Nový Motohouse se právě tiskne a my přinášíme první možnost si maličko „ochutnat“ z jeho aktuální nabídky. V distribuci bude časopis příští týden v pondělí, tedy 21. listopadu 2011 a my doufáme, že se vám bude líbit alespoň stejně tak, jako ty předchozí

Nové číslo si můžete podrobně prohlédnout i ZDE

Časopis Motohouse vždycky byl (a zůstává) hlavně o nových motorkách, to nepopíráme a dočkáte se jich v plné míře i tentokrát, viz devítistránkový soupis všech novinek z veletrhu EICMA v Miláně či test zbrusu nové Yamahy YZF-R1.
V minulosti jste nás ale hodně často žádali i o to, abychom se víc věnovali ojetým a starším motorkám. Tímto vydáním na vaše prosby reagujeme. Jízdní zkušenosti s legendami jako jsou Ducati 916, Honda Fireblade, Suzuki GSX-R750SRAD nebo Kawasaki ZX-6R jistě uvítáte – stejně jako dlouhodobý test ostře sledované české motorky Blata Motard 125

 

MILÁNO NOVINKY 2012
* 41 novinek
* 8 redakčních komentářů
* info přímo z veletrhu v Miláně
Motocyklový průmysl vyšlechtil na následující rok celou dlouho řadu jedinečných kousků. Pokusili jsme se vyrobit jejich kompletní seznam a některé ze svého pohledu okomentovat. To co se bude v roce 2012 odehrávat na světových silnicích bude rozhodně stát za to – buďte při tom!

Motor Ducati Superquadro
Stačilo jenom pár chvil na to, aby svět obletěla zpráva o novém motoru Ducati, který bude zabudován do nového superbiku 1199 Panigale. Jeho hodnoty na první pohled vypadají, jako když jsou z jiné galaxie – bude mít naprosto neskutečných 195 koní, což je o 25 více než měl do té doby nejrychlejší dvouválec světa v podobě 1198S. Jenom několik dnů po jeho oficiálním představení uspořádala továrna velmi zajímavou on-line debatu na Facebooku, kde se novináři mohli ptát na jakékoli otázky týkající se nového motoru. U počítače seděl sám šéf Ducati Claudio Domenicali a šéfkonstruktér motoru Marco Sairu.

 

OJETÉ SPORTOVNÍ IKONY

*Suzuki GSX-R750 SRAD – první opravdová závodní replika
Suzuki dělala GSX-R už deset let před tím, než představila legendárního SRADa. Měl stejné rozměry jako RGV500, se kterou Kevin Schwantz vyhrál mistrovství světa v roce 1993.
*Honda FireBlade – vzor pro každou sportovní motorku
Blade byl představený v roce 1992, přepsal všechno a vy všichni ten příběh znáte. Jeho výkon byl podpořen nízkou váhou, dobrou aerodynamikou a výborným motorem.
*Kawasaki ZX-6R B1 – první doopravdy šílená šestistovka
Než přišla tahle motorka, šestistovky byly rozpočtovou třídou. Jejich podvozek byl levný a aerodynamika podřízená tomu, aby vyhovovala masám.
*Ducati 916 – pořád nejhezčí motorka světa
Tato Ducati byla spojením krásy a funkčnosti. Vycházela z modelů 851 a 888, které už tehdy měly na kapotách jedničky za mistry světa v superbicích (Raymond Roche na 851 v roce 1990, Doug Polen na 888 v letech 1991 a 1992).

TEST: Suzuki V-Strom 650
Přestože osazenstvo naší skupiny sedlá povětšinou silnice a naháče, já vím, že nový V-Strom se rozhodně nenechá zahanbit a bude schopen držet velmi rychlé tempo.
Už starý model dost klamal tělem, a i když by to do něj málokdo řekl, byla to velmi schopná motorka. Což dokázala mimochodem i vítězstvím v několika světových srovnávacích testech. Letošní modernizovaná verze není technicky nějaký výrazný upgrade, ale na první pohled je zřejmé, že si na ní dali v Suzuki záležet.

TEST: Yamaha XJ6
Ptáte se na zajímavou motorku pro nováčka? Nebraňte se několika užitečným radám. Povězme si na úvod jednu léty ověřenou pravdu: Ne nedůležitou skupinu čtenářů každého motocyklového časopisu tvoří nováčci neboli lidé, kteří se zrovna rozhodli koupit si motorku, či se o motorky začali před nedávnem teprve zajímat. A tito lidé přirozeně mají potřebu se ptát. Zajímá je samozřejmě i náš osobní názor, jakou motorku bychom si sami vybrali. A čím nás zaujala…

 

Porovnání – Honda Crossrunner vs. VFR
Zvedněte sedlo Crossrunnera a podívejte se na zadní podsedadlový rám. Uvidíte samolepku s kódem, na kterém se píše VFR800X. Takže oficiálně, nový Crossrunner je VFR. Tahle tři písmena z něj dělají část prestižní rodiny. Každá Honda s véčkovým čtyřválcem, včetně Crossrunnera, tedy najde svůj původ u motorky z roku 1986 – staré dobré VFR750FG. Známý britský novinář Roland Brown o VFR v roce 1986 napsal: „Není moc motorek, které by byly globálně tak úspěšné. Honda měla do té doby slabé prodeje a VFR byl nakonec ten nejlepší způsob, jak sebrat zákazníky, kteří chtějí motorku nad 500 kubíků a nechtějí zrovna Kawasaki.“

99 rad –Jak přežít zatáčky
Ideální stopa v zatáčce je takový svatý grál všech motorkářů. Není vlastně nic blbějšího, co můžete na motorce udělat, než blbě projetá zatáčka. Správná stopa v zatáčkách určuje jak vaši rychlost, tak i míru bezpečí. Pojďme si tedy projít pár modelových příkladů zatáček, na kterých vám ukážeme, jak a kudy správně zatáčku najet a v jakém oblouku ideálně projíždět. Naše rady se opírají o mnoho let našeho redakčního testování a poznatky zkušených pilotů z několika  manuálů správné jízdy.

 

TEST: Triumph Bonneville SE
Potěšte se nedlouhým povídáním o motorce, která vám urve srdce a dlouho vám nedovolí se zamilovat do jiné… Je zas úplně obyčejné pracovní dopoledne. Úplně obyčejný den. Sedím na trávě parkoviště nejmenované nadnárodní firmy a do mé značně se rozrůstající lysiny opírají svou poslední sílu ospalé paprsky podzimního sluníčka. Je ticho, jen z nedaleké kancelářské budovy je slyšet vzrušené hlasy jakési porady a hučící roj mírně hysterických dam…

TEST: Harley-Davidson FXS Softail Blackline
V Milwaukee to dělají jednoduše. K motoru Twin Cam, tj. velkému vzducháči, mají tři rámy (řady Softail, Dyna a Touring) a na ty navěšují rozdílné komponenty. Tu přidají víc plechu, onde se zaměří na chrom. Jednou je kolo úzké jak žiletka, jindy jak bambule. Díky tomu se jim daří udržovat širokou modelovou nabídku – pro rok 2012 si v těchto třech řadách koupíte neuvěřitelných 15 modelů pojímajících vše od retra přes cestovní koráby až po stroje, co se tváří jako custom.

 

Porovnání KTM 350exc-F  vs. KTM450exc
Proto jsme se tuze snažili postavit tyhle dva stroje vedle sebe do srovnávacího testu, jenže jako na potvoru k dispozici byla pouze menší třipade. Už už to vypadalo, že srovnávák nebude, ale naštěstí se Aleš Vondrák z libereckého zastoupení KTM (Univok) nabídl, že nám k testu zapůjčí stroj svůj, aby bylo enduro-zvědavosti učiněno zadost.


SPORT MotoGP
Rozepisovat se o tom, co se stalo na konci listopadu v královské MotoGP, je asi zbytečné. Vždyť jsme to beztak viděli všichni sami… Na kalendáři bylo psáno datum 23. října 2011  a na okruhu Sepang se rozjel předposlední závod letošní sezony. Objeto je jen jedno kolo, když se ve vysílačkách traťových komisařů ozve striktní příkaz přerušit závod. V zatáčce číslo 11 došlo ke kolizi tří jezdců – nastalé ticho v éteru nevěští nic dobrého…

Sport – hodnocení sezony
Hodnotit jednotlivé jezdce MotoGP v sezoně 2011 asi nemá příliš cenu. Podívejte se do tabulky a poznáte vše sami. Casey Stoner vyhrál letos zcela zaslouženě, a to hlavně díky tomu, že mnohdy porážel své konkurenty až rozdílem třídy. V tom mu samozřejmě pomohla skvělá forma Hondy jako motorky a opravdu dobře fungující tovární tým. A překvapení sezony? Podle našeho jednoznačně Karel Abraham.

Sport – Přestupy Superbike
Již první testování, které proběhlo ještě na rozpáleném asfaltu okruhu Algarve (Portimao), kde končil letošní šampionát, naznačilo vysoké ambice, se kterými hodlá do roku 2012 vstoupit hlavně italská továrna Aprilia. Ta sice s koncem sezony odstavila Leona Camiera, ale i nadále se hodlá spoléhat na umění ostrovních jezdců. Do svých řad angažovala Eugena Lavertyho, který s koncem týmu továrny Yamaha přišel o práci, a cesta k Aprilii tedy znamenala možnost jít dál.

Sport – Motokros, družstva MČR
A v čem jsou takovéto závody jedinečné? Proč přitahují zájem diváků, týmů a sponzorů? Tak na jedné straně se tento závod bere jako slavnostnější setkání všech týmů na konci sezony. Motokrosový rok je de facto na konci, tak proč ještě jednou nepostavit silný tým a nepokusit se naposledy potrápit svou konkurenci.Druhý aspekt, ten divácký, je následně postaven na tom, že týmy v honbě za úspěchem angažují řadu zajímavých zahraničních jezdců – a při MČR družstev tedy bývá vidět i velice dramatický sport vysoké motokrosové kvality.

 

ROZHOVOR – Petr Pilát PILNÍK
Freestyle motokros považuju za jednu z největších šíleností (spolu s Tourist Trophy na ostrově Man), který se v současnosti dají s motorkou vymyslet. A Petr Pilát patří mezi největší machry na freestyle u nás, tak proč se ho na pár triků nezeptat. Na tenhle rozhovor jsem se strašně těšil. Zaprvé vím, že Petr Pilát je neuvěřitelně pohodovej kluk. A zadruhé jsem byl moc zvědav na to, jak to uvnitř tohohle dost tvrdýho sportu funguje na světový úrovni.

 

MH Exclusive – Morgan 3 Wheeler
Abychom pochopili existenci tohoto stroje, musíme se vrátit zpět až do roku 1909. Právě v tomto roce zakládá v britském Malvern H.F.S. Morgan automobilku Morgan Motor Company. Prvním produktem této firmy budiž právě V-Twin Threewheeler, zvláštní jednosedadlová tříkolka s motocyklovým dvouválcem umístěným venku před přední nápravou. O dva roky později se objevuje dvousedadlová verze, kterou Morgan vyrábí až do roku 1939 (nejčastěji s motory J.A.P. a Matchless), a tříkolky se v té době prodávají opravdu skvěle.

TOURIST TROPHY – cestovní rady
Angličané tomu říkají Public Roads. Nikde jinde totiž není vazba divák–jezdec na trati či v paddocku tak provázaná, jako právě na závodech typu Road Racing. Top of the best of, prioritou nebo Mekkou – říkejte tomu, jak chcete –, prostě srdečním místem je pro všechny jednoznačně asi 572 ostrovních kilometrů čtverečních v Irském moři Isle of Man, prastaré sídlo Vikingů a Keltů. Tenhle kousek země si svou slávu začal budovat díky závodům někdy na začátku minulého století

 

Dlouhodobý test – Blata Motard 125
S Blatou se nám podařilo domluvit test na téměř celou sezonu, kdy jsme měli v plánu motorku protáhnout po silnicích, cestách i lesích a zajímalo nás, jak si takhle malá holka povede. V testu jsme najeli přes 2 tisíce kilometrů a to je na dvacku, která to nejvíc rozpálí někde kolem stovky, docela slušná porce. Se svými menšími rozměry Blata 125 BXM perfektně padne do městského provozu, ale nezklame ani při blbnutí na opuštěné silnici někde za městem.

 

Přestavba Officine Rossopuro
Čas od času se objeví někdo, komu tak moc vadí, že jeho oblíbená továrna nestaví přesně ten model, který by si představoval, že pak věnuje neskutečné úsilí tomu, aby si onu motorku prostě postavil.Představuju si to asi takhle – pár maníků sedí před dílnou, popíjí kávu tak silnou, že by měla být zařazena na seznam omamných látek, z šálků velkých jako naše panáky, sledují rušné dění na pláži (sídlo Officine Rossopuro je v italském městě Pescara, přímo u moře) a tlachají o tom, co by se ještě dalo postavit. Něco už za sebou mají, porvali se s nejedním technickým problémem a pod jejich značkou už vyjel do světa nejeden skvost.

 

Motohouse (CZ i SK) 12/2011
v prodeji od pondělí 21. listopadu 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Foto: Astron Studio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno