Ozvěny milánského veletrhu ještě ani neodezněly a už tu máme další novinky, výrobce stále ještě nemají dost. U Hondy se pustili do úprav na loňské novince CB1100 a udělali z ní hned dvě verze. Jako druhý krok připravili další variantu obřího Gold Winga, tentokrát hodně očesanou muscle verzi

Pojďme nejdřív ke Golďasovi. Všechno to začalo v roce 2007, kdy Honda v Tokiu představila koncept EVO6. Šestiválec z Gold Winga ve velké nahaté motorce, jak se na to bude svět tvářit? Management zřejmě dospěl při průzkumu reakcí k tomu, že je ještě brzy, že pro tuhle motorku není správná doba. Ta nastala nyní, Honda představuje Gold Wing F6C.

 

Myšlenka jednoduchá, vzít cestovní koráb s nabušeným obřím šestiválcem (1832 cm3, 118 koní a 167 Nm), ořezat ho a postavit cosi mezi naháčem a cruiserem. U Hondy to pojmenovali jako “Street Muscle Cruiser“. Motor a rám tedy vychází ze základního GW, díky použití jiného úhlu hlavy řízení a větších kol (130/60-19 a 180/55-17) je F6C dokonce o kousek delší (1707 mm rozvoru oproti 1690 mm). Jako tradičně se Honda může pochlubit perfektní centralizací a rozložení hmoty (49,9/50,1 %). Díky tomu, že motorka přišla o kufry, přední kapotáž s plexi a další části, zhubla celých 70 kg na cílových 341 kg provozní hmotnosti.

 

Designově se Honda s novinkou drží standardu nastaveného řadou CTX (představili jsme zde) a částečně těží také ze zmiňovaného konceptu EVO6. Na jednu stranu se sice Gold Wing zbaví části svého pověstného maximálního komfortu, na druhou stranu nabere na zábavnosti snížením hmotnosti a zlepšením ovladatelnosti. Tak uvidíme, jak se tahle bestie chytne. Podle vyjádření českého dovozce se jí na našem trhu dočkáme.


A co že se stalo s retro nakedem CB1100? Dvě věci. Za prvé ho Honda trochu upravila, což tkví v tom, že se změnilo pár detailů, zvětšila se palivová nádrž (17,5 litru) a hlavně zde najdeme novou šestistupňovou převodovku. Ta zachovává stejné převodové poměry jako pětikvalt, jen přidává dálniční overdrive. Základní verze se navíc převlékla do černé barvy o čemž se rozhodně dá mluvit jako o dobrém tahu, sluší jí to. 

 

Pokud by ale měl přeci jen někdo stesk po klasičtějších barvách a vzhledu, bude moct sáhnout po nové verzi CB1100 EX. Ta přichází se stejnými novinkami jako základní provedení, navíc ji ale u Hondy obuly do nových drátových kol, čímž zavřeli ústa skupině stěžovatelů, kterým se prostě loukotě na retro bike nehodí. Další změnou je pak sedlo s jinou povrchovou úpravou a designem.EX také zachovává světlé lakování motoru a dalších dílů, navíc bude k dispozici v bílé, červené a stříbrné.

 

Foto: Honda Motor Europe

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno