníkové ochranně kryty pod motorem u GT Pro a GT Explorer a hliníkový ochranný kryt vany jako standard u Rally Pro a Rally Explorer.

Jako dodatečná ochrana jsou k modelu GT Explorer a oběma verzím Rally nabízeny rámy okolo motoru. Pro Rally Explorer se dodává rovněž ochranný rám nádrže. Veškeré tyto doplňky mohou být přidány ve formě volitelného příslušenství. Nejsou součástí základní výbavy.

 

 

 

KOMPLEXNÍ TECHNOLOGICKÝ BALÍČEK

Nová generace Tigeru stanovuje nový standard na poli technologií. Řada pokročilých funkcí je navržena tak, aby zdokonalily jízdu a přinesly významný pokrok v oblasti pohodlí a ovládání. Modely GT Explorer a Rally Explorer jsou exkluzivně vybaveny zcela novým systémem Triumph Blind Spot Radar, vyvinutým ve spolupráci se společností Continental, který přináší dva klíčové bezpečnostní prvky.

Asistent mrtvého úhlu využívá dozadu směřující radar, který zjišťuje, zda se ve slepém úhlu jezdce nachází jiné vozidlo a asistent změny jízdního pruhu, který dává výrazné varování v okamžiku, kdy jezdec dá pokyn ke změně jízdního pruhu, ale přibližuje se k němu jiné vozidlo.

Standardní výbavou u všech strojů nové řady je optimalizovaná kontrola trakce v zatáčkách, která je spojena s jednotkou IMU a přizpůsobuje úroveň kontroly trakce aktuálním jízdním podmínkám.

Veškeré klíčové informace, které jezdec potřebuje, jsou prezentovány prostřednictvím nových, špičkových 7″TFT displejů se speciální úpravou pro lepší viditelnost za všech světelných podmínek a zcela novou grafikou. Další položkou standardní výbavy u kompletní modelové řady je také systém Bluetooth konektivity My Triumph Connectivity System, který umožňuje ovládání telefonních hovorů, přenášení navigace a ovládání akčních kamer GoPro.

V závislosti na konkrétním modelu je také k dispozici až 6 jízdních režimů, které upravují odezvu plynu, ABS, kontrolu trakce a nastavení podvozku pro maximální kontrolu motocyklu za všech podmínek. Jízdní režim Off-Road Pro, exkluzivně vyvinutý pro modely Rally Pro a Rally Explorer, je nejextrémnějším terénním nastavením motocyklu Triumph pro velmi pokročilé jízdy v terénu s vypnutým ABS, kontrolou trakce a zvláštním nastavením mapy plynu. Režim RAIN (déšť) byl přizpůsoben tak, aby způsobil výrazné omezení. Pro ještě větší bezpečí a kontrolu nad strojem ve zhoršených podmínkách, je omezen na 100PS.

 

 

 

Tiger 1200 Rally Pro a Rally Explorer:
  • Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný, Off-Road a Off-Road Pro
Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer:
  • Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný a Off-Road
Tiger 1200 GT:
  • Road, Rain, Sport

Perfektní viditelnost za jakýchkoli jízdních podmínek zajišťuje nový LED světlomet s výrazným novým charakteristickým denním svícením (DRL). Dalším vylepšením viditelnosti a osvětlení je přisvícení do zatáček v závislosti na náklonu, které je standardem u všech modelů kromě Tiger 1200 GT.

Asistent řazení Triumph Shift Assist je součástí standardní výbavy všech nových modelů s výjimkou Tiger 1200 GT, kde je k dispozici jako volitelné příslušenství. Triumph Shift Assist umožňuje snadné řazení nahoru i dolů bez použití spojky. Hill Hold (asistent jízdy do kopce) je součástí standardní výbavy všech modelů kromě Tiger 1200 GT. Hill Hold zabraňuje couvání motocyklu při rozjezdu do prudkého kopce aktivací zadní brzdy do okamžiku, než se motocykl začne rozjíždět.

Pro ještě větší pohodlí při jízdách na dlouhé vzdálenosti a nepřízni počasí jsou všechny model kromě Tiger 1200 GT standardně vybaveny vyhřívanými rukojeťmi. Modely GT Explorer a Rally Explorer jsou dodávány s vyhřívanými sedly jezdce i spolujezdce a systémem kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS) pro zajištění té nejvyšší úrovně bezpečí.

Pro všechny ostatní modely je systém TPMS i vyhřívaná sedla součástí volitelného příslušenství.

K završení komplexního technologického balíčku přicházejí všechny nové modely s řadou dalších funkcí navržených pro vylepšení motocyklů, včetně intuitivních a snadno dostupných integrovaných přepínačů s jedinečným pětisměrně ovládaným joystickem, podsvícenými přepínači, a podobně. Úložný prostor pod sedlem obsahuje USB konektor pro nabíjení mobilních zařízení. Nastavitelný elektronický tempomat a centrální stojan jsou také standardem u všech modelů kromě Tiger GT.

 

 

VÝRAZNÝ NOVÝ TIGER STYL

Stejně ambiciózní jako aktualizace ovládání a výkonu, je také vzhled. Nová řada Tiger 1200 přichází s novým výrazným vzhledem se vzpřímenější pozicí jezdce umocněným nově přepracovanými kapotážemi s čistými moderními liniemi a vizuálně odlehčenou přední částí.

Každá modelová řada byla navržena s cíleným vzhledem, přičemž rodina GT zvýrazňuje silniční styl, zatímco Rally zdůrazňuje terénní ambice díky použití předního kola o průměru 21″.

Nová generace se také vyznačuje mnohem štíhlejšími liniemi a kompaktnějším vzhledem s užším postojem, který nejenom usnadňuje došlap na zem, ale také pohyb těla při jízdě.

 

Barevné varianty:

 

Tiger 1200 Rally Pro a Rally Explorer
  • Snowdonia White (bílá)
  • Sapphire Black (černá)
  • Matt Khaki (khaki)
Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer
  • Snowdonia White (bílá)
  • Saphirre Black (černá)
  • Lucerne Black (modrá)
Tiger 1200 GT
  • Snowdonia White (bílá)

 

SPECIALIZOVANÁ ŘADA PŘÍSLUŠENSTVÍ

K dispozici je rovněž na míru upravená sestava více než 50 druhů originálního příslušenství Triumph pro zvýšení schopností, pohodlí, stylu i ochrany motocyklů.

Mezi klíčové položky patří například: Dva kompletní zavazadlové systémy s novými lisovanými kufry Trekker a 52 litrovým horním kufrem na dvě přilby a opěradlem pro spolujezdce a nové hliníkové expediční kufry s horním otevíráním doplněné o horní kufr o objemu 42 litrů a opěrkou pro spolujezdce. K dispozici v povrchové úpravě broušený hliník nebo matně černé. Zavazadlové systémy Triumph byly vyvinuty ve spolupráci se značkou Givi.

*Ucelená řada ochrana zahrnující padací rámy okolo motoru, kolem nádrže a hliníkový kryt olejové vany.
*Vyhřívaná sedla jezdce a spolujezdce k dispozici také ve snížené verzi.
*Nastavitelný aerodynamický deflektor na plexi.
*Triumph Shift Assist (asistent řazení)
*LED mlhová světla
*LED sekvenční blikače
*Centrální stojan
*V rámci nového partnerství zcela nový komunikační systém Triumph Sena Bluetooth. Prémiový náhlavní systém Sena od Harmann Kardon je kompatibilní se systémem My Triumph Connectivity.
*Sledovací zařízení Triumph Track+
*Alarm Triumph Protect+

 

 


zdroj: TZ Triumph

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno