Vítěz šampionátu Sound of Thunder 2010, tým Pegasus, použil 185koňový motor speciálu EBR 1190 RRB jako základ prototypu streetfighteru Typhon
Speciál dostal masku známou ze starších Buellů XB a díky neuvěřitelnému motoru je schopný jet rychlostí přes 250 km/h. Díky přední části si zachovává tradiční vzhled naháčů Buell, který podtrhuje i přední kotoučová brzda kopírující jeho obvod.
Majitel švýcarského závodního týmu Pegasus, Thomas Wanner, prohlásil: “Z výsledků, které jsme získali díky stavbě Typhoon, nyní vytvoříme díly na přestavbu modelů XB a 1125R/CR. Nevylučujeme ani další spolupráci.“
S výjimkou závodního výfukového systému EBR, digitálních přístrojů a pár drobností je Typhon připravený pro provoz na pozemních komunikacích. Pokud by se v takové podobě začal prodávat, nepochybujeme o jeho úspěchu…
Foto: Archiv