Italové mají závodění v krvi a dost často se to projeví také na konstrukci jejich motorek. Tak je tomu také v případě motocyklu Pierobon X60R, okruhového speciálu z Bologni

Že vám připadá město Bologna něčím povědomé? Správně, sídlí zde Ducati. A k té mají pánové z firmy Pierobon (web) také velmi blízko, nejen adresou. V jejich nabídce najdete speciální lehké rámy z lehkých hliníkových trubek vycházející z MotoGP a všechny právě pro motory Ducati. Krom toho Pierobon vyrábí a prodává trojici kompletních motorek.

 

Poslední novinkou je pak právě X60R. Zmiňovaný rám z materiálu AW-7020 váží neuvěřitelných 6,32 kg a disponuje možností nastavit polohu kyvné vidlice a úhel hlavy řízení. Ze stejného materiálu je také kyvka, která váží 3,96 kg. Rozvor se tedy mění, ale základní hodnota 1400 mm je na litrovou motorku docela nízká.

 

V rámu pracuje vzduchem chlazená jedenáctistovka s původem v modelu Monster. Základní hodnota 100 koní je díky přepracované elektronice a vlastním výfukovým svodům s titanovou koncovkou Termignoni zvýšena na parádních 120 koní v 7800 otáček. Že vám to na okruhovou motorku nepřijde zrovna moc? Pak budete uzemněni parametrem hmotnosti, X60R váží pouhých 134 kg (suchá). Kromě lehoučkého rámu a kyvky to má na svědomí hliníková nádrž, hliníková kola OZ Racing a také kapotáž, která je kompletně z karbonu.

 

Ani podvozek nebyl odfláknutý, Massimo Pierobon se svým týmem sáhli do skladu Öhlinsu a vytáhli vidlici FG RT 815monoshock DU 235, obojí závodní náčiní, samozřejmě plně stavitelné. Brzdy jsou kombinace Braking disků a brzdičů Brembo, na předku radiální čtyřpístkové monoblocky. Podle nás absolutní technický skvost, strašně bysme se chtěli svézt. Ta hmotnost musí být na okruhu úchvatná!

Foto: Pierobon

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno