Nejpočetnější český závodní tým BARTH Racing se rozhodl vynechat nadcházející ročník Dakarské rallye.

Sestava, kterou tvořili zejména jezdci na motocyklech nebo čtyřkolkách, tak po čtyřech letech do nejtěžší maratonské soutěže neodstartuje. Hlavním důvodem je změna trasy, která měla původně vést z Ekvádoru, přes Peru do Chile. „Tím, že se organizátoři rozhodli všechny etapy uskutečnit pouze v Peru, vznikla pro nás spousta dalších problémů. Rozhodli jsme se raději veškerou energii soustředit na rok 2020,“ vysvětloval důvody Michal Burkoň, manažer týmu BARTH Racing.

V letošním ročníku Dakarské rallye se za BARTH Racing zúčastnili Dakarské rallye dva motorkáři, dva jezdci na čtyřkolce a jedna automobilová závodní posádka. Nejlepší umístění si připsal legendární Josef Macháček, který do cíle dojel na 12. místě. Do 41. ročníku soutěže nikdo v barvách pardubického závodního týmu nenastoupí. „Jednoduše se nám nechtělo vynaložit velké úsilí pro to, abychom se na pár dní svezli po dunách v Peru. Tato země není pro nás a naše sponzory dostatečnou motivací,“ prohlásil Michal Burkoň.

 

 

Šéf týmu BARTH Racing zároveň naznačil, že uvažuje o Dakarské rallye v roce 2020. „Počkáme si, co pořadatelé vymyslí. Doufám, že představí daleko atraktivnější trasu, která povede přes zajímavější země,“ řekl Burkoň, který přemýšlel také o účasti na konkurenčním podniku Africa Eco Race. „Vyhodnocovali jsme veškeré možnosti, ale nakonec převáželo to, že si chceme odpočinout. A věnovat se tomu, co mě baví a živí, tedy obchodní skupině BARTH.“

 Původně měl do Africa Eco Race odstartovat také Josef Macháček. Z důvodu, že by byl pětinásobný dakarský vítěz mezi čtyřkolkami jako jediný, se však nakonec odhlásil. Nechtěl jsem si kazit jméno. Navíc to přece není vůbec žádná výzva, soupeřil bych akorát s velbloudy,“ dodal Macháček, který by za jistých okolností odstartoval také do lednové Dakarské rallye. „Kdyby se jelo v Ekvádoru a v Chile, asi bych se nechal přemluvit. Postavil bych se do kategorie hobby s bugynou.

 

 

Podle Macháčka bude Dakar 2019 patrně nejhorší v historii, a to zejména kvůli nejmenšímu počtu ostrých kilometrů. Celkově se pojede pět tisíc kilometrů, v rámci závodních tras maximálně tři tisíce. No, co to je? K tomu organizátoři zdražili startovné.

“Opravdu nehodlám jezdit někde po písečku ve smyčkách kolem do kola,“ odvětil Josef Macháček.

 To posádka Boris Vaculík a Martin Plechatý na nadcházející ročník Dakarské rallye trénovali, dokonce se v dubnu zúčastnili přípravného závodu v Maroku. „Nakonec jsme to kvůli našemu pracovnímu vytížení ve svých firmách vzdali. Rozhodli jsme se soustředit na ročník 2020,“ vysvětloval Vaculík, který v letošním roce odstoupil na Dakaru kvůli havárii v osmé etapě. Nová trasa se bývalému autokrosaři rovněž nelíbí. „Celý závod se odjede na malém území v Peru. V písku bude strašná spousta stop a trasa se bude mnohdy křížit,“ dodal Vaculík.

 

 


zdroj: TZ BARTH RACING

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno