Někdy se dějí věci, jejichž sled lze jen těžko dopředu odhanout. Něco málo před měsícem jsme pro vás do Motohouse připravovali rozhovor s jedním z největších rychlíků českého road racingu Petrem Bičistěm a rozhodně jsme v tu chvíli netušili, že se tenhle kluk ocitne za několik dní bez zázemí a motorky na letošní sezonu.


Rozhodli jsme se tedy pomoci v aktuální situaci. Přinášíme tedy úryvek z rozhovoru a hlavně kontakt na Petra, pokud byste měli chuť a možnost mu jakkoli materiálově nebo finančně pomoci a tím se na jeho dalším závodění podílet.

A abyste opravdu pochopili, jak moc je tenhle kluk rychlej – koukněte na unikátní onboard z podzimního Macau GP – nepochopíte….

KONTAKT: https://www.facebook.com/KimuraRacingTeam/

 

Video Magau GP 2017

 

 


 

Petr Bičiště – rozhovor z Motohouse 3/2018

 

Macao, splněný sen

 

MH: Kdy jsi začal snít sen o téhle trati?

PB: To bylo vlastně přes Radka Urbance, byl legendou závodů na přírodních okruzích u nás. A já ho obdivoval už z Hořic. V Macau jel poprvé tuším v roce 2000 a já to hltal, obdivoval. A byl to nakonec právě on, kdo mě podpořil, a dokonce letos před odjezdem se stavil, měl radost a do závodu mi popřál.

 

MH: A nakonec tvůj finální dojem z Macaa?

PB: Nejlepší závod za celou kariéru. Rozuměj, fakt to pro mě byl ten největší splněnej sen. Já nějak třeba vůbec nenačichnul touhou po TT po Manu, ale toužil jsem právě po Macau. Fakt jsem to moc chtěl zažít, aspoň vidět jako divák, což se mi i splnilo v roce 2015. Ale když sám závodíš, tak si to chceš prostě taky zkusit. A jak se mi postupem času lepšily kontakty okolo závodů, a to samozřejmě i díky dvojité účasti na North West 200 (což musíš dát jako takovou kvalifikaci), tak se mi ten sen loni splnil. Výborný třeba je, že tady u nás jezdí Didi Grams, který s tím měl zkušenosti a poradil.

 

MH: Naplnilo to tvou představu?

PB: Určitě je dobrý se tam dostat, když už máš něco najeto, užiješ si to. Ale fakt to není zadarmo. Dal jsem tomu plný dva měsíce tréninku. Hodně jsem makal na fyzičce, protože jsem měl strach, abych v tom vedru a vlhku vydržel celý závod, abych to udejchal. Každej den jsem běhal na páse v garáži a u toho na tabletu každej den do zblbnutí Macau onboardy, abych se tu trať naučil.

 

MH: A pak vyjedeš a všechno je jinak…

PB: To si piš. Opravdu jsem se tu trať naučil nazpaměť i poslepu, protože tam nemáš moc bodů v těch svodidlech, podle kterých by ses chytal v orientaci. A když jsme vyjeli na trať, stejně mě to všechno překvapilo. Jako vycukanej jsem byl, hodně. To s sebou přineslo třeba to, že jsem zapomněl zastavit na druhý tankování a došel mi benzin. Nováčkovská chyba. Ale strašně mě to bavilo.

 

MH: Měl jsi na místě nějaký „školení“ od zkušenějších jezdců?

PB: Jakmile jsme tam přijeli, domluvil jsem se s Michaelem Rutterem a ten se mnou v autě objel ještě před začátkem dvě kola. Něco mi ukázal, byl moc ochotnej, ale nakonec stejně povídá, že mi jsou jeho rady k prdu, že si tady svou ideální stopu musí najet každej sám.

 

MH: … a to nejdůležitější?

PB: Pořád se musí jet hlavou, nesmíš se nechat unést a ztratit koncentraci. A pak jezdit, jezdit, jezdit. Protože největším specifikem v Macau je třeba zatáčka a v ní čtyřikrát jinej asfalt a taky hrbolatý to je šíleně, to ani nejde dost dobře k něčemu přirovnat.

 

MH: Byla nějaká krizovka?

PB: Jednou se mi to teda svezlo, to jsem se lekl. Ujela mi úplně celá motorka, pomalu, jako by to bylo na mokru. Ale bylo to hodinovým tréninku a zadní guma už zkrátka byla na dranc. Takže bez plynu jsem hezky vykroužil zatáčku až někam skoro ke svodidlům na výjezd a byl konec, nemělo smysl pokračovat.

 

MH: Cítím z tebe teď spokojenost.

PB:Jo, byl to pro mě ohromný zážitek. Ta trať mě neskutečně bavila a každý vyjetí na trať jsem si byl jistější a rychlejší. Když pak koukneme na video ze závodu, ukážu ti dvě kola před přerušením, a to už byl docela trap.

 

…celý rozhovor s Petrem můžete číst v Motohouse 3/2017 

 

 

Petr Bičiště
Narozen:         16. 03. 1984
Bydliště:         Nový Bydžov
Závodní přezdívka:    Kimura No.15
Motorka:         BMW S 1000 RR
Třída:  superbike/superstock 1000

 

Výsledky v sezoně 2017
Evropský seriál IRRC – 6. místo celkově
Mistrovství ČR Tourist Trophy CAMS  –  3. místo
Přebor ČR road racing v AČR – 4. místo
Závod North West 200 – 14. a 16. místo
Závod Macau Grand Prix – 20. místo

 

 


foto: honza karasek & www.macau.gp

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno