Prostě to bylo dobrý léto, co si budeme povídat. Doufáme, že jste to měli taky tak. A protože se v poslední době se opět navýšil hlad po Motohouse i na Slovensku, rozhodli jsme se zareagovat

Prostě to bylo dobrý léto, co si budeme povídat. Doufáme, že jste to měli taky tak. A protože se v poslední době se opět navýšil hlad po Motohouse i na Slovensku, rozhodli jsme se zareagovat.

Tímto číslem navyšujeme na východ od naší hranice distribuci, a protože jsme slušně vychovaní kluci, rozhodli jsme se zároveň naším slovenským čtenářům poděkovat. Proto ona tenká nit spojující témata tohoto čísla – to nejlepší a nejzajímavější ze Slovenska – nejlepší cesta, nejlepší slovenský závodní team i unikátní záhorácká přestavba.

Pojďme dál…

 

 


 

First ride – 2015 Suzuki GSX-S1000F

Není to sportovní cesťák, i když tak bezesporu vypadá. Dokonce i Suzuki nám chce namluvit, že je to opravdová sportovní motorka pro někoho, kdo opustil svět nízkých řídítek a laminátových kapotáží a vyměnil ho za něco, čemu se říká rychlé silniční ježdění. Nemám problém jim uvěřit…

 

Srovnávací test – Aprilia RSV4 RR vs. 2015 Ducati Panigale 1299

Situace, kdy se na večírku potkají dvě nejkrásnější holky u jednoho barmana a obě si naráz objednají drink. Zdánlivě je všechno v klidu a pohodě. Jenže ve skutečnosti je na obzoru konflikt. Obě čekají, která z nich dostane své „pití“ jako první. Jde o to vítězně hodit vlasy na jednu stranu a triumfálně odejít. A tím svou sokyni pokořit.


Na vlastní kůži – V sršním hnízdě

Pepa Sršeň je a byl jedním z největších pankáčů, co jsem měl tu čest potkat. Pro sprostý slovo nejde daleko, upřímnosti se nebojí a pí***vin se nadělal hromady. Všichni ho znají jako drsňáka z televize, ale jeho charisma má jednu neoddiskutovatelnou výhodu – lidi ho poslouchají. Spolu s tím, že na motorce umí sakra dobře jezdit, to před lety spojil a pustil se do kurzů motoškoly. Že tam bude sranda, o tom jsem nepochyboval, ale dokáže mě starej pankáč něco naučit?

 


MH Exclusive – Harley-Davidson LiveWire

Je ticho. Blížím se ke konci krátké cílové rovinky na okruhu Lelystad, číslice na tachometru se právě přehouply lehce přes 150, ale já slyším jen vítr, který obtéká moji helmu. Je to zvláštní zážitek. K tomu téměř nulové vibrace, jen takové lehké brnění do rukou. Tak takhle tedy vypadá ta budoucnost?

 

KTM 1190 Adventure vs. KTM 1190 Adventure R

Jedno je jisté. Tyhle dvě motorky představují mimořádné počiny. Jsou dokonale vybroušené a vypiplané až za hranici maxima. Obě mají schopnosti, které daleko převyšují 99,9 % pilotů, kteří je budou řídit. Vybrat si jednu z nich není nic snadného. Proto jsme je vzali na osmisetkilometrový trip po Jižní Moravě, abychom zjistili, co a jak.

 

TEST: Ducati Monster 821 vs. Honda CB650F

V tomto segmentu „střední nahé třídy“ se jedná asi o nejčastější dilema. Kterou z nich zvolit? Uživatelsky vstřícnou Hondu, nebo přeci jen charismatičtější Ducati? Raději pohodlnou plavbu na loďce ušité z hadích ocásků, nebo si spíš rovnou sednout zadkem na rozpálenou plotnu a ucítit závan pekelného smradu? Strávili jsme s nimi dva společné dny a pokusili se zbavit všech zažitých předsudků.


CESTOPIS – Go West!

Víte, co nejlepší dělat v Praze v pátek? Jet do Bratislavy. Protože tam to žije. Nejeli jsme úplně rovně. Vzali jsme to přes Tábor. Díky tomu jsme se pak mohli odměnit úsekem Tábor–Chýnov–Pelhřimov–Humpolec. Hladký asfalt, zatáčky, typické pole-lesy Vysočiny, málo obcí, málo aut, není třeba rozvádět. Za každou dobrou silnici ale musí být člověk po zásluze potrestán.

 

JAK JEZDIT – špatně

Když mě před deseti lety do Motohouse přijímal tehdejší šéf Ivoch, prohodil uštěpačnou větičku: „Teď tady spíš potřebujeme někoho, kdo se aspoň udrží řidítek…“ No, nebylo to kdovíjaké ocenění toho, co jsem si myslel, že přináším. Ale OK, byl jsem přijat, a hlavně jsem seděl ve vysněné redakci. A měl jsem dojem, že až na to vlítnu, naučím se všechno pohádkově snadno a budu taky tavič. Kdo z nás někdy neměl nějakou ambici.

 

Dámská pětka

Pět holek, které propadly motorkám. Šli jsme s nimi na kafe a ptali se. Kam jezdí? Koho mají rády? Jaká se jim líbí mašina? Tady jsou jejich odpovědi a zároveň i příjemná retrospektivně letní podívaná

MH TEST – Kawasaki Ninja 250SL

Motorka pro holky. A sakra dobrá mašinka i pro zbytek populace. Letošní novinka Kawasaki Ninja 250SL vzala motocyklový trh útokem a my chtěli samozřejmě vědět víc. Proč tohle prdítko tak silně atakuje prodeje? Proč se okolo ní šíří jen ty nejpozitivnější fámy? Posadili jsme na ní naší motorkářskou korektorku Janu a zeptali se na její úplně první pocit: „Mám aktuální vlastní zkušenost s letitou GS500. Tak je holkám hodně často doporučovaná. A hned po prvních metrech můžu říct, že je tady. Kawa je pocitově naprosto skvělá!“

 

TEST – Moto Guzzi Eldorado

Víte, na téhle motorce se tomu prostě neubráníte. Potvrdilo mi to hodně lidí. Vlastně všichni, kteří měli tu čest se na ní svézt. Sednete na Moto Guzzi s přídomkem ELDORADO a začne se vám to honit v kebuli – safra porte – ze tmy jakoby vyskočil Walda Matuška, otřel si vous a spustil za velkým lesklým mikrofonen: „Jít a hledat Eldorádo; Zbavené vší bídy člověčí; Jít a hledat Eldorádo; Kde je láska, mír a bezpečí“.


TEST – MV Agusta Stradale 800

Praktická Agusta? Nenechte se vysmát. Každý přece ví, co MV znamená. Závodní historie, překrásný design, italský šarm a výkon, který je schopný protočit zeměkouli na druhou stranu. Nebo je to jinak? Je opravdu možný, že by tihle Italové postavili motorku, se kterou můžete žít ze dne na den? Rozhodně to tak vypadá. Nová Stradale je mix všeho, co dělá Agustu Agustou, ale přihazuje k tomu i trochu té praktičnosti. Ano, na tohle jsme doopravdy nebyli zvyklí.

 

BRNO – Motocyklová Grand Prix 2015

Proč je důležité mít domácí Velkou cenu? Protože stojíme na straně fanouška. A ten domácí závod potřebuje k tomu, aby se jednoduše dokázal zorientovat. Pokud totiž nejste zaslepení „fans“ jedné ikony a dovedete se dívat kolem sebe doširoka otevřenýma očima, pochopíte za ty dva nebo tři dny nad tratí tolik věcí, že vám je žádná televize ani tištěný rozbor nikdy nedá. A vlastně ani nemůže dát.

 

Česká Tourist Trophy

Tradiční velký „závod roku“ jsou pro mnoho z nás prostě Hořice. Splnily snad do puntíku vše, co by si závodník, fanda i divák  road racingu přál. Kulisa jak má být, skvělé výkony všech zúčastněných, titul evropského šampiona zůstal při závodě na nehezčí domácí trati v českých rukách. Na pořadu dne bylo trhání rekordů, čeští kluci se objevili na bednách v mocné mezinárodní konkurenci, slušné a fandící diváctvo a závodnické slunečné počasí k tomu. No uznejte sami – lepší už to asi nemohlo být. Kdo zůstal doma, může litovat.

 

Jak jezdit – Slovakiaring

Pár kilometrů jižně od Bratislavy se nachází pěknej kus správně zatočenýho asfaltu, kterej můžeme Slovákům závidět. Slovakiaring je boží okruh a my vám teď vysvětlíme, jak ho správně jezdit.

 

MH na akci – BMW Motorrad Days

Můžete si o BMW myslet, co chcete, ale pravda je taková, že málokterá fabrika má v motorkách tak široký záběr a navíc ke každému stylu nabízí i spoustu věcí kolem, dalo by se říct životní styl. Okruháři mají svoje RR, cestovatelé GT a RT, adventuristi modlu GS a stylařům před pár lety naservírovali NineT, každej si tam najde svoje. A všechno tohle pak jednou do roka hodí do velké míchačky, pořádně s tím zatřesou a pak to vysypou do alpského města Garmisch-Partenkirchen.

 

Rhys Lawrey – na Triumphu kolem světa

Ještě před pár lety to byl docela obyčejný barman, dnes drží několik světových rekordů – je nejmladším člověkem, který najednou projel 71 zemí a navštívil po sobě 51 hlavních měst na šesti kontinentech. Jeho Triumphu Tiger 800 na budíkách přibylo téměř osmdesátčtyři tisíc kilometrů a ještě zdaleka nekončí. Znám pár cestovatelů, kteří jsou – no, jak to říct slušně – prostě trochu praštění. Rhyse ale stačí chvilku poslouchat a okamžitě poznáte, že tenhle kluk to má v hlavě mimořádně srovnaný.  Je to velký sympaťák, takže z pár minut se nakonec vyklubalo víc než hodinové povídání, protože jeho příběh prostě chcete slyšet.

 

Přestavba – XXL-LM Heartless

Po většinou dlouhé nízké motorky v bobber nebo cruiser stylu, velké americké dvouválce a lehký nádech sportovních dragsterů, to je rukopis Pala Faraguly z Moravského Svätého Jána. Na jeho motorkách nikdy neuvidíte přehršle chromu ani zbytečné ozdoby. A právě díky tomu si značka XXL-LM dokázala vybojovat svoje pevné místo na slovenské custom scéně, ale také v Čechách a na evropských soutěžích.

 

MH na návštěvě – Továrna Rizoma

Miluju strojařinu a na motorkách si vždycky všímám i těch nejposlednějších detailů. Z tohohle důvodu je pro mě potkat Rizomu radost. Doma mám v krabici jedno z jejich nejkrásnějších zrcátek, a když na mě padá splín, vyndám ho a dlouhé minuty se kochám těmi dokonalými křivkami a špičkovým frézováním. Takže když do redakce dorazila pozvánka na návštěvu sídla a továrny této značky, bylo bez diskuzí, kdo pojede.

 

Hříšná rozkoš – Suzuki RE5 Rotary

Suzuki to málem zabilo. I přesto, že licenci na Wankela kupovala na konci roku 1970 od NSU, která se vývojem tohoto motoru zabývala už řadu let, do vývoje modelu RE5 nacpala takové peníze, že měla plné ruce práce, aby to finančně ustála. A proč to všechno? Šéf projektu RE5 Shigeyasu Kamiya údajně nosil myšlenku na motorku s Wankelem v hlavě už od šedesátých let, ale zajisté ho určitě nakoply zprávy ze tří ostatních japonských továren o tom, že ony začátkem sedmdesátých let testovali prototypy Wankelů.

 

 



…již nyní elektronicky na:

Stahujte na App Store nebo na Google Play

 


Nový Motohouse (CZ i SK) 10/2015 v prodeji od pondělí 21. září 2015
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem
• (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz

 

FLOOWIE: …ZDE
PUBLERO: …ZDE

 

 

Foto: astron.studio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno