Je obrovská škoda, že se tenhle skútrák nechytnul, protože nabízí něco, o čem se ostatním stopětadvacítkám může jenom zdát – ryzí a nefalšovaný tah!

Slyšeli jste někdy kompresorem napumpovaného Mustanga? To úzkostné kňučení kompresoru, který se snaží napěchovat do motoru co nejvíc vzduchu? Nevím, jak to máte vy, ale na mě funguje jako to nejostřejší afrodiziakum.

A teď si představte, že tohle můžete zažít i na stopětadvacítkovém skútru – sice s daleko menším volume, ale ten vzrušující zvuk je tam prostě je. Jo, poslat koncept přeplňovaného Peugeota do sériové výroby bylo něco, čemu jsme dlouho tleskali. Bohužel to všechno ztroskotalo na ceně, která byla na úrovni, kterou byl málokdo schopný akceptovat.

Dát tenkrát (v roce 2006) skoro stopadesát za skútra, to bylo vážně dost přepálený. Dnes se dát sehnat zachovalý kousek kolem šedesáti a to už podle nás stojí za uvážení.

 

Proč ho chtít?

No protože JetForce jezdí doopravdy parádně. Motoru dodává mechanický kompresor ohromnou šťávu, takže tenhle skútr není jenom obyčejný způsob dopravy. Doveze vás tam, kam potřebujete, ale budete mít přitom na tváři ohromný úsměv a na paži pár skalpů mnohem silnějších skútrů a dokonce i mašin.

Díky použití kompresoru tady není žádná prodleva na plynu, jako se to často stává u přeplňování turbodmychadlem – to chválíme. Mít totiž skútra, u kterého se nejdřív musíte pomodlit, aby pak pořádně vyrazil, by bylo ve městě skoro až nebezpečné. Takže, odezva na plyn je super a ten odpich – to se musí zažít.

Reálně jede JetForce o kousek víc než čtyřtaktní dvěpadě, pocitově je ale mnohem rychlejší. Na šedestátce jste za necelé čtyři sekundy a ani potom akcelerace nijak výrazně nepolevuje. Na rovince z něj dostatete 130 km/h, a to už pohodlně stačí i na delší svezení.

 

Jezdí super!

JetForce má opravdu dobrý podvozek a zážitek za jeho řidítky se dá smělě přirovnat k velké motorce. Posez je vzpřímený, nohy máte pěkně zalomené a kvůli vystouplému středu skútru vás to jakoby nepřímo nutí k „motocyklové pozici“. Je to fajn, o tom jsme se několikát sami přesvědčili.

Zatáčky Peugeot řeže s jistotou mnohem silnějších strojů, použité pneumatiky dovolují vcelku hlubové náklony. K tomu je tady výborná stabilita jak v zatáčkách, tak i rovně při maximální rychlosti. Kdyby se takhle dobře chovaly všechny skútry o malým motorem, bylo by na světě líp, to nám věřte.

 

Je ho škoda

V době, kdy jsme ho testovali, jsme si se vší vážností mysleli, že přeplňování motorů s malým objemem může být dobrá cesta vpřed. Dnes je to obrovský trend u aut, kde továrny díky vysokotlakým vstřikovacím jednotkám a malým turbům dokážou z litrového objemu klidně dostat hodně přes koní. To všechno kvůli nižším emisím a menší spotřebě paliva, což ale ne vždycky funguje.

Je velká škoda, že se to u motorek zatím nechytlo, protože Peugeot JetForce je důkazem toho, že to může fungovat. Kompresor totiž povýšil už tak dobrého skútra do úplně jiné dimenze a my ho proto milujeme. Peugeot jasně ukázal na potenciál a hlavně na HODNĚ RYCHLOU budoucnost pro motorky.

Foto: Gabriela Táborská

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno