Detailní pohled na všechny etapy
blížící se Rally Dakar 2022:

 

Sobota 1. ledna
1A. etapa: Jeddah – Ha’il (614 km)

Rychlostní zkouška: 19 km / spojovací část 595 km
Tento 19 km dlouhý měřený úsek na polních cestách a v malých dunách, který se nachází uprostřed dvou dlouhých spojnic, poskytne účastníkům možnost otestovat své stroje, a co je ještě důležitější, oddělí zrno od plev a určí startovní pořadí do další etapy. Na základě výsledků této speciálky proběhne na briefingu také zvláštní ceremoniál, při kterém si 15 nejlepších soutěžících v každé kategorii bude moci v obráceném pořadí vybrat startovní pozici do speciálky 1B. Očekávejte, že se bude blafovat.

 

Neděle 2. ledna
1B. etapa: Ha’il – Ha’il (514 km)

Rychlostní zkouška: 333 km / spojovací část 181 km
Hornatá krajina severní Saúdské Arábie přispívá ke kontrastům dakarské trasy. Písek je již v nabídce, prozatím v podobě cesty. Upozorňujeme, že tento speciál je prošpikován ďábelskými navigačními hádankami typickými pro tuto zemi. Důraz bude kladen na navigaci, protože každý závodník, který se pokusí o zkratku, bude okamžitě potrestán časovou penalizací.

 

Pondělí 3. ledna
2. etapa: Ha’il – Al Artawiya (568 km)

Rychlostní zkouška: 338 km / spojovací část 230 km
A je zde první řetěz dun v tomto ročníku, který udá tón Dakaru 2022 a poskytne první příležitost uchazečům o celkový titul posunout se dopředu. Snažit se vybouchnout hned první den maratonské etapy je však riskantní, protože jakmile zapadne slunce, budou se jezdci moci spolehnout pouze na pomoc svých kolegů uvnitř servisního parku.

 

Úterý 4. ledna
3. etapa: Al Artawiya – Al Qaysumah (555 km)

Rychlostní zkouška: 368 km / spojovací část 187 km
První část speciálu přináší vydatnou porci písku. Zatímco rychlejší druhá část se zdá být z technického hlediska jednodušší, nekonečné křižovatky mohou způsobit, že závodníci udělají chybu a ztratí čas otáčením a hledáním orientace. Správná správa pneumatik bude rozhodující pro dokončení maratonu bez nepříjemných překvapení.

 

Středa 5. ledna
4. etapa: Al Qaysumah – Riyadh (707 km)

Rychlostní zkouška: 465 km / spojovací část 242 km
Dakar míří na jih do hlavního města Rijádu. Nejdelší speciál rallye nabízí účastníkům všechno možné: úsek rychlých tratí dlouhý téměř 200 km, střední část s řetězy různě velkých dun a kamenitý závěr, zejména když soutěžící musí překonávat jedno „wadi“ za druhým. Bude to jeden z nejlepších závodů prvního týdne.

 

Čtvrtek 6. ledna
5. etapa: Riyadh – Riyadh (560 km)

Rychlostní zkouška: 346 km / spojovací část 214 km
Jezdci se vydají do východní části Rijádu, aby absolvovali speciál, který oproti těm předchozím razantně změní tón. Polní cesty poseté kameny v první části etapy dají motorkářům zabrat, ale budou muset mít něco v nádrži na dlouhý dunový úsek, který se táhne téměř 80 km. Ve finále se mohou otevřít značné mezery při surfování po dunách.

 

Pátek 7. ledna
6. etapa: Riyadh – Riyadh (618 km)

Rychlostní zkouška: 402 km / spojovací část 216 km
Druhá etapa, která uzavře první týden závodů, se pojede v západní části Rijádu. Soutěžící se budou muset mít na pozoru, aby se dokázali orientovat v síti křižovatek v první části speciálky. Duny se poprvé objeví v polovině etapy, kde na ně čeká asi 40 km dlouhé moře dun. Kdo zde získá výhodu, bude ji moci v rychlých tratích ve finále zúročit.

 

Sobota 8. ledna
volný den: Riyadh (0 km)

Rychlostní zkouška: 0 km / spojovací část 0 km
Pro mnohé je den odpočinku důležitým mezistupněm. Ať už to dopadne jakkoli, bude to čas pro všechny, aby zhodnotili svou strategii a rozumně využili čas k vyvážené regeneraci. Kratší bude pro opozdilce, kteří budou mít na svých strojích jistě hodně práce. Zbytek bude rozdělen mezi údržbu nutnou k návratu do dun a odpočinek v pravém slova smyslu. To vše při zachování soustředění na soutěž.

 

 

Neděle 9. ledna
7. etapa: Riyadh – Al Dawadimi (701 km)

Rychlostní zkouška: 402 km / spojovací část 299 km
Dakar vstoupí na neprobádané území, kde se po dni odpočinku obnoví boje. Tato průzkumná cesta začíná asi 100 km dun ve zdánlivě nekonečném sledu erzet. Po tomto intenzivním cvičení v dunách se ovládání a jízda stanou jednoduššími, ale bludiště tratí by mohlo některé posádky přivést až za hranici únosnosti.

 

Pondělí 10. ledna
8. etapa: Al Dawadimi – Wadi Ad Dawasir (830 km)

Rychlostní zkouška: 395 km / spojovací část 435 km
Díky dlouhým spojům a jídelnímu lístku plnému písku je tento výlet do jižní Saúdské Arábie jednou z těch etap, které se táhnou a táhnou a táhnou. Prvních 200 kilometrů rychlostní zkoušky nebude nic jiného než písek a duny, kam až oko dohlédne, protože závodníci budou skákat z jednoho údolí do druhého. Nakonec se krajina změní na konci dne… večer nebo v noci, protože mnoho účastníků se zdrží kvůli složitosti etapy.

 

Úterý 11. ledna
9. etapa: Wadi Ad Dawasir – Wadi Ad Dawasir (491 km)

Rychlostní zkouška: 287 km / spojovací část 204 km
Okruh kolem Wadi Ad Dawasir začne později než obvykle, aby se ve hře udrželi opozdilci z předchozího dne. V této fázi rallye bude rozhodovat výdrž soutěžících a jejich strojů. Přítomnost hor a následné tratě vinoucí se kaňony budou vyžadovat odlišný přístup. I když zde bude méně písku, tato etapa je stále obtížná, a to i kvůli navigaci.

 

Středa 12. ledna
10. etapa: Wadi Ad Dawasir – Bisha (759 km)

Rychlostní zkouška: 375 km / spojovací část 384 km
Tento speciál je mimořádně příjemný na pohled. Bohaté gobelíny krajin a barev udrží diváky v úžasu, zatímco závodníci se budou bavit v jedné z nejrychlejších speciálek tohoto ročníku. Je však třeba mít na paměti, že spěch dělá zmar, zejména pokud jde o navigaci na nesčetných křižovatkách, které jsou charakteristickým rysem saúdských tratí.

 

Čtvrtek 13. ledna
11. etapa: Bisha – Bisha (501 km)

Rychlostní zkouška: 346 km / spojovací část 155 km
Před smyčkou kolem Bishy, která má potenciál převrátit závod na ruby, nebude nic jisté. Bude to největší technická výzva v závěrečné části rallye. Vozidla stráví zhruba polovinu etapy na dunách všech tvarů a velikostí, včetně těch nejměkčích, které poušť nabízí. Bude to poslední velký boj.

 

Pátek 14. ledna
12. etapa: Bisha – Jeddah (680 km)

Rychlostní zkouška: 164 km / spojovací část 516 km
Zatímco duny jsou již za námi, většina tratí v závěrečném speciálu je stále písečná. Trénink dělá mistra a díky zkušenostem získaným od začátku rallye jsou všichni připraveni si ji užít naplno. Na cestě k pobřeží Rudého moře a k závěrečnému pódiu na korzu v Džiddě však na pole čekají dlouhé erzety.

 

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: team MRG, dakar.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno