Naháč s výkonem 210 koní! Touhle větou by to klidně mohlo skončit, co myslíte? BMW se rázem dostalo na špičku pomyslné hitparády výkonu nakedů.

Ale jak víme, výkon není všechno. Oproti základnímu S 1000 R je tady totiž změn celá řada. Začít samozřejmě musíme u motoru – ten logicky vychází z RR a poprvé se u naháče BMW objevuje variabilní časování ventilů ShiftCam.

Díky tomu, plus přepracovaným střevům a elektronice může mistr M nabídnout fascinující hodnoty 210 koní v 13 750 ot./min. a 113 Nm v 11 000 ot./min. Přidejme si k tomu přepracovanou převodovku s kratším čtvrtým, pátým a šestým kvaltem, o dva zuby větší rozetu a výsledkem je zrychlení, které vám vyrazí dech. Například ze 100 na 150 km/h to na šestku zvládne za 2,5 vteřiny.

 

 

Uff! Svůj zásadní podíl má u nového M také elektronika. K dispozici máte čtveřici jízdních módů, přičemž okruhoví střelci si mohou dokoupit další tři. V módu si kromě reakce plynu a palivové mapy nastavíte ABS, motorovou brzdu nebo kontrolu trakce a wheelie kontrolu. Poslední dvě pak velmi snadno za jízdy pomocí +/– na levém řídítku.

Nechybí samozřejmě rychlořazení, které už v základu počítá s obráceným řazením s jedničkou nahoře. Na okruhu ještě můžete využít pit limiter, Launch Control a novou funkci Brake Slide Assist. Připojit lze taky datalogger nebo GPS stopky. Hotová okruhová motorka.

 

 

Tomu samozřejmě napomáhá také top konfigurace podvozku. Už v sérii je M vyzbrojeno poslední generací elektronického odpružení DDC se čtyřmi režimy odpovídajícími těm jízdním. Brzdy? Radiální čtyřpístky M známé ze superbiku M RR doplněné o radiální pumpu. Lahůdkou jsou kovaná kola, která lze navíc vyměnit za karbonová. A ta obrovská aerodynamická křídla?

Ve 220 km/h vytváří přítlak 11 kilogramů, takže to fakt není jen designové cvičení. Sympatické je, že M 1000 RR začíná na 568 000 Kč, což nám za takovou dokonalou střelu nepřijde vůbec přehnaný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno